Milloin valmistettu viimeiset CC-mallit?
Milloin valmistettu viimeiset CC-mallit?
Juu eli millonka se CC-malli lopetettiin, ja onko sitä saanut myös sillä 2,3 200hv koneella?
Muistelisin että CC-mallia ei olisi saannut Suomessa 2,3T koneella, voin toki olla väärässäkin.
Mikäli muistan oikein, niin valmistus meni jotenkin näin:
CC 85-93
CS 92-98
CD 88-98
Mikäli muistan oikein, niin valmistus meni jotenkin näin:
CC 85-93
CS 92-98
CD 88-98
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Ny päästiin meikäläisen lempiaiheeseen. Pystykeulaista CC tonnaria( 1986 - 1990) ei ole saanut 2.3 T koneella. Viistokeulaista CC (1991-1992) tonnaria on saanut kyseisellä koneella 200 heppaisena ja tehtaan omalla viriboksilla 220 hp. Airflow -mallia eli sitä korisarjaa sai pystykeulaiseen tonnariin lisävarusteena ja erikoismallissa Talladega oli tuo korisarja vakiona + paljon muuta. Aiheesta CC mallin Aero olen aikaseimminkin palstalle kirjoittanut:
Elikkäs faktahan on se, että Aero nimellä tuota autoa ei ole taidettu muualla myydä kuin Ruotsissa ja ilmeisesti Saksassa. Suomessa se oli Turbo S ja sitä sai samalla korisarjalla ym. Auto on tuotu Ruotsista joten siksi perässä on se Aero merkki. Englannissa sama auto on Carlsson. Se on sitten jo ihan jokaisen oma asia pitääkö mallia aitona Aerona vai ei, koska Suomessa autoa on myyty eri nimellä. Omistajana tietenkin pidän aitona Aerona, koska "tavalliseen" tonnariin verrattuna autossa on hieman erilaiset penkit(samat kuin Talladegoissa), eri korisarja ja vakiona 220 hp(lisävaruste) + tietenkin muu mitä tonnareihin on aikanaan saanut, paitsi kattoluukku. Ruåttalaiset pitävät tuota mitä ilmeisimmin ihan Aerona, tässä esimerkiksi lainaus Saabcarsonlinesta:
After the 900 Aero came the 9000 Aero. The 9000 Aero was introduced in 1991. It had a 2.3-liter turbo engine with 200hp and a top speed of 230km/h. Some of these Aeros were also delivered with the highly attractive "red-box" giving it another 20hp resulting in 220 wild and potential horsepowers.
The 9000 CC Aero had a special spoiler-kit just like its younger sister the 900 Aero. It also had a special interior as well as all the extra you could get to a Saab in the beginning of the 90s. There was also a limited number of 9000 CD Aeros produced, these cars did not have any spoiler-kit but otherwise it was the same as the CC Aero.
Niinhän se tuo rekisteriotekin sanoo, että Aero mikä Aero
http://www.pbase.com/dieselpower/aero
Tässä vielä ruotsin kielen taitoisille tonnariklubin sivuilta tietoa:
http://hem.passagen.se/s9000/special_aero.htm
Elikkäs faktahan on se, että Aero nimellä tuota autoa ei ole taidettu muualla myydä kuin Ruotsissa ja ilmeisesti Saksassa. Suomessa se oli Turbo S ja sitä sai samalla korisarjalla ym. Auto on tuotu Ruotsista joten siksi perässä on se Aero merkki. Englannissa sama auto on Carlsson. Se on sitten jo ihan jokaisen oma asia pitääkö mallia aitona Aerona vai ei, koska Suomessa autoa on myyty eri nimellä. Omistajana tietenkin pidän aitona Aerona, koska "tavalliseen" tonnariin verrattuna autossa on hieman erilaiset penkit(samat kuin Talladegoissa), eri korisarja ja vakiona 220 hp(lisävaruste) + tietenkin muu mitä tonnareihin on aikanaan saanut, paitsi kattoluukku. Ruåttalaiset pitävät tuota mitä ilmeisimmin ihan Aerona, tässä esimerkiksi lainaus Saabcarsonlinesta:
After the 900 Aero came the 9000 Aero. The 9000 Aero was introduced in 1991. It had a 2.3-liter turbo engine with 200hp and a top speed of 230km/h. Some of these Aeros were also delivered with the highly attractive "red-box" giving it another 20hp resulting in 220 wild and potential horsepowers.
The 9000 CC Aero had a special spoiler-kit just like its younger sister the 900 Aero. It also had a special interior as well as all the extra you could get to a Saab in the beginning of the 90s. There was also a limited number of 9000 CD Aeros produced, these cars did not have any spoiler-kit but otherwise it was the same as the CC Aero.
Niinhän se tuo rekisteriotekin sanoo, että Aero mikä Aero
http://www.pbase.com/dieselpower/aero
Tässä vielä ruotsin kielen taitoisille tonnariklubin sivuilta tietoa:
http://hem.passagen.se/s9000/special_aero.htm
Ja eiku ostoksille.
Saab 9000 Aero ´91 ajettu 37000km !!
Hintaa on 130000SEK
Mutta tuohan on kohta jo valmiiksi sisäänajettu
Todella hieno peli.
Lisää autosta:
http://hem.passagen.se/galleri2/besokar96.htm
Saab 9000 Aero ´91 ajettu 37000km !!
Hintaa on 130000SEK
Mutta tuohan on kohta jo valmiiksi sisäänajettu
Todella hieno peli.
Lisää autosta:
http://hem.passagen.se/galleri2/besokar96.htm
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Milloin valmistettu viimeiset CC-mallit?
Tässä ruotsissa oleva saab 9000 cc -93 ?? http://www2.blocket.se/view/1892006.htm?l=0&c=1&city=0Alex kirjoitti:Juu eli millonka se CC-malli lopetettiin, ja onko sitä saanut myös sillä 2,3 200hv koneella?
vai onko -92 joka käyttöönotettu -93 ??
joka tapauksessa varmaankin niitä viimmeisiä cc :tä
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Tuosta Aero jutusta. että käsittääkseni tällä listallakin on yksi kirjoittaja jolla on tuommoinen CC aero, alkuperäinen suomi-auto. on nimittäin hyvin samanlainen kuin tuo kuvassa ollut CC aero. eroina että ei ole kattoluukkua,sähköpenkkejä ja ne kilometrit
Ei olla kyllä päästy selvyyteen siitä mallista, mutta perässä lukee tuo aero(alkuperäinen), ja kuka autosta on uutena tehnyt kaupat on sanonut että tuo olisi ainoa kappale mikä on tuotu CC aerona suomeen, muut TurboS:iä. näinkö se meni?
Omistaja voi tarkentaa jos haluaa, ja lukee tämän.
Ei olla kyllä päästy selvyyteen siitä mallista, mutta perässä lukee tuo aero(alkuperäinen), ja kuka autosta on uutena tehnyt kaupat on sanonut että tuo olisi ainoa kappale mikä on tuotu CC aerona suomeen, muut TurboS:iä. näinkö se meni?
Omistaja voi tarkentaa jos haluaa, ja lukee tämän.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin