Startti huolia
Startti huolia
Mistä kantsis aloittaa vian etsintä ??
Oire: Säännöllisen epäsäännöllisesti, esim. suoraan ajosta kun sammutat ja sit hetken kuluttua taas lähdet (vrt. kauppareissu) ja starttaat normaalisti niin kas kummaa, solenoidista tai pendix laitteesta kuuluu vain vaimea naks eikä starttaa lainkaan, sit uudestaan ja sama juttu jne.
Jos on sopivan tasainen alusta ja pääset heilauttamaan autoa niin jo starttaa normaalisti.
Saab 9000 turbo automaatti, ps. vaihde on oikeassa asennossa startatessa.
Mihinkä vikaan oire viittaa ???
Oire: Säännöllisen epäsäännöllisesti, esim. suoraan ajosta kun sammutat ja sit hetken kuluttua taas lähdet (vrt. kauppareissu) ja starttaat normaalisti niin kas kummaa, solenoidista tai pendix laitteesta kuuluu vain vaimea naks eikä starttaa lainkaan, sit uudestaan ja sama juttu jne.
Jos on sopivan tasainen alusta ja pääset heilauttamaan autoa niin jo starttaa normaalisti.
Saab 9000 turbo automaatti, ps. vaihde on oikeassa asennossa startatessa.
Mihinkä vikaan oire viittaa ???
eipä kai noilla juur muuta eroa ole kuin hinta. en nyt enää muista mitä siin oli....tuohon saattaa riittää ihan pelkkä startin avaus ja puhdistuskin. mää nyt otin sillon varoiks tuon korjaussarjan siihen kun se ei mikkää ylettömän kallis ol.ek6149 kirjoitti:Kiitti vinkistä. Mitä eroa on motonetin ja originellin korjaussarjan välillä muuta kuin hinta ??? Mitä osia siihen korjaussarjaan kuuluu ?Kessu kirjoitti:Mulla teki edellis talvena tuota samaa, avasin startin ja vaihdoin motonetin korjaussarjan sinne ja siihen loppus
Vaihdoin keväällä starttiin hiilet ja muovisen planeettavaihteiston, oli jäänyt startti pyörimään, kun virtalukko hajosi. Temppuili joskus ennen sitäkin.
Ei ole paha rasti, kun ostaa hiilet valmiissa paketissa (ei siis joudu tinailemaan). Laakereita en vaihtanut, kun motonetin paketissa oli yksi väärän kokoinen ja näyttivät olevan ihan ok.
Startin irroitus oli suurin pulma (kunnon jatkot ulos pyöräkotelosta ja vääntöä lokasuojan ulkopuolelta).
Ja nyt on toiminut hyvin
Ei ole paha rasti, kun ostaa hiilet valmiissa paketissa (ei siis joudu tinailemaan). Laakereita en vaihtanut, kun motonetin paketissa oli yksi väärän kokoinen ja näyttivät olevan ihan ok.
Startin irroitus oli suurin pulma (kunnon jatkot ulos pyöräkotelosta ja vääntöä lokasuojan ulkopuolelta).
Ja nyt on toiminut hyvin
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Jatkan vähän tätä.
Eli -91 2.3TA:han ajattelin hiilet tässä vaihtaa, kun on muutaman kerran "klikannut" lämpimänä. Kumpi näistä kannattaa tilata, ja sopiihan ne 2.3:seen (huomasin epc:ssä että startteja on ainakin olemassa erinumeroisia)
Eli -91 2.3TA:han ajattelin hiilet tässä vaihtaa, kun on muutaman kerran "klikannut" lämpimänä. Kumpi näistä kannattaa tilata, ja sopiihan ne 2.3:seen (huomasin epc:ssä että startteja on ainakin olemassa erinumeroisia)
Vai tämä korjaussarjako..?STARTIN HIILET SAAB 9000 --98
9000 Bosch (5x16mm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-8160 3.90 ???
9000 Bosch koko pääty hiilillä (ei V6). . . . . . . . . . . 11-9102 17.90 ???
STARTIN KORJAUSSARJA SAAB 9000 --98
Sis. hiilet, helat ja muovihammaspyörän (alennusvaihteen osia)
9000 Korjaussarja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-8901 19.90 ???
9000 Planeettaratas. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-8952 33.50 ???
Re: Startti huolia
startissa tai sen solenoidissa vika lie, mutta aina kandee ensin yrittää vika diagnosoida mahdollisimman hyvin ennen purkujuttuja. Eli suosittelen mitata tuleeko virtaska solenoidille silloin kun oireilee ja starttaako kun koputtelee solenoidia samalla kun apuri starttaa avaimella. Jos starttaa niin vika lie solenoidin kontakteissa, eli ei tarvii muuta kun vaihtaa vaan sen.ek6149 kirjoitti:Mistä kantsis aloittaa vian etsintä ??
Oire: Säännöllisen epäsäännöllisesti, esim. suoraan ajosta kun sammutat ja sit hetken kuluttua taas lähdet (vrt. kauppareissu) ja starttaat normaalisti niin kas kummaa, solenoidista tai pendix laitteesta kuuluu vain vaimea naks eikä starttaa lainkaan, sit uudestaan ja sama juttu jne.
Jos on sopivan tasainen alusta ja pääset heilauttamaan autoa niin jo starttaa normaalisti.
Saab 9000 turbo automaatti, ps. vaihde on oikeassa asennossa startatessa.
Mihinkä vikaan oire viittaa ???
Solenoidille tulevan piuhan / abikon kontakti/ löysyy yms kandee myös varmistaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Tietäjää, olisiko..?Tri-Lo kirjoitti:Jatkan vähän tätä.
Eli -91 2.3TA:han ajattelin hiilet tässä vaihtaa, kun on muutaman kerran "klikannut" lämpimänä. Kumpi näistä kannattaa tilata, ja sopiihan ne 2.3:seen (huomasin epc:ssä että startteja on ainakin olemassa erinumeroisia)
Vai tämä korjaussarjako..?STARTIN HIILET SAAB 9000 --98
9000 Bosch (5x16mm). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-8160 3.90 ???
9000 Bosch koko pääty hiilillä (ei V6). . . . . . . . . . . 11-9102 17.90 ???
STARTIN KORJAUSSARJA SAAB 9000 --98
Sis. hiilet, helat ja muovihammaspyörän (alennusvaihteen osia)
9000 Korjaussarja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-8901 19.90 ???
9000 Planeettaratas. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-8952 33.50 ???
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
No niin ensimmäisen kerran vikaa vikaa sabotaasissa.. startti alkoi kurahtelee käyntiin lähdön jälkeen omituisesti tuossa toissa päivänä ja oireet eikun pahenee.. Täytynee onkia startti poijes tuossa VL:n aikaan kuhan töiltä joutaa. Jos jollakin on ollut sattumoisin kyseistä oiretta eli ikään kuin jäisi hetkeksi hammaskehälle pyörii startti mukana hetkeksi.. Niin oliko kenties kyseessä et bendixpyörä on jumittunut eli ei pyöri vapaasti kun starttaus lopetetaan sitä aikaa kun irtautuu hammaskehältä?
Ei viitsi kauaa kuunnella kyseistä ääntä on noloa starttailla yleisillä paikoilla.
Ei viitsi kauaa kuunnella kyseistä ääntä on noloa starttailla yleisillä paikoilla.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
No niin nyt on kunnossa auto startin osilta.. Oli karannut bendix pyörän päästä akselin holkki. Tosin näytti ettei siellä sellaista koskaan olis ollutkaan koska alumiini reikä oli kulunut jo pahasti väljäks.i oisko sattunut jäämään tehtaan linjassa jo asennusvaiheessa pois. No joka tapauksessa onnistuin saamaan tehdaskunnostetun vaihtostartin ihan kajaanista toisesta varaosa liikkeestä hyllystä ja hintakin oli mielestäni ihan kohdallaan 88€.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06