Milloin valmistettu viimeiset CC-mallit?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Alex
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 12:36
Paikkakunta: Somero

Milloin valmistettu viimeiset CC-mallit?

Viesti Kirjoittaja Alex »

Juu eli millonka se CC-malli lopetettiin, ja onko sitä saanut myös sillä 2,3 200hv koneella?
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Muistelisin että CC-mallia ei olisi saannut Suomessa 2,3T koneella, voin toki olla väärässäkin.

Mikäli muistan oikein, niin valmistus meni jotenkin näin:

CC 85-93
CS 92-98
CD 88-98
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Kyllä CC:tä oli 2.3T koneella. Ainakin sitä airflow-mallia jotka jotkut nimittävät ymmärtääkseni erheellisesti aeroksi.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Ny päästiin meikäläisen lempiaiheeseen. :D Pystykeulaista CC tonnaria( 1986 - 1990) ei ole saanut 2.3 T koneella. Viistokeulaista CC (1991-1992) tonnaria on saanut kyseisellä koneella 200 heppaisena ja tehtaan omalla viriboksilla 220 hp. Airflow -mallia eli sitä korisarjaa sai pystykeulaiseen tonnariin lisävarusteena ja erikoismallissa Talladega oli tuo korisarja vakiona + paljon muuta. Aiheesta CC mallin Aero olen aikaseimminkin palstalle kirjoittanut:

Elikkäs faktahan on se, että Aero nimellä tuota autoa ei ole taidettu muualla myydä kuin Ruotsissa ja ilmeisesti Saksassa. Suomessa se oli Turbo S ja sitä sai samalla korisarjalla ym. Auto on tuotu Ruotsista joten siksi perässä on se Aero merkki. Englannissa sama auto on Carlsson. Se on sitten jo ihan jokaisen oma asia pitääkö mallia aitona Aerona vai ei, koska Suomessa autoa on myyty eri nimellä. Omistajana tietenkin pidän aitona Aerona, koska "tavalliseen" tonnariin verrattuna autossa on hieman erilaiset penkit(samat kuin Talladegoissa), eri korisarja ja vakiona 220 hp(lisävaruste) + tietenkin muu mitä tonnareihin on aikanaan saanut, paitsi kattoluukku. Ruåttalaiset pitävät tuota mitä ilmeisimmin ihan Aerona, tässä esimerkiksi lainaus Saabcarsonlinesta:

After the 900 Aero came the 9000 Aero. The 9000 Aero was introduced in 1991. It had a 2.3-liter turbo engine with 200hp and a top speed of 230km/h. Some of these Aeros were also delivered with the highly attractive "red-box" giving it another 20hp resulting in 220 wild and potential horsepowers.
The 9000 CC Aero had a special spoiler-kit just like its younger sister the 900 Aero. It also had a special interior as well as all the extra you could get to a Saab in the beginning of the 90s. There was also a limited number of 9000 CD Aeros produced, these cars did not have any spoiler-kit but otherwise it was the same as the CC Aero.


Niinhän se tuo rekisteriotekin sanoo, että Aero mikä Aero
http://www.pbase.com/dieselpower/aero

Tässä vielä ruotsin kielen taitoisille tonnariklubin sivuilta tietoa:
http://hem.passagen.se/s9000/special_aero.htm
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ja eiku ostoksille.

Saab 9000 Aero ´91 ajettu 37000km !!

Kuva

Hintaa on 130000SEK 8O
Mutta tuohan on kohta jo valmiiksi sisäänajettu :wink:

Todella hieno peli.

Lisää autosta:
http://hem.passagen.se/galleri2/besokar96.htm
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Ruotsin turbolkubihan yrittää saada tuota autoa Saab museoon edustamaan kerhoa. Siinä on aika hyvä esimerkki CC Aerosta. 8O On muuten alkuperäinen tuo subbari takakontissa, suhteellisen harvoin näkee tonnareissa noita.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Milloin valmistettu viimeiset CC-mallit?

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Alex kirjoitti:Juu eli millonka se CC-malli lopetettiin, ja onko sitä saanut myös sillä 2,3 200hv koneella?
Tässä ruotsissa oleva saab 9000 cc -93 ?? http://www2.blocket.se/view/1892006.htm?l=0&c=1&city=0
vai onko -92 joka käyttöönotettu -93 ??
joka tapauksessa varmaankin niitä viimmeisiä cc :tä
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Tuosta Aero jutusta. että käsittääkseni tällä listallakin on yksi kirjoittaja jolla on tuommoinen CC aero, alkuperäinen suomi-auto. on nimittäin hyvin samanlainen kuin tuo kuvassa ollut CC aero. eroina että ei ole kattoluukkua,sähköpenkkejä ja ne kilometrit :)

Ei olla kyllä päästy selvyyteen siitä mallista, mutta perässä lukee tuo aero(alkuperäinen), ja kuka autosta on uutena tehnyt kaupat on sanonut että tuo olisi ainoa kappale mikä on tuotu CC aerona suomeen, muut TurboS:iä. näinkö se meni?

Omistaja voi tarkentaa jos haluaa, ja lukee tämän.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin