CS:n vetokoukku ja pistoke?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

CS:n vetokoukku ja pistoke?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Nyt olis koukku (vanha kovil) mutta pistoke puuttuu? Saakos tuohon viritettyä yleissarjan vai onko siihen erikseen saatavana asennus sarjaa? Mistä löytyy ja mitä maksaa? Tuleekos siihen joku väli poksi jotta tuo pictogrammi ei ala herjaileen? Onko kulkineessa valmiina paikkaa tuolle sarjalle? jne...

Oli hieman huonossa kunnossa tuo koukku osia puuttui, epämääräsesti korjattu jne... Mutta soitto tehtaalle ja sieltä löytyi osat korjaukseen vaikka koukku on kuulemma ihan 90 luvun alun tuotantoa.
Hyvää palvelua sanoisin, ja palvelua sain vaikka yksityisenä asiaa hoidin.

Jousi sarja (jousi ja lukitus tappi) 2€
Epäkesko tappi (se lukitus tappi) 17€
Lukitus tappi (se joka pitää koukun varmistuksesa) 14€

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vasemman takavalon vieressä on johtoliitin, josta saa sähköt koukulle ilman, että piktogrammi häiriintyy. Mitään boksia ei tarvita. Liitinrungon saa saabilta, mutta onnistuu se ihan perus-lattaliittimillä irtojohdoillakin. Saabilta saa valmiin johtosarjankin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Itse käytin Saabin omaa johtosarjaa, ei tarvinnut askerrella ja kaikki osat tulivat mukana (myös pistorasia). Hintaa taisi olla jotain 30€, eli eipä juuri kannata lähteä rakentelemaan itse.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Itse käytin yleismallista johtosarjaa, abikot löytyivät hyllystä. Hinta ~7 eur.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=34981
B-tekstinkin sai hiottua siististi pois pistorasian kannesta.

Autossa olevan vetokoukun johtoliittimen speksit:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... ytkis1.gif
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... ytkis2.gif
Viimeksi muokannut jus, Su Tammi 04, 2009 21:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Saabin oma johtosarja maksaa yli 60€ :D
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kiittää ja kumartaa :)

Soitanpa Rikulle ja kysyn hintaa ensin. Ja katsotaan sitten kuin se on paras tehdä. 30€ en ala tekeen itse mutta 60€ teen.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

dieselmies kirjoitti:Saabin oma johtosarja maksaa yli 60€ :D
Olikse muka noin kallis?
taisin saada sitten pikkuisen alennusta :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Juu. 60€ PCS:llä myös eli ei kun väsäämään.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kylläpä oli helppo homma asennella paikalleen sekä koukku että pistoke. Kaikki valmiina ei ollut ku pultit valmiisiin reikiin ja johto valmiista reijästä läpi ja liittimet puikkasta pistokkeeseen. Ei tarvinnu työstää mitään kohtaa.

Kiitokset hyvistä ohjeista.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

V-M kirjoitti:Kylläpä oli helppo homma asennella paikalleen sekä koukku että pistoke. Kaikki valmiina ei ollut ku pultit valmiisiin reikiin ja johto valmiista reijästä läpi ja liittimet puikkasta pistokkeeseen. Ei tarvinnu työstää mitään kohtaa.

Kiitokset hyvistä ohjeista.

V-M
Vai muka helppo. :?:
Taidan olla mämmikoura kun meni alkuperäisen uuden asennuksessa noin 4 tuntia.
Pääosa ajasta meni ootellessa sinkkien ja maalien kuivumista noissa poratuissa reijissä. (reikiä tuli kymmenkunta). (Rautaa tuli varapyöräkoteloon ja molemmille sivuille lisää).
Takapuskurin muovia piti leikellä (jubi) ja yms. kaikkea muuta.
Vaan voihan nyt hyvillä mielin kiskoo ton 1800kG kun ei huolta että koukku lähtee irti.
(Ja voimakin nyt riittää) :)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

No höh, Kovilin koukku tuo on ja kaikki tarvittavat reijat kierteineen olivat valmiina? Mitään extra levyjä eikä muuta tullut tuossa mukana, eikä olis ollut paikkaa laittaakkaan? 1800kg lukee koukun lapussakin.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No alkuperäisessä on mukana poikittais rauta varapyörä koteloon (kotelon muotoon sopiva) tarvi muistaakseni 7 reikää.
Molemmille sivuille puskurin kiinnikkeistä ylös hattuhyllyn alle tuli muotoon tehdyt raudat /oliko 2 tai 4 reikää / puoli).
Noita sivurautoja ei kylläkään ohjeen mukaan tarvi CD mallissa (sen verran tiukempi perä) :)
En tiedä Kovilin koukusta, vaan jos se on pelkän vanhan vetosilmukan paikalla kiinni niin en kyllä yli tonnia perään laittaisi. Saattaa tippua varapyörä tielle. :(
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tulihan se kiinni myös puskurin taakse ja tuohon hinaus koukun kiinnikeeseen.

Lisäyksenä: jotta tuolla puskurin takana oli ne reijät kierteineenkin valmiina joten luulis niiden olevan juurikin tähän tarkoitukseen?

V-M
Viimeksi muokannut V-M, Ti Elo 23, 2005 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sopisiko cs:ään mitenkään soveltamalla esim. cc:n koukku, noita cs:n koukkuja kun ei näyttäisi käytettyinä liikkuvan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

CC:n koukun kiinnilaitto CS:ään vaatiinee jotain nikkarointia, mutta CD:n koukku sopi ilman askartelua. Ainoa haitta on että noissa yleensä lukee max kuorma 1500kg. Ainakin Fixus sopi ja tuli kiinni varapyöräkotelon alle ja puskuriin.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Vastaa Viestiin