jarrut
jarrut
mulla on 9000 turbo ja kun rupean jarruttamaan niin poljin menee pikkuhiljaa pohjaan ja ei jarruta sit nostan polkimen ylös ja painan uudestaan niin jarruttaa mutta tekee saman kun hetken on pitäny poljinta pohjassa.. voiko johtua tehostimesta kun on varmaan ruostunu puhki tai sit pääsylinterin kumit menny?
Re: jarrut
Onko nesteet vähentynyt paisuntasäiliöstä ?mixa-tre kirjoitti:mulla on 9000 turbo ja kun rupean jarruttamaan niin poljin menee pikkuhiljaa pohjaan ja ei jarruta sit nostan polkimen ylös ja painan uudestaan niin jarruttaa mutta tekee saman kun hetken on pitäny poljinta pohjassa.. voiko johtua tehostimesta kun on varmaan ruostunu puhki tai sit pääsylinterin kumit menny?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Todennäköisesti pääjarrusylinteri
Jos nesteet ei häviä,niin kyseessä on todennäköisesti pääjarrusylinterin sisäinen vuoto (tiivisteet vaihdettava tai huonolla lykyllä koko sylinteri). Omassa tonarissa vika ei tosin poistunut ja seuraava epäilyn kohde on ABS-järjestelmässä (pumppu ja siinä on yhteydessä kai jotain venttiilejä), joka muuten kyllä toimii mainiosti. Kertokaa toki ihmeessä jos jollakin on ABS-pumpusta tällaista paineenhävittämistä ilmenny. On kuulema ainakin tuossa 93 vuosimallissa joku korkeapaineinen ABS-järjestelmä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Jos alipainetehostaja on mennyt puhki niin takuulla näkyy ja tuntuumixa-tre kirjoitti:ei ole nesteitä hävinny. kuinka paljon vaikuttaa auton käyntiin ym muuhun alipaine järjestelmään kun on jarrutehostin ruostunu puhki? viekö tehoja.?
käynnissä, seokset ovat takuulla liian laihalla.
Ja jos autossa on lambda niin CHECK ENGINE palaa takuulla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
saako 90:n saabin tehostinta laitettua tonniseen? mulla olisi yksi. ja sit jos saa laitettua niin entä sen sylinteriä siihen rumpuun kiinni vai onko samat kiinnitykset? isä aikoinaan laitto tonnariin 900:n jarrutehostimen, mutta joutu tekemään uudet kannakkeet. eli onko 90:n ja 900: jarrutehostin sama?. kiitos jo etukäteen