Joo, ostin toisen tonnarini tässä viime syksynä. Aika hyvä siihen rahaan jne. Kauppa kävi ja oli sellanen autoilija joka ei oikeastaan saabilla mitään ees tehnyt.. Ainakaan vm -87 kun ei siitä mitään ymmärtänyt. Kertoili minulle että hänellä on Porvoossa joku joka tietää autoista kaiken jolla hän korjautti sitä tonnaria. Nooh, ilmeisestikään ei paljon ollut kaasupoljin heilunut hänellä ja kun istui pelkäämässä testiajoni aikana sanoi ettei se tuollaisia ääniä pitäny. Kas kun turpo tupsautteli paukkuja kuin pahemminkin ilmavaivainen ja oli laiska kuin mikä... ei mitään .. kaikista näistä sain hintaa tiputettuu muutamia satasia jo lähtöpelissä ja uskalsin muutoinkin hankkia, olnhan mulla tekniikaltaan ok mutta pohjaltaan psk tonnari jo seisonnassa ollut puoli vee. Ajelin tyytyväisenä kunnekka eka oire ilmestyi.. Eli sellainen sankanpuoleinen savuverho jonka läpi ei juurikan pienen kylän muut autoilijat pystyneet ajelemaan.. Okei, kannentiivisteestä loli liekkirengas poikki... Bond olisi ollut kateellinen siitä verhosta. Eipä mitään. Ekaa kertaa saappia purkamaan ja menihän siinä aikaa, jotain 10 h kun pahvit vaihdettu jne ja kone tulille ja matka jatkuu

. Yhä tuntuu ettei kaikki ole niinkuin huonommassa saappaassa, ei oikein kiihdy, kulkee kyllä . Noh sitten sattui kummaa.. Alkoi viemään pensaa oikein urakalla.. 50 ltr suunnilleen 150 km sillä pääsi. Nooh. epäilys ettei kansi ollutkaan niin suora kuin luulin ja eikun auki , hieontaan ja taas kii. Vaikkei se tilannetta muuttanut. Siinä sitten aikaa mietiittiin ja hoksattiin että hei, be-paineen säätimeltä pääsee bensaa suoraan 2. ja 3. pytylle... ei kerenny aivan palamaan koneessa vaan lähes suihkuamalla pakarista pihalle. ok, nyt kansi oikaistiin ja kaikki piti olla ok..
Nyt sit keväällä alkoi hillitön oljyn tipettely, ihan kuin kovempikin piski , merkkaili saabbi kaikki kadunkulmat. Vaihtoon siis kopan tiiviste, kiristäjän tiiviste.. ei taltu. Viimein löytyy ja turbolle menevä öljyputki löysällä. Tästä saan kiittää vain itseäni. OK. Nyt metsästämään mikä mättäää turbossa. Mittailen kaikki, kokeilen ja testaan .. ainoa mikä saa paineet turboomaan on se että otan mag.venasta letkut irti... Neuvoa ystävältä (=saabisti) ja pieniä päättelyitä.. Viimein turbon viaksi paljastuu se että tämä tosi hyvä porvoolainen autonsepittäjä( = puoskari) ei ollut saanut yhtäkään magvenan letkua oikeaan paikkaansa.. w meni sinne mistä ilma tulee ja keskimmäinen hukalle ja kolmas ilmanoottoon.. Sellasia seppiä.
Tarinan opetus käytetyn kanssa. Älä kuuntele ja jos kuuntelet omistajan kehuja autoa korjanneesta äijästä niin älä usko..
Nyt muuten turpoo vaan ei oikein kytkin pidä , sinne kun on tainnu roiskua oilia jonkin verran...
Tämä on kai turha juttu mutta jos jaksoit tänne saakka niin kiitos sinulle.

ja anteeksi muilta jotka odottivat asiallisempaakin otetta tällä otsikolla..
