CS:n vetokoukku ja pistoke?
CS:n vetokoukku ja pistoke?
Nyt olis koukku (vanha kovil) mutta pistoke puuttuu? Saakos tuohon viritettyä yleissarjan vai onko siihen erikseen saatavana asennus sarjaa? Mistä löytyy ja mitä maksaa? Tuleekos siihen joku väli poksi jotta tuo pictogrammi ei ala herjaileen? Onko kulkineessa valmiina paikkaa tuolle sarjalle? jne...
Oli hieman huonossa kunnossa tuo koukku osia puuttui, epämääräsesti korjattu jne... Mutta soitto tehtaalle ja sieltä löytyi osat korjaukseen vaikka koukku on kuulemma ihan 90 luvun alun tuotantoa.
Hyvää palvelua sanoisin, ja palvelua sain vaikka yksityisenä asiaa hoidin.
Jousi sarja (jousi ja lukitus tappi) 2€
Epäkesko tappi (se lukitus tappi) 17€
Lukitus tappi (se joka pitää koukun varmistuksesa) 14€
V-M
Oli hieman huonossa kunnossa tuo koukku osia puuttui, epämääräsesti korjattu jne... Mutta soitto tehtaalle ja sieltä löytyi osat korjaukseen vaikka koukku on kuulemma ihan 90 luvun alun tuotantoa.
Hyvää palvelua sanoisin, ja palvelua sain vaikka yksityisenä asiaa hoidin.
Jousi sarja (jousi ja lukitus tappi) 2€
Epäkesko tappi (se lukitus tappi) 17€
Lukitus tappi (se joka pitää koukun varmistuksesa) 14€
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vasemman takavalon vieressä on johtoliitin, josta saa sähköt koukulle ilman, että piktogrammi häiriintyy. Mitään boksia ei tarvita. Liitinrungon saa saabilta, mutta onnistuu se ihan perus-lattaliittimillä irtojohdoillakin. Saabilta saa valmiin johtosarjankin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Itse käytin yleismallista johtosarjaa, abikot löytyivät hyllystä. Hinta ~7 eur.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=34981
B-tekstinkin sai hiottua siististi pois pistorasian kannesta.
Autossa olevan vetokoukun johtoliittimen speksit:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... ytkis1.gif
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... ytkis2.gif
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=34981
B-tekstinkin sai hiottua siististi pois pistorasian kannesta.
Autossa olevan vetokoukun johtoliittimen speksit:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... ytkis1.gif
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... ytkis2.gif
Viimeksi muokannut jus, Su Tammi 04, 2009 21:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Kylläpä oli helppo homma asennella paikalleen sekä koukku että pistoke. Kaikki valmiina ei ollut ku pultit valmiisiin reikiin ja johto valmiista reijästä läpi ja liittimet puikkasta pistokkeeseen. Ei tarvinnu työstää mitään kohtaa.
Kiitokset hyvistä ohjeista.
V-M
Kiitokset hyvistä ohjeista.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vai muka helppo.V-M kirjoitti:Kylläpä oli helppo homma asennella paikalleen sekä koukku että pistoke. Kaikki valmiina ei ollut ku pultit valmiisiin reikiin ja johto valmiista reijästä läpi ja liittimet puikkasta pistokkeeseen. Ei tarvinnu työstää mitään kohtaa.
Kiitokset hyvistä ohjeista.
V-M
Taidan olla mämmikoura kun meni alkuperäisen uuden asennuksessa noin 4 tuntia.
Pääosa ajasta meni ootellessa sinkkien ja maalien kuivumista noissa poratuissa reijissä. (reikiä tuli kymmenkunta). (Rautaa tuli varapyöräkoteloon ja molemmille sivuille lisää).
Takapuskurin muovia piti leikellä (jubi) ja yms. kaikkea muuta.
Vaan voihan nyt hyvillä mielin kiskoo ton 1800kG kun ei huolta että koukku lähtee irti.
(Ja voimakin nyt riittää)
No höh, Kovilin koukku tuo on ja kaikki tarvittavat reijat kierteineen olivat valmiina? Mitään extra levyjä eikä muuta tullut tuossa mukana, eikä olis ollut paikkaa laittaakkaan? 1800kg lukee koukun lapussakin.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
No alkuperäisessä on mukana poikittais rauta varapyörä koteloon (kotelon muotoon sopiva) tarvi muistaakseni 7 reikää.
Molemmille sivuille puskurin kiinnikkeistä ylös hattuhyllyn alle tuli muotoon tehdyt raudat /oliko 2 tai 4 reikää / puoli).
Noita sivurautoja ei kylläkään ohjeen mukaan tarvi CD mallissa (sen verran tiukempi perä)
En tiedä Kovilin koukusta, vaan jos se on pelkän vanhan vetosilmukan paikalla kiinni niin en kyllä yli tonnia perään laittaisi. Saattaa tippua varapyörä tielle.
Molemmille sivuille puskurin kiinnikkeistä ylös hattuhyllyn alle tuli muotoon tehdyt raudat /oliko 2 tai 4 reikää / puoli).
Noita sivurautoja ei kylläkään ohjeen mukaan tarvi CD mallissa (sen verran tiukempi perä)
En tiedä Kovilin koukusta, vaan jos se on pelkän vanhan vetosilmukan paikalla kiinni niin en kyllä yli tonnia perään laittaisi. Saattaa tippua varapyörä tielle.
Tulihan se kiinni myös puskurin taakse ja tuohon hinaus koukun kiinnikeeseen.
Lisäyksenä: jotta tuolla puskurin takana oli ne reijät kierteineenkin valmiina joten luulis niiden olevan juurikin tähän tarkoitukseen?
V-M
Lisäyksenä: jotta tuolla puskurin takana oli ne reijät kierteineenkin valmiina joten luulis niiden olevan juurikin tähän tarkoitukseen?
V-M
Viimeksi muokannut V-M, Ti Elo 23, 2005 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
CC:n koukun kiinnilaitto CS:ään vaatiinee jotain nikkarointia, mutta CD:n koukku sopi ilman askartelua. Ainoa haitta on että noissa yleensä lukee max kuorma 1500kg. Ainakin Fixus sopi ja tuli kiinni varapyöräkotelon alle ja puskuriin.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96