Puhaltimen vastukset?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: La Huhti 30, 2005 18:39
Puhaltimen vastukset?
Autoni on siis 1991 2.0i josta katosivat 1-3 asennot puhaltimen säädöistä.
Ilmeisesti siis jotkin vastukset on kärähtänyt.
Miten pääsen niihin käsiksi ja onkohan kallis remontti tiedossa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen. Täältä on löytynyt apu jo moneen tonnikalan sairauteen
Ilmeisesti siis jotkin vastukset on kärähtänyt.
Miten pääsen niihin käsiksi ja onkohan kallis remontti tiedossa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen. Täältä on löytynyt apu jo moneen tonnikalan sairauteen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Puhaltimen vastukset?
Irroita suojalevy, joka on tuulilasin ja aputuliseinän välissä.naitraider kirjoitti:Autoni on siis 1991 2.0i josta katosivat 1-3 asennot puhaltimen säädöistä.
Ilmeisesti siis jotkin vastukset on kärähtänyt.
Miten pääsen niihin käsiksi ja onkohan kallis remontti tiedossa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen. Täältä on löytynyt apu jo moneen tonnikalan sairauteen
Tuo vastuspaketti sijaitsee lämppärin moottorikotelon kuskin puoleisessa reunassa. Vastuspaketti on siellä kotelon sisällä, jäähdytyksen takia.
Liitin irti, lukitusnipukat auki ja vetämällä se vastuspaketti irtoaa.
Itse käämin varmistuslangasta silmämääräisesti oikean ja niittasin sen päät pihdillä kiinni.
Toimii, mutta kahden suurimman nopeusalueen ero on hyvin pieni.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: La Huhti 30, 2005 18:39
Re: Puhaltimen vastukset?
Löysin tuollaisen valkoisen pistokkeen jonka nyppäsin moottorikotelosta irti. Siinä on 3 jousta ja yksi vastus. Ehjältä ne näyttää mutta tuosta vastuksesta en tiedäFirges9000 kirjoitti:Irroita suojalevy, joka on tuulilasin ja aputuliseinän välissä.naitraider kirjoitti:Autoni on siis 1991 2.0i josta katosivat 1-3 asennot puhaltimen säädöistä.
Ilmeisesti siis jotkin vastukset on kärähtänyt.
Miten pääsen niihin käsiksi ja onkohan kallis remontti tiedossa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen. Täältä on löytynyt apu jo moneen tonnikalan sairauteen
Tuo vastuspaketti sijaitsee lämppärin moottorikotelon kuskin puoleisessa reunassa. Vastuspaketti on siellä kotelon sisällä, jäähdytyksen takia.
Liitin irti, lukitusnipukat auki ja vetämällä se vastuspaketti irtoaa.
Itse käämin varmistuslangasta silmämääräisesti oikean ja niittasin sen päät pihdillä kiinni.
Toimii, mutta kahden suurimman nopeusalueen ero on hyvin pieni.
Mahtaako riittää tuon vastuksen vaihto?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: La Huhti 30, 2005 18:39
Kiitos tiedoista!Mimmi kirjoitti:Se ei ole vastus, vaan ylilämpösuoja. Ylilämpösuoja kuuluu näyttää oikosulkua ollessaan ehjä. Ylilämpösuojan ollessa toiminut, joudut vaihtamaan sen. Sopivia löytyy elektroniikkaliikkeistä (samanlaisia käytetään mm. kahvinkeittimissä).
HUOM! Ylilämpösuojaa EI voi juottaa, vaan se pitää liittää puristusliittimillä.
Juotostina ei kestä, vaan sulaa pois.
Mittari ei näytä minkään valtakunnan elämää tuon lämpösuojan osalta joten uusitaan se.
Täytyy odottaa siis huomiseen, että sähköputiikit on auki niin saan uuden osan.
Hyvää kesää vaan kaikille!
Lämmityslaitteen moottorin vastus
Minulla on myös ongelmana: Puhallin ei toimi 1-3 asennoissa. Puhallin uusittu 3 /2005.
Lämmityslaitteen moottorin vastusta en saanut tarvikkeena.
Käykö 9000:een jonkin toisen "automerkin" vastus?
Kuinka paljon vastus maksaa? ( tarvikeliikkeessä arvioivat hinnaksi 20 - 50 euroa).
Saab 9000 -88, (käsis. ilmastointi).
Lämmityslaitteen moottorin vastusta en saanut tarvikkeena.
Käykö 9000:een jonkin toisen "automerkin" vastus?
Kuinka paljon vastus maksaa? ( tarvikeliikkeessä arvioivat hinnaksi 20 - 50 euroa).
Saab 9000 -88, (käsis. ilmastointi).
Re: Lämmityslaitteen moottorin vastus
Vanhaan Saabiini (-92) vastus maksoi merkkiliikkeestä ostettuna n. 80 euroa... Tarvikeliikkeestä ei löytynyt.rikeranen kirjoitti:Kuinka paljon vastus maksaa? ( tarvikeliikkeessä arvioivat hinnaksi 20 - 50 euroa).
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Re: Lämmityslaitteen moottorin vastus
Kokeilisin ennemmin vaihtaa vanhaan vastukseen ylilämpösuojan, kuin maksaa uuudesta tai käytetystäkään vastuksesta. Todennäköisesti uusi ylilämpösuoja kestää auton loppuiän jos laitoit uuden puhallinmoottorin.rikeranen kirjoitti:Minulla on myös ongelmana: Puhallin ei toimi 1-3 asennoissa. Puhallin uusittu 3 /2005.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ylilämpösuojan koko
Mikä on lämppärin puhaltajan vastuksessa olevan ylilämpösuojan koko, vanhasta ei saa selvää? 103?108?
Kun vaihdoin (käytetyn) vastuksen, niin se ylilämpösuoja kesti vajaan minuutin. Ohuin lanka hehkui heti punaisena. Lämppäri toimii edelleen vain nelosella (siis ilman vastusta).
Mitähän pitäis tutkia ennenkuin uskallan kokeilla korjatulla vastuksella?
Vienkö suosiolla autosähkökorjaamon ammattilaisille.
Kun vaihdoin (käytetyn) vastuksen, niin se ylilämpösuoja kesti vajaan minuutin. Ohuin lanka hehkui heti punaisena. Lämppäri toimii edelleen vain nelosella (siis ilman vastusta).
Mitähän pitäis tutkia ennenkuin uskallan kokeilla korjatulla vastuksella?
Vienkö suosiolla autosähkökorjaamon ammattilaisille.
Re: Ylilämpösuojan koko
Täällä keskustelussa mainitaan lämpötilat 184 ja 104, ilmeisesti 184 on oikea alkuperäinen lämpösuojan laukeamislämpötila:rikeranen kirjoitti:Mikä on lämppärin puhaltajan vastuksessa olevan ylilämpösuojan koko, vanhasta ei saa selvää? 103?108?.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=10814
Mahtaako puhallinmoottorisi olla vetelemässä viimeisiään, jos noin kovasti ottaa virtaa että lanka hehkuu? Taisit käyttää puhallinta niin, että vastus ei ollut paikallaan siellä puhallinkotelon ilmavirrassa jäähtymässä, jos pystyit näkemään hehkumiset. Tälläkin voi olla vaikutusta lämpösuojan kestämiseen.
Moottorinvaihto-operaatio kuvitettuna täällä:
http://kajas.homeip.net/jtmgallery1/mai ... itemId=891
Viimeksi muokannut jus, Su Kesä 14, 2015 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Lämppärin moottorin vastus
No niin !
Lämppärin puhallin toimii.
Vaihdatin ylilämpösuojan "kahvinkeitinkorjaamolla" (hinta töineen 7 e).
En kokeillut vastusta enää irrallaan moottorista. (edellisen poltin uteliaisuuttani).
Ja raitisilmansuodatinkin tuli imuroitua.
Kiitoksia kaikille. Ilman tätä foorumia, olisin vienyt korjaamolle tyyliin hoitakaa homma.. ja korjauskustannukset olisivat olleet monikymmenkertaiset.
Lämppärin puhallin toimii.
Vaihdatin ylilämpösuojan "kahvinkeitinkorjaamolla" (hinta töineen 7 e).
En kokeillut vastusta enää irrallaan moottorista. (edellisen poltin uteliaisuuttani).
Ja raitisilmansuodatinkin tuli imuroitua.
Kiitoksia kaikille. Ilman tätä foorumia, olisin vienyt korjaamolle tyyliin hoitakaa homma.. ja korjauskustannukset olisivat olleet monikymmenkertaiset.
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1774
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Puhaltimen vastukset?
Samalla aiheella liikenteessä. 9000 T16 -88 ilman ilmastointia, puuttuu nopeudet 1-3.
Satuin saamaan käsiini uuden 9-3 1999 etuvastuksen, sopiikohan nämä ristiin?
Satuin saamaan käsiini uuden 9-3 1999 etuvastuksen, sopiikohan nämä ristiin?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)