Musiikkia Aeroon

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Sunnuntaina saa kuvia 6,5" -> oviin -projektista. Suunnitelma on selvillä, enää puuttuu elementit =)

4" midit on helppo asentaa orggispaikoille ja suosittelen diskanttejakin samoille orggispaikoille. On meinaan sen verran hyvin suunnattu jo valmiiksi, että ei voi muutakuin ihmetellä... Tietty mulla on DSP, mutta pienellä balance-säädöllä saa äänen mukavasti keskemmälle.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
suomihe73
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 11:55
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja suomihe73 »

Meikäläisellä oli myös viime kuussa projektina laittaa alkuperäisten Nokia-kaiuttimien tilalle tuossa uudemmassa tonnarissa jotkut hieman paremmin soivat kajarit.
Eteen laitoin nuo Infinity Reference REF4002I Coaxial Car Speakerit joista ei irtoa bassoa, mutta muuten soivat loistavasti.
Takahyllylle laitoin sitten DLS:sän erkkarisarjan.
Mankkana säilyi edellisen omistajan asentama joku Panasonicin cd-playeri kun tuntui toimivan moitteetta.
Kaksi päivää ehti kulua ja jotenkin sitä kaipasi sitä bassoa lisää ja napsautin takaluukkuun SPL Dynamicsin vahvarin perään Pioneerin 12" subin.
Nyt täytyy olla jo aika tyytyväinen.
Ihme juttu vaan kun kaikki on valittaneet takakaiuttimien särkemisestä, itsellä ei kyllä tuntuisi ongelmaa olevan vaikka lujempaa luukuttaisikin ( vai enkö vaan luukuta tarpeeksi lujaa ???) .

ps. Jos joku tarvii niitä orkkiksia kaiuttimia tai sitten niitä etukaiuttimien päällä olevia kumihärpäkkeitä niin täältä saa sitten ihan noutaa :D
Saab 9000 CD 2.0i -89 Myyty
Saab 9000 CD 2.0i -95
Saab 900 i -85 Myyty

#2546
Tyytyväinen Saabisti vuodesta 1992
http://s71.photobucket.com/albums/i151/suomihe1/Saabit/
trisuh
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Tammi 01, 2005 19:15
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja trisuh »

Mitenkäs nämä 4" toistavat bassoa? en tarkota että menevätkö matalalle, vaan "potkasevatko" niinkuin midbasson kuuluu? entäs tuo kyseinen 5,25" -elementtiratkaisu?
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

trisuh kirjoitti:Mitenkäs nämä 4" toistavat bassoa? en tarkota että menevätkö matalalle, vaan "potkasevatko" niinkuin midbasson kuuluu? entäs tuo kyseinen 5,25" -elementtiratkaisu?
Harvemmin 4" potkasee..tietysti asennuksella suuresta merkitystä, mutta vakiopaikalla tuskin.
VW transporter 2.5tdi vm.99
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Kyllä hyvä 4" elementti potkii, kunhan ympäristö on oikea. Jos haluaa 4":sen potkivan kunnolla, on joko tehtävä oikeat kotelot tai ainakin todella hyvin eristettävä kaiuttimen alapuoli vanulla ja vaahtomuovilla.

Tuo 5,25" potkii ihan jees, joskin mikään midi siitä ei ollut tarkoituskaan tulla. Sitä varten on 6,5" ovissa potkimassa ja 8" subi tuomassa syvyyttä soundiin.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Beagle
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 21:48
Paikkakunta: Sonkajärvi/Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Beagle »

Mites tuota, kun ostin tuossa juuri 9000CD saapin, niin kojelaudassa on siis paikat 4" kaiuttimille, mutta onko samankokoiset reijät myös hattuhyllyllä?

Ja sit se tärkein elementti eli vahvistin. Mitä kautta olette vetäneet virtajohdon ja RCA:t konttiin. Eli mistä on helpoin / järkevin vetää?
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Beagle kirjoitti:Mites tuota, kun ostin tuossa juuri 9000CD saapin, niin kojelaudassa on siis paikat 4" kaiuttimille, mutta onko samankokoiset reijät myös hattuhyllyllä?

Ja sit se tärkein elementti eli vahvistin. Mitä kautta olette vetäneet virtajohdon ja RCA:t konttiin. Eli mistä on helpoin / järkevin vetää?
Eiköhän siellä ole 6.5"+jotkut 3"? dissut. Satsaa vaan etupäähän niin hyvä tulee. Jos päivänvalossa katsot niin pitäisi niiden takakaiuttimien sieltä pilkottaa hieman.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Beagle
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 21:48
Paikkakunta: Sonkajärvi/Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Beagle »

Selvä juttu. Kiitos tästä, vielä nuo johtojen viennit kun kerrotte.
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Beagle kirjoitti:Selvä juttu. Kiitos tästä, vielä nuo johtojen viennit kun kerrotte.
RCA-johdot ja virtajohdot mahtuvat menemään kynnyskotelossa. Muistaakseni hanttarin puolella on enemmän tilaa.
Virtajohdolle valmis läpivienti löytyy hansikaslokeron takaa eli ota kojelaudan päälinen pois, niin sieltä näkee konehuoneeseen.
Virtajohdon saa piilotettua mukavasti akulta lähtevän muovikourun sisään, sieltä akvaarioon ja sitten kojelaudan alta kynnyskoteloa pitkin takakonttiin.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

9000CS... kirjoitti:
Beagle kirjoitti:Selvä juttu. Kiitos tästä, vielä nuo johtojen viennit kun kerrotte.
RCA-johdot ja virtajohdot mahtuvat menemään kynnyskotelossa. Muistaakseni hanttarin puolella on enemmän tilaa.
Virtajohdolle valmis läpivienti löytyy hansikaslokeron takaa eli ota kojelaudan päälinen pois, niin sieltä näkee konehuoneeseen.
Virtajohdon saa piilotettua mukavasti akulta lähtevän muovikourun sisään, sieltä akvaarioon ja sitten kojelaudan alta kynnyskoteloa pitkin takakonttiin.
Signaali- ja virtakaapelit kannattaa tietysti vetää eripuolelta autoa. Itsellä menee RCA:t kuskin puolelta ja virtakaapelit apukuskin. Auton alkuperäinen johtosarjahan menee kuskinpuolelta, eli virtajohdoille löytyy enemmän tilaa juuri hantinpuolelta.

Tietysti olisi hyvä, että signaaalikaapelit menisivät eripaikasta auton oman johtosarjan kanssa, mutta kunnollisilla häiriösuojatuilla kaapeleilla ei pitäisi tulla ongelmia (häiriöitä)...

Muovikourut voi kyllä unohtaa jos meinaa vetää akulta vähänkään paksumpaa kaapelia :)
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

sepe2000 kirjoitti: Signaali- ja virtakaapelit kannattaa tietysti vetää eripuolelta autoa. Itsellä menee RCA:t kuskin puolelta ja virtakaapelit apukuskin. Auton alkuperäinen johtosarjahan menee kuskinpuolelta, eli virtajohdoille löytyy enemmän tilaa juuri hantinpuolelta.

Tietysti olisi hyvä, että signaaalikaapelit menisivät eripaikasta auton oman johtosarjan kanssa, mutta kunnollisilla häiriösuojatuilla kaapeleilla ei pitäisi tulla ongelmia (häiriöitä)...
Eri puolilta autoa ne on hyvä vetää varmuuden vuoksi. RCA-kaapelit varsinkin voivat ottaa itseensä virtajohdoista. Kaiutinjohdot eivät ole niin herkkiä reagoimaan muihin johtoihin.
Omassa autossa menee kaikki äänentoistoon liittyvät kaapelit kuskin puolen kynnyskotelossa. (Virta, kaksi paria rca:ta, kaiutinjohdot ja antennikaapeli). Häiriöitä ei ole ikinä tullut. (ja kyllä, tuo kynnyskotelo on täynnä :) )
Useimmiten nuo laturin vinkumiset ym. johtuvat joko huonosta/viallisesta rca-johdosta tai onnettomasta maadoituksesta.
sepe2000 kirjoitti:Muovikourut voi kyllä unohtaa jos meinaa vetää akulta vähänkään paksumpaa kaapelia :)
21-neliöinen naru menee ainakin omassa autossani vaivatta tuohon kouruun. En muista paljonko paksumpaa kaapelia tuonne vielä saisi. Tuskin sinne mikään viisikymppinen hinausköysi sopii :D
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

21-neliöinen naru menee ainakin omassa autossani vaivatta tuohon kouruun. En muista paljonko paksumpaa kaapelia tuonne vielä saisi. Tuskin sinne mikään viisikymppinen hinausköysi sopii :D
Itsellä menee 35- ja 22-neliöinen enkä yrittänyt edes laittaa kouruun :) Kynnyslistalle saakka kun saa vedettyä niin siellä on kuitenkin reilusti tilaa, saa vaikka sen 50neliöisen hinausköyden :)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Joo, 25 neliöisen piuhan minäkin vedän(hankittu jo) jahka kerkeän tuohon mamman tonnariin akulta konttiin, tosin kontin puolelle tulee sit ilmeisestikkin 19Ah hyytelöakkuja 1-3kpl(riippuen montako niistä on ehjiä) antamaan lisäapua virtapiikkeihin.

Hitto kun tonnarissa ei ole oikein kuskin puolella kunnon läpivientiä mistä kaapelöi tuoda ohjaamoon.. ilmeisesti joutuu tekemään, kun en halua virtapiuhoja ja RCA-letkuja samalle puolelle autoa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
sepe2000
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 17:11
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sepe2000 »

Myrkky kirjoitti: Hitto kun tonnarissa ei ole oikein kuskin puolella kunnon läpivientiä mistä kaapelöi tuoda ohjaamoon.. ilmeisesti joutuu tekemään, kun en halua virtapiuhoja ja RCA-letkuja samalle puolelle autoa.
Ainakin -92 CS:ssä löytyy kuskinpuolelta läpivienti suurinpiirtein jarrupolkimen yläpuolelta. Itse näin helpommaksi vetää virrat hantin, ja RCA:t kuskin puolelta niin en sen enempää tutkinut.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

sepe2000 kirjoitti:
Ainakin -92 CS:ssä löytyy kuskinpuolelta läpivienti suurinpiirtein jarrupolkimen yläpuolelta.
Kiitän, tutkitaan.. mut ainakaan irrottamatta abs:n ja LH:n boxia en pikavilkaisulla ja käsikopelolla löytänyt.

Kuskin puolelta meinasin vetää siksi, että apparin puolella ei olis kuin signaalijohdot(tekemäni threadin mukaan auton johtosarja kulkee kuulemma kuskin puolella).. varma on aina varmaa häiriöiden välttämisessä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin