Nykäisy täyskaasukiihdytyksessä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Teme33
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2005 08:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Nykäisy täyskaasukiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Teme33 »

Näkyy olevan foorumilla muitakin samantapaisia ongelmia, mutta ei ihan tämmöistä

Autona -93 Aero
Kierroksia 1500-2500, kaasu pohjaan, turbo kerää paineita, heti kun kiihtyminen alkaa sitä seuraa kova nykäys aivan kuin auto sammuisi, pieni miettimistauko, mutta tämän jälkeen kiertää ja ahtaa ilman häikkää rajoittimelle saakka.

Mutta jos täyskaasukiihdytyksen aloittaa +2500 kierroksilla pelaa ihan kiltisti loppuun asti!
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Nykäisy täyskaasukiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Teme33 kirjoitti:...Autona -93 Aero
Kierroksia 1500-2500, kaasu pohjaan, turbo kerää paineita, heti kun kiihtyminen alkaa sitä seuraa kova nykäys aivan kuin auto sammuisi, pieni miettimistauko, mutta tämän jälkeen kiertää ja ahtaa ilman häikkää rajoittimelle saakka.

Mutta jos täyskaasukiihdytyksen aloittaa +2500 kierroksilla pelaa ihan kiltisti loppuun asti!
Omassa tontussa (-92 2.3T) täsmälleen samoja oireita, syynä oli falskaava mankkuvena-hukkaportti letkuliitos. Kauniilla kaasunkäytöllä kiihtyi hienosti, mutta heti kun tuppasi täydet paineet, alkoi liitos vuotaa--> hukkaportti ei jaksanut aueta --> ylipaineet ja sytkän katkaisu...Meni hetki ongelmaa pähkiessä, kun auton oma ahtopainemittari ei kielinyt selvistä ylipaineista, vaan pysyi nätisti "siedettävissä" lukemissa.

Samanlaista efektiä saattaa toki aiheuttaa myös magneettiventtiilin takkuilu, ja "kestosuosikki" kaikienlaisiin nykimisongelmiinhan on tuo DI-kasetti...Ilmamassamittaria ei taida Airossa olla, kun on Trionicilla...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin