Koneen pätkiminen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Koneen pätkiminen

Viesti Kirjoittaja karg »

Mikä voisi aiheuttaa koneen ajoittaista pätkimistä sekä tyhjäkäynnillä, että ajossa? Pätkimistä ei juurikaan huomaa, ellei asian tarkkailemiseen keskity. DI-kasettiin homma ei liity eikä esim. itse moottoriin, sillä sama ilmiö esiintyi sekä vanhalla koneella, että vaihtokoneella. DI-kasettikin on kertaalleen uusittu ja pätkiminen ei sillä poistunut. Tulppien vaihto ei myöskään tuo muutosta tilanteeseen. Onko joku moottorinohjaustietokone huonossa kunnossa, vai voisiko joku simppelimpi vika aiheuttaa tällaista? Katsastusmieskin ihmetteli, että ihme homma kun päästöt on erittäin hyvät vaikka kone pätkii.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tyhjäkäynti venttiili/moottori, kaasuläpän asento tunnistin, kampiakselin
hihnapyörän anturi, kosteutta sähköliittimessä ( akvaariokotelossa oleva ohjausboksi ), kylmäjuotos...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tää ei ihan tähän kuulu, mutta antaa viitteen satunnaisen pätkimisen eräästä syystä.

Mun Tonnari pärki satunnaisesti ja kierrokset souti tyhjäkäynnillä, tai oikeastaan jätti iskun väliin.
Suorsan Kimmo löysi taittuneen liittimen sytkän pääteasteelta, se piuha joka menee sytkävahvistimeen releelle. Nasta 7.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mulla teki nota oireita juuri vaihdetuilla Boschin tulpilla n.150km kerkesin noilla ajaan. Ajaessa poksautti putkessa ja tyhjäkäynnillä katkoi myös. Laitoin iän ikuiset NGK hyllystä paikalleen ja homma korjautui sillä.

(Oli oikee lämpöarvo noissa Boscheissakin mutta eipä vaa toiminut)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

V-M kirjoitti:Mulla teki nota oireita juuri vaihdetuilla Boschin tulpilla n.150km kerkesin noilla ajaan. Ajaessa poksautti putkessa ja tyhjäkäynnillä katkoi myös. Laitoin iän ikuiset NGK hyllystä paikalleen ja homma korjautui sillä.

(Oli oikee lämpöarvo noissa Boscheissakin mutta eipä vaa toiminut)

V-M
Yhdyn täysin edelläolevan kommenttiin.

Pst. Multa sais ostaa halavalla noita vähän ajettuja Bosseja. :roll: :roll:
Mä kun oon puupää, en ekalla kerralla uskonut
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eipä toiminut minullakaan Boschilaiset tulpat B202 koneessa, paukutteli putkessa tyhjäkäynnillä..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Eli oon ilmeisesti ainut jolla boshilaiset pelaa? Tänään piti aivan kokeilumielessä ottaa boshit vaikka tiesin mitä kokemuksia porukalla niistä on. Hyvinhän nuo tuntuvat kuitenkin pelaavan ja ahtaa aivan kuin pitääkin...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

Sama juttu boschilaisilla... Steg 1:sen asennuksen jälkeen alkoi nykiminen ja pätkiminen. NGK bcpr7es-11:set kehiin ja pitäs pelittää...
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

- Tulpat on NGK BCPR7ES-11 ja lähes uudet
- DI-kasetti ei ole uusi (n. 1v), mutta samanlaista pätkimistä esiintyi myös edeltävällä DI-kasetilla.

Tämä pätkiminen on juurikin sellaista, että yksi isku jää toisinaan väliin.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Samaa ominaisuutta

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

karg kirjoitti:- Tulpat on NGK BCPR7ES-11 ja lähes uudet
- DI-kasetti ei ole uusi (n. 1v), mutta samanlaista pätkimistä esiintyi myös edeltävällä DI-kasetilla.

Tämä pätkiminen on juurikin sellaista, että yksi isku jää toisinaan väliin.
Saman tyyppistä ominaisuutta eli niinkuin jäisi jokin sylinteri välillä sytyttämättä. Kolmella eri boksilla ja 2:lla eri DI yksiköllä on tehnyt viimeiset 120tkm samaa. Aika mystinen "ongelma", mutta ei ainakaan omassa autossa häiritse toimintaa tai lisää kulutusta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kylläpä täälläkin moista esiintyy. Ennen ja jälkeen DI-kasetin vaihdon. Uudet tulpatkin tuli laitettua kasetin yhteydessä, mutta ei ollu vaikutusta. Ilmenee lähinnä paikallaan kierroksia nostettaessa jonnekin 2500 ->, jättää jonkun pytyn väliin ja sen tuntee pienenä täräyksenä. Normaalissa ajossa ei mitään ongelmia. Kaikki toimii niin hyvin, kuin saabin 2.3 voi toimia.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

gansi halki! :) Vettä pytyssä...ja sitä rataa...

Tulpat ihanan karstattomat (paitsi kierteistä) ja valkoiset.

Varoitus: kuva 1.4M ja sisältää lähikuvia tulppien paljaista alapäistä.

http://www.kanetti.fi/~peinu/auto/frank ... C00820.JPG
Viimeksi muokannut peinu, To Heinä 07, 2005 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

peinu kirjoitti:gansi halki! :) Vettä pytyssä...ja sitä rataa...
Eipäs nyt pelotella viattomia :lol: .


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

G-mies kirjoitti:Kylläpä täälläkin moista esiintyy. Ennen ja jälkeen DI-kasetin vaihdon. Uudet tulpatkin tuli laitettua kasetin yhteydessä, mutta ei ollu vaikutusta. Ilmenee lähinnä paikallaan kierroksia nostettaessa jonnekin 2500 ->, jättää jonkun pytyn väliin ja sen tuntee pienenä täräyksenä. Normaalissa ajossa ei mitään ongelmia. Kaikki toimii niin hyvin, kuin saabin 2.3 voi toimia.


Matti
Onkohan tää joku 2.3 -moottorien ominaisuus? :lol:

Huomaan pätkimisen myös ajossa, mutta muuten ei ole ongelmia. Ja pätkintää ei poistanut niin DI-kasetin, tulppien kuin koneenkaan vaihto :wink:
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mullakin saman tyyppistä vaivaa. Kiihdyttäessä 2000 - 25000 rmp tuntuu kevyinä nykäyksinä kuin myös tyhjäkäynnillä. Ei väsyneellä mankkuvenalla voisi moista ilmetä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vastaa Viestiin