Koneen pätkiminen
Koneen pätkiminen
Mikä voisi aiheuttaa koneen ajoittaista pätkimistä sekä tyhjäkäynnillä, että ajossa? Pätkimistä ei juurikaan huomaa, ellei asian tarkkailemiseen keskity. DI-kasettiin homma ei liity eikä esim. itse moottoriin, sillä sama ilmiö esiintyi sekä vanhalla koneella, että vaihtokoneella. DI-kasettikin on kertaalleen uusittu ja pätkiminen ei sillä poistunut. Tulppien vaihto ei myöskään tuo muutosta tilanteeseen. Onko joku moottorinohjaustietokone huonossa kunnossa, vai voisiko joku simppelimpi vika aiheuttaa tällaista? Katsastusmieskin ihmetteli, että ihme homma kun päästöt on erittäin hyvät vaikka kone pätkii.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tää ei ihan tähän kuulu, mutta antaa viitteen satunnaisen pätkimisen eräästä syystä.
Mun Tonnari pärki satunnaisesti ja kierrokset souti tyhjäkäynnillä, tai oikeastaan jätti iskun väliin.
Suorsan Kimmo löysi taittuneen liittimen sytkän pääteasteelta, se piuha joka menee sytkävahvistimeen releelle. Nasta 7.
Mun Tonnari pärki satunnaisesti ja kierrokset souti tyhjäkäynnillä, tai oikeastaan jätti iskun väliin.
Suorsan Kimmo löysi taittuneen liittimen sytkän pääteasteelta, se piuha joka menee sytkävahvistimeen releelle. Nasta 7.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Mulla teki nota oireita juuri vaihdetuilla Boschin tulpilla n.150km kerkesin noilla ajaan. Ajaessa poksautti putkessa ja tyhjäkäynnillä katkoi myös. Laitoin iän ikuiset NGK hyllystä paikalleen ja homma korjautui sillä.
(Oli oikee lämpöarvo noissa Boscheissakin mutta eipä vaa toiminut)
V-M
(Oli oikee lämpöarvo noissa Boscheissakin mutta eipä vaa toiminut)
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Yhdyn täysin edelläolevan kommenttiin.V-M kirjoitti:Mulla teki nota oireita juuri vaihdetuilla Boschin tulpilla n.150km kerkesin noilla ajaan. Ajaessa poksautti putkessa ja tyhjäkäynnillä katkoi myös. Laitoin iän ikuiset NGK hyllystä paikalleen ja homma korjautui sillä.
(Oli oikee lämpöarvo noissa Boscheissakin mutta eipä vaa toiminut)
V-M
Pst. Multa sais ostaa halavalla noita vähän ajettuja Bosseja.


Mä kun oon puupää, en ekalla kerralla uskonut
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Eli oon ilmeisesti ainut jolla boshilaiset pelaa? Tänään piti aivan kokeilumielessä ottaa boshit vaikka tiesin mitä kokemuksia porukalla niistä on. Hyvinhän nuo tuntuvat kuitenkin pelaavan ja ahtaa aivan kuin pitääkin...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Samaa ominaisuutta
Saman tyyppistä ominaisuutta eli niinkuin jäisi jokin sylinteri välillä sytyttämättä. Kolmella eri boksilla ja 2:lla eri DI yksiköllä on tehnyt viimeiset 120tkm samaa. Aika mystinen "ongelma", mutta ei ainakaan omassa autossa häiritse toimintaa tai lisää kulutusta.karg kirjoitti:- Tulpat on NGK BCPR7ES-11 ja lähes uudet
- DI-kasetti ei ole uusi (n. 1v), mutta samanlaista pätkimistä esiintyi myös edeltävällä DI-kasetilla.
Tämä pätkiminen on juurikin sellaista, että yksi isku jää toisinaan väliin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kylläpä täälläkin moista esiintyy. Ennen ja jälkeen DI-kasetin vaihdon. Uudet tulpatkin tuli laitettua kasetin yhteydessä, mutta ei ollu vaikutusta. Ilmenee lähinnä paikallaan kierroksia nostettaessa jonnekin 2500 ->, jättää jonkun pytyn väliin ja sen tuntee pienenä täräyksenä. Normaalissa ajossa ei mitään ongelmia. Kaikki toimii niin hyvin, kuin saabin 2.3 voi toimia.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
gansi halki!
Vettä pytyssä...ja sitä rataa...
Tulpat ihanan karstattomat (paitsi kierteistä) ja valkoiset.
Varoitus: kuva 1.4M ja sisältää lähikuvia tulppien paljaista alapäistä.
http://www.kanetti.fi/~peinu/auto/frank ... C00820.JPG

Tulpat ihanan karstattomat (paitsi kierteistä) ja valkoiset.
Varoitus: kuva 1.4M ja sisältää lähikuvia tulppien paljaista alapäistä.
http://www.kanetti.fi/~peinu/auto/frank ... C00820.JPG
Viimeksi muokannut peinu, To Heinä 07, 2005 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eipäs nyt pelotella viattomiapeinu kirjoitti:gansi halki!Vettä pytyssä...ja sitä rataa...

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Onkohan tää joku 2.3 -moottorien ominaisuus?G-mies kirjoitti:Kylläpä täälläkin moista esiintyy. Ennen ja jälkeen DI-kasetin vaihdon. Uudet tulpatkin tuli laitettua kasetin yhteydessä, mutta ei ollu vaikutusta. Ilmenee lähinnä paikallaan kierroksia nostettaessa jonnekin 2500 ->, jättää jonkun pytyn väliin ja sen tuntee pienenä täräyksenä. Normaalissa ajossa ei mitään ongelmia. Kaikki toimii niin hyvin, kuin saabin 2.3 voi toimia.
Matti

Huomaan pätkimisen myös ajossa, mutta muuten ei ole ongelmia. Ja pätkintää ei poistanut niin DI-kasetin, tulppien kuin koneenkaan vaihto
