Tonnari hommattu, spoileri pitäisi maalata

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Tonnari hommattu, spoileri pitäisi maalata

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sattui niin kivasti että tuli mahdollisuus hommata tonnari, joten ruby red vm96 CSE 2.3T saapui uuteen kotiin keskiviikkoiltana.

Katselin myös aerojen tarjontaa ja pari kivaa yksilöä olisi ollut tarjolla, mutta ikä/hinta/kilometrit/kunto yms. ratkaisi kuitenkin pelin tuon "tavan" cse:n hyväksi.

Auto on ruotsintuontia, edellinen omistaja tuonut sen ruotsista viime talvena. Kilometrejä kertynyt 169000 ja sen näkee kyllä kunnostakin, penkit ovat kuin uudet, paikat ei repsota ja muutoinkin yleisilme on siisti, kaikki varusteet toimivat, eikä tekniikassakaan ole moitittavaa. Toki joitakin pieniä rispaantumisia löytyy, kiveniskuja, takaheijasinpaneeli halki yms. todella pientä.

Kunnollisia kuvia tulossa sitten kun saan auton "fixattua", myllytys, kovavaha, nahanhoitoaineet, massaus, koteloöljyt jne. on odotettavissa.

Sitten itse spoileriasia.
Musta spoileri iskee silmään, pitäisi saada siis maalattua korinväriin, tässä vaiheessa tarvitsenkin apuja.
Eli, kun takaosa jää mustaksi, niin tuleeko maalauksen raja uran "takaseinän" ala- vai yläosaan, tuntuu varmaan pikkuseikalta, mutta haluan että maalaus tulee tehtyä oikein.
Myös sivulle ja alapuolelle tuleva raja kiinnostaa, lähikuvat olisi pop.

Onnellinen tonnaristi,
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Kävin katsomasta omastani mistä urasta oikein puhut :oops:

Olen sitä mieltä että kannattaa maalata siten, että vedät teipin uran taakse ts. koko ura tulee maalattua.
Tämä siksi että ura "pitää" maalin paikoillaan eikä laske lohkeilemaan ja toiseksi uran jättäminen mustaksi on pirun vaikeaa (suojaus).
Äläkä unohda sitten muovin maalaamiseen tarkoitettuja lisäaineita!

Niin ja tietysti onneksi olkoon :D . Toivottavasti sinulla on parempi onni kuin minulla Saksantuontitonnarini kanssa :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyllä mulla näyttäis tossa olevan ton takaspoikan uratkin tota mustaa.
Vaan paha sanoa kun tuo muuosa on ton auton värinen eli keskiyön sininen.
Kai ton saa jotenkin purettuakin, kun ei tunnu ihan samalta muovilta tuo takareuna / ite spoileri.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

MacTurbo kirjoitti:Kävin katsomasta omastani mistä urasta oikein puhut :oops:

Olen sitä mieltä että kannattaa maalata siten, että vedät teipin uran taakse ts. koko ura tulee maalattua.
Tämä siksi että ura "pitää" maalin paikoillaan eikä laske lohkeilemaan ja toiseksi uran jättäminen mustaksi on pirun vaikeaa (suojaus).
Äläkä unohda sitten muovin maalaamiseen tarkoitettuja lisäaineita!
Teippailu eikä maalin tarttuminen ole ongelma, ammattimies maalaa ja itsehän olen tuolla maalaamolla kiireapuna tarvittaessa. :)
Lähinnä haluan tietää mihin kohtaan se raja tulee, että se on sitten tehty oikein. Ei kuitenkaan vielä selvinnyt, mihin se raja oikeasti tulee.
MacTurbo kirjoitti: Niin ja tietysti onneksi olkoon :D . Toivottavasti sinulla on parempi onni kuin minulla Saksantuontitonnarini kanssa :lol:
Toivon todellakin ettei tule ongelmia vähään aikaan, ainakin alku on mennyt erittäin lupaavasti. Ikävää jos jotain sattuisi, täytyy koputtaa puuta ja puupäätä. :)
Tontun osto tuli ajankohtaiseksi, kun satkusta hajosi joko turbo tai kone, enkä jaksanut enää ruveta sille mitään tekemään, seisokoon talven ja katsotaan keväällä onko intoa/rahaa laittaa kuntoon, jos ei, niin sitten seisokoon toisenkin talven. :)

-Sami
Viimeksi muokannut Tobbana, Pe Heinä 29, 2005 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Kurko kirjoitti:Kyllä mulla näyttäis tossa olevan ton takaspoikan uratkin tota mustaa.
Vaan paha sanoa kun tuo muuosa on ton auton värinen eli keskiyön sininen.
Kai ton saa jotenkin purettuakin, kun ei tunnu ihan samalta muovilta tuo takareuna / ite spoileri.
Minusta se on samaa valua.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tobbana kirjoitti:
Teippailu eikä maalin tarttuminen ole ongelma ja ammattimies maalaa, lähinnä haluan tietää mihin kohtaan se raja tulee, että se on sitten tehty oikein. Ei kuitenkaan vielä selvinnyt, mihin se raja oikeasti tulee.
Siis, hetkinen :)
Oikein tehtynä tuon spoilerin kuuluu olla kokonaan musta. Kaikki maalaukset riippuu omistajan omasta silmästä, mitään muuta oikeaa tapaa ei ole.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

MacTurbo kirjoitti:
Kurko kirjoitti:Kyllä mulla näyttäis tossa olevan ton takaspoikan uratkin tota mustaa.
Vaan paha sanoa kun tuo muuosa on ton auton värinen eli keskiyön sininen.
Kai ton saa jotenkin purettuakin, kun ei tunnu ihan samalta muovilta tuo takareuna / ite spoileri.
Minusta se on samaa valua.
Kyllä, samaa evästä on.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

MacTurbo kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:
Teippailu eikä maalin tarttuminen ole ongelma ja ammattimies maalaa, lähinnä haluan tietää mihin kohtaan se raja tulee, että se on sitten tehty oikein. Ei kuitenkaan vielä selvinnyt, mihin se raja oikeasti tulee.
Siis, hetkinen :)
Oikein tehtynä tuon spoilerin kuuluu olla kokonaan musta. Kaikki maalaukset riippuu omistajan omasta silmästä, mitään muuta oikeaa tapaa ei ole.
Jahaas, olen sitten saanut väärää informaatiota, no, maalataan sitten kuten asiaan kuuluu, eli siis just niinku sattuu onnistumaan. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tobbana kirjoitti:Jahaas, olen sitten saanut väärää informaatiota, no, maalataan sitten kuten asiaan kuuluu, eli siis just niinku sattuu onnistumaan. :)
Niinpä itselläni on tummanvihreä auto ja siihen tuo musta käy kuin nenä päähän. :lol:
Kieltämättä jos olisi "kirkkaamman" värinen auto niin toi spoileri pitäisi silloin sävyttää jotenkin :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Hitto ja mun jubin spoikan takaosa on huomattavasti pehmeämpää ainetta kun tuo värjätty osa. (Tai sit se vaan on tuntunut siltä) Auto on nyt muijalla reissussa joten ei pääse tarkistaan. :(
No tutkitaan joskus. :)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vaan onko tuo musta takareuna samaa plastikkaa kun tuo maalattu etuosa.
Hitto nyt ei pääse tutkimaan, eli kerro Mimmi, jotta pääsen tutimaan. (poika kaipaa unta ja eukko on reissussa).
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

9-5T kirjoitti:http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/va ... 20osa1.pdf

Vuoden 96 mainoksessa näkyy selvästi Aerossa olevan spoilerin musta takareuna, aerottomissa kokonaan musta.
Huh, helpotti.
minä jo säikähdin että joku "jobbari" on fixannut mun takaluukkua :lol: :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kurko kirjoitti:Hitto ja mun jubin spoikan takaosa on huomattavasti pehmeämpää ainetta kun tuo värjätty osa. (Tai sit se vaan on tuntunut siltä) Auto on nyt muijalla reissussa joten ei pääse tarkistaan. :(
No tutkitaan joskus. :)
Maalattu osa on jäykistynyt nimenomaan sen maalauksen takia, pohjamaali, itse pintaväri, lakka (jos metalliväri).
Siksi se tuntuu kovemmalta kuin se puhdas muoviseos.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Juu näin se taitaa olla, nyt kun pääsi vihdoin taas kokeilemaan tuota tonnaria yhden illan. (Huomenna se taas kuulma lähtee reissuun) nyyh :(
Vastaa Viestiin