Tasapainoketjuremppa pk-seudulla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Tasapainoketjuremppa pk-seudulla

Viesti Kirjoittaja wesku »

Tuttava jolla 9000 2.3 -92 ilman turboa, kyseli vinkkiä tasapainoketjun vaihtopaikaksi. Oli kuulemma jostain merkkiliikkeestä tarjottu lähemmäs 2keur hintaa. Olisko vinkkejä edullisemmaksi vaihtoehdoksi ?
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Miksi ei poista koko ketjua, vähemmän liikkuvia osia ja enemmän vääntöä.

Ja jos ei itse pysty poistamaan niin jokin liike varmasti poistaa sen edullisesti kun ei siinä kauan mene. Ja ainoa kasausmateriaali on tiivistemassa öljypohjaan.

Ihan vaan vinkkinä jos kiinnostaa.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Niin pakoputki vaan irti turbolta, öljypohja pois ja alakautta ketju poikki ja roskakoriin :D
Eli luulisi noin pienen homman maksavan kuin maks. muutaman satasen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Tasapainoketjuremppa pk-seudulla

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

wesku kirjoitti:Tuttava jolla 9000 2.3 -92 ilman turboa, kyseli vinkkiä tasapainoketjun vaihtopaikaksi. Oli kuulemma jostain merkkiliikkeestä tarjottu lähemmäs 2keur hintaa. Olisko vinkkejä edullisemmaksi vaihtoehdoksi ?
Pro-Carservice Jyväskylässä, hintalappu varmasti noin puolet pienempi operaatiolle ja samana operaatioon kuuluu muutakin perus juttua jotka pidentää auton ja moottorin ikää. Kannattaa soittaa ja tiedustella jos saabisi on sinulle tärkeä. :wink:

puh 014-282200

en muista ovatko lomalle jo ensviikosta vai sitä seuraavasta mutta kun ovat niin ovat kaksi viikkoa.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Niin ja samalla kun on öljypohja pois niin uudet runko- ja kiertokankien laakerit. Maksaisin itse tuollaisesta operaatiosta kaikenkaikkiaan maks 500 euroa, 3-4 tunnin homma jos auton saa kunnolla ylös.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Tasapainoketjuremppa pk-seudulla

Viesti Kirjoittaja f-19 »

9000cst kirjoitti:
wesku kirjoitti:Tuttava jolla 9000 2.3 -92 ilman turboa, kyseli vinkkiä tasapainoketjun vaihtopaikaksi. Oli kuulemma jostain merkkiliikkeestä tarjottu lähemmäs 2keur hintaa. Olisko vinkkejä edullisemmaksi vaihtoehdoksi ?
Pro-Carservice Jyväskylässä, hintalappu varmasti noin puolet pienempi operaatiolle ja samana operaatioon kuuluu muutakin perus juttua jotka pidentää auton ja moottorin ikää. Kannattaa soittaa ja tiedustella jos saabisi on sinulle tärkeä. :wink:
Miksi h***etissä sitä PCS:ää pitää mainostaa joka paikassa? Hyvä liike varmasti, sitä en kiellä, mutta:

Kysyjän tuttava halusi autonsa korjattavan PKS seudulla, varmasti ihan siitä syystä että asuu siellä, eikä ole aikaa tai kiinnostusta ajella yli 1000km yhden autorempan takia kun sen lähelläkin tehtyä. Hinnassa saattaisi jopa säästää suoraan, mutta ei varmasti enää välillisesti (menetetty työaika). Eli turha mainostaa sitä PCS:ää tilanteissa joihin se ei selkeästi sovi, ei ollut edes ensimmäinen kerta. :wink:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

PCS:llä ovat ainakin tähän asti tehneet homman nostamalla koneen pois, joten PCS ei ole tähän remonttiin kovin edullinen ratkaisu. PCS:llä on kaiken lisäksi tällä hetkellä yli kuukauden työjono, joten kaikkia pääkaupunkiseudun autoja ei tänne tarvita, kun meidän vakioasiakkaidenkin pitäisi joskus päästä huoltoon :D

Eski
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

samaa mieltä Eskin kanssa. Ihan harmittaa, että tullut kehuttua paikkaa :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kone pois, miksi ihmeessä?
Viimeksi muokannut ng900aero, To Kesä 30, 2005 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

No auttaahan tässä yritettiin, miksi alkaa "noitumaan" ??? 8O Siksi PCS:ää yleistän, koska itsellä on jkl:ään 700km edestakaisin ja SE ON ENEMMÄN KUIN PK SEUDULTA ! Ja silti olen päässyt kaikessa isossa ja pienessä paljon halvemmalla että kannattaa toimittaa auto heille remonttiin ja ne joille palvelu merkkaa paljon niin tuolla se pelaa. Työjono asiassa olette oikeassa, mutta eikö sekin todista sen että heillä homma pelaa ja ihmiset tykkää pajasta ? Mut te ootte aikuisia ihmisiä, osaatte tehdät omat valinnat, hinta on se joka ajaa PCS:ää minusta muiden edelle vaikka asuis ivalossa. :o
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti:Kone pois, miksi ihmeessä?
No ne ei varmaan jätä niitä kiristimiä ja muita kikkuroita kellumaan sinne. The proper way y'know.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

ng900aero kirjoitti:Kone pois, miksi ihmeessä?
Jos homman välttämättä haluaa tehdä yläkautta, niin eipä se muuten onnistu. Itsekin kyllä tekisin homman öljypohjan kautta, jos ei muuta pakottavaa tarvetta ole koneen avaamiselle... Monesti tosin niissä Saabeissa mitä PCS:llä olen tasapainoakseliremontissa nähnyt, on ollut pakko avata kone, koska on ajettu loppun asti, eli ilman öljyjä kone jumiin...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

peinu kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Kone pois, miksi ihmeessä?
No ne ei varmaan jätä niitä kiristimiä ja muita kikkuroita kellumaan sinne. The proper way y'know.
Vain ketju poistetaan, jotta öljynkierto ei muutu. Jos akselit poistaa tulee öljyt pihalle koneesta.

Eski
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Eski kirjoitti:
peinu kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Kone pois, miksi ihmeessä?
No ne ei varmaan jätä niitä kiristimiä ja muita kikkuroita kellumaan sinne. The proper way y'know.
Vain ketju poistetaan, jotta öljynkierto ei muutu. Jos akselit poistaa tulee öljyt pihalle koneesta.

Eski

Ja kiristimien ja laahaimien poistaminen ei hyödytä mitään koska ne ei siellä mitään pahaa tee ilman ketjua. Eli ylimääräistä turhaa hommaa.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Eski kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Kone pois, miksi ihmeessä?
Jos homman välttämättä haluaa tehdä yläkautta, niin eipä se muuten onnistu. Itsekin kyllä tekisin homman öljypohjan kautta, jos ei muuta pakottavaa tarvetta ole koneen avaamiselle... Monesti tosin niissä Saabeissa mitä PCS:llä olen tasapainoakseliremontissa nähnyt, on ollut pakko avata kone, koska on ajettu loppun asti, eli ilman öljyjä kone jumiin...

Eski
Kyllä onnistuu "etukautta", eli jakopään koppa irti, ei tarvitse konetta pois nostaa tuon kopan irroitukseen...Ja on kiristimet ynnä muut heebelitkin sen jälkeen hyvin käsillä. Vaatii toki öljypohjan raottamista (ei irroittamista), että saa kopan takaisin runnomatta kansipahvia vaihtokuntoon :oops:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin