9000 vm94 kytkimen ilmaus?
9000 vm94 kytkimen ilmaus?
Nyt on kytkimen paineletku vaihdettu, mutta miten tuo ilmaus tapahtuu eli miten tuo ilmausruuvi avataan?
Pitäisikö sen 13mm mutterin aueta kohtuu helpolla vai onko jossain erikseen vielä varsinainen ilmausruuvi?
Pitäisikö sen 13mm mutterin aueta kohtuu helpolla vai onko jossain erikseen vielä varsinainen ilmausruuvi?
Aukesi viimein tuo ilmausruuvi, oli kyllä törkeän tiukassa, mutta sitten asiaan.
Itse ilmaus ei onnistu punosletkun vaihdon jälkeen pumppaamalla mitenkään. Voiko kytkinpoljin olla täysin tunnoton eli menee ja pysyy pohjassa itsekseen, jos systeemissä on ilmaa?
Nestettä saa kyllä ilmausruuvista hiljakseen ulos pumppaamalla, mutta ilmaa tuntuu olevan jossain "jumissa".
Toistepäin kuin painettiin ilmausruuvista jarrunestettä paineella sisään niin jotain korinaa kuului jarrunestesäiliöstä ja kytkinpolkimeen tuli jo vähän vastusta viimeiselle 5 senttille, mutta se hävisi heti kun ilmausta jatkettiin.
Kannattaako siis vielä jatkaa ilmausyrityksiä vai alkaa jo epäillä jotain vikaa pääsylinterissä? Tuntuu vaan epätodennäköiseltä, että punosletku ja pääsylinteri olisivat korkanneet samalla sekunnilla...
Itse ilmaus ei onnistu punosletkun vaihdon jälkeen pumppaamalla mitenkään. Voiko kytkinpoljin olla täysin tunnoton eli menee ja pysyy pohjassa itsekseen, jos systeemissä on ilmaa?
Nestettä saa kyllä ilmausruuvista hiljakseen ulos pumppaamalla, mutta ilmaa tuntuu olevan jossain "jumissa".
Toistepäin kuin painettiin ilmausruuvista jarrunestettä paineella sisään niin jotain korinaa kuului jarrunestesäiliöstä ja kytkinpolkimeen tuli jo vähän vastusta viimeiselle 5 senttille, mutta se hävisi heti kun ilmausta jatkettiin.
Kannattaako siis vielä jatkaa ilmausyrityksiä vai alkaa jo epäillä jotain vikaa pääsylinterissä? Tuntuu vaan epätodennäköiseltä, että punosletku ja pääsylinteri olisivat korkanneet samalla sekunnilla...
Kytkimen ilmaus
Olisiko niin, että nestesäiliöön pitäisi ajaa paineilmaa (huolehtien välillä siitä, ettei säiliössä neste vajene liiaksi)? Jos ilmausruuvista on vielä vedetty letku astiaan, jossa on tarpeeksi nestettä peittämään letkun pää, niin ilmaus onnistuu ilmeisesti aika nopeastikin.
Juuri näiden asioiden kanssa tappelin tänään!!
Ei ollut jäljellä muuta konstia kuin laittaa nestesäiliöön painetta ja pikkuhiljaa ilmata ilmausruuvista. Muista pitää säiliö piripinnassa, onnistuu varmasti!
Koitin kaikki muut mahdolliset keinot ja tämä jäi viimeiseksi vaihtoehdoksi. Kyllä rupesi hienosti kytkin toimimaan!


Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Painetta sillä varmaan saa ihan riittävästi, jos on välissä venttiili. Olennaista lienee että paineet pysyy jatkuvana niin kauan kuin järjestelmässä on ilmaa.TT kirjoitti:Kiitoksia, täytyy käydä hakemassa vähän paremmat välineet jatkaa yrityksiä, tuollaisella rantapatjan pumpulla ei varmaan tullut tarpeeksi painetta säiliöön...
Polkupyörän sisäkuminiksi ei ole uusi mutta mainostan taas:
http://www.jus.liitin.net/saab/99/kytki ... age42.html
Viimeksi muokannut jus, Ti Loka 07, 2008 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Polkupyörän sisäkumin kanssa taistelin tuon itsekkin ilmattomaksi, mutta kaks iltaa ja muutamat hermot siinä meni (ja kaks pulloa jarrunestettä). Aina ku näytti, että nyt alkais olla ilmat pihalla, niin vielä se jostain muutaman kuplan löysi ja sitten olikin jo taas nestesäiliössä pinta niin alhaalla, että imas uutta ilmaa letkuun jne. Kaiken kaikkiaan hieno systeemi, kun on ilmausruuvi koko systeemin alimmassa kohdassa.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Nyt kun kytkin toimii, voi paljastaa loputkin vinkit 
http://www.quasimotors.com/bleeding_the_clutch.htm
http://townsendimports.com/Web/transmis ... hbleed.htm
Näissä korostetaan, että poljinta on ilmaamisen jälkeen/yhteydessä rauhallisesti nostettava ja painettava kunnes tuntuma on normaali.
Ja jälleen kerran korostetaan säiliön nestepinnan tarkkailun tärkeyttä, yllättävän pieni nestetilavuus on kytkinsylinterin täyttöputkeen yhteydessä.

http://www.quasimotors.com/bleeding_the_clutch.htm
http://townsendimports.com/Web/transmis ... hbleed.htm
Näissä korostetaan, että poljinta on ilmaamisen jälkeen/yhteydessä rauhallisesti nostettava ja painettava kunnes tuntuma on normaali.
Ja jälleen kerran korostetaan säiliön nestepinnan tarkkailun tärkeyttä, yllättävän pieni nestetilavuus on kytkinsylinterin täyttöputkeen yhteydessä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Aikoinaan kun itse ilmasin satkun kytkintä, niin jäykistin sen työsylinterin
ja ilmaus ruuvi auki ja edelleen letku jarrunestesäiliöön.
Nyt pumppailin 5 - 10 minuuttia ja ilmat lähti veks, ja vielä helposti.
Ja 0.5L jarruneste pullollinen riitti mainiosti.
ja ilmaus ruuvi auki ja edelleen letku jarrunestesäiliöön.
Nyt pumppailin 5 - 10 minuuttia ja ilmat lähti veks, ja vielä helposti.
Ja 0.5L jarruneste pullollinen riitti mainiosti.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#