Konepellin vaijeri katkesi
Konepellin vaijeri katkesi
Konepellin vaijeri irtosi tai katkesi, vipu heiluu vapaasti. Ulkomaisilta foorumeilta vilkuilin että maskin aukoista ruuvimeisselillä sohimalla lukot vapautuisivat, muttei ainakaan matalakeulaisessa tunnu auttavan, pitkäkään meisseli ei osu kohdalleen.
Onkos joku avannut alakautta lukkoja?
Onkos joku avannut alakautta lukkoja?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Konepellin vaijeri katkesi
Lainataas vasta 5-vuotta vanhaa topicia: eli kuinkas vaihtaa konepellin vaijeri (siis koko vaijeri kuorineen vm 1995 cs-tonttuun), ts. mitä kautta se on pujotettu paikalleen, eihän vaan sitä ole tungettu sinne kuskinpuolen etuloksun ja sisälokasuojan väliin (jos on niin sitten täytyy dremelöidä huoltoluukku sisäloksuun), ja mistä se oikein tulee rintapellin läpi, kun ainakaan akvaarion kannen irrottamalla en nähnyt vaijerin päätä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Konepellin vaijeri katkesi
Vaijeri tulee A-pilarin läpi, ei rintapellin läpi. Ainakin CC:ssä.

Eikös vaijerin saa vaihdettua kiinnittämällä vanhaan vaijerinkuoreen rautalanka ja vetämällä vaijeri pois kuskin etuvilkun kohdalta vilkku-umpio irrotettuna? Uusi vaijeri kiinni rautalankaan ja vedetään langalla vaijerin pää ohjaamoon? Ainakin yrittäisin noin ennen kuin lähtisin leikkelemään sisälokasuojia. Ja jos noin ei onnistu, en silti leikkelisi sisälokasuojia.

Eikös vaijerin saa vaihdettua kiinnittämällä vanhaan vaijerinkuoreen rautalanka ja vetämällä vaijeri pois kuskin etuvilkun kohdalta vilkku-umpio irrotettuna? Uusi vaijeri kiinni rautalankaan ja vedetään langalla vaijerin pää ohjaamoon? Ainakin yrittäisin noin ennen kuin lähtisin leikkelemään sisälokasuojia. Ja jos noin ei onnistu, en silti leikkelisi sisälokasuojia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Konepellin vaijeri katkesi
Tuossa tarkempi kuva CS tontusta.

http://saab.kuvat.fi/kuvat/06102010390.jpg/_medium.jpg
ja vaijerista kahvan puoleisessa päässä, läpivienti jopa mukana

http://saab.kuvat.fi/kuvat/06102010391.jpg/_medium.jpg
Alakautta sitä pitää kojeudan puolella työstää, eihän ylhäältäpäin tuohon pääse käsiksi. Saattaa hyvinkin tulla uusi vaijeri perässä jos vedät sisältä keulaan päin vanhaa vetolankana käyttäen.
Mikäs ongelma niitä sisälokareita on tarvittaessa irrotella ?

http://saab.kuvat.fi/kuvat/06102010390.jpg/_medium.jpg
ja vaijerista kahvan puoleisessa päässä, läpivienti jopa mukana

http://saab.kuvat.fi/kuvat/06102010391.jpg/_medium.jpg
Alakautta sitä pitää kojeudan puolella työstää, eihän ylhäältäpäin tuohon pääse käsiksi. Saattaa hyvinkin tulla uusi vaijeri perässä jos vedät sisältä keulaan päin vanhaa vetolankana käyttäen.
Mikäs ongelma niitä sisälokareita on tarvittaessa irrotella ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Konepellin vaijeri katkesi
Voi Sakke ja Saken hienot menetelmät!ng900aero kirjoitti:(jos on niin sitten täytyy dremelöidä huoltoluukku sisäloksuun)
*Facepalm*
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Konepellin vaijeri katkesi
matalakeulaisissa saa maskin pois nostamalla se puoliksi väkivalloin pois alatappien päältä. Ruuvit saa tiivisteen välistä ruuvattua auki ja maski lähtee ehjänä irti. Varovaisuutta tietenkin tarvitaan...
Been there, done that!
Sitten voisi olla helpompaa nyplätä konepelti auki.. Itsellä johtui kahvan totaalilen lerpsuminen siitä että kuskin puolen umpion yläpuolella oleva ruuvi korissa oli lähtenyt irti. Ei näytä sellaiselta että olisi hirveästi virkaa, mutta olikin näköjään aika ratkaiseva ruuvi.
Been there, done that!
Sitten voisi olla helpompaa nyplätä konepelti auki.. Itsellä johtui kahvan totaalilen lerpsuminen siitä että kuskin puolen umpion yläpuolella oleva ruuvi korissa oli lähtenyt irti. Ei näytä sellaiselta että olisi hirveästi virkaa, mutta olikin näköjään aika ratkaiseva ruuvi.
Re: Konepellin vaijeri katkesi
vilkku on sillä rautalangalla kii. muistaakseni sen saa jollain irrotettua vilkusta niin että vilkku irtoaa. vilkku kun on pois niin pitäs päästä käsiks vaijeriin? Ja se vilkku on varmaan halvin osa hajotettavaks jos sikseen tulee.