Tyhjäkäynti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pasilli
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 14:33
Paikkakunta: Oulu

Tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja pasilli »

Mites se oli tuo tyhjäkäynnin kans.Jos huupaapi käynti 1000-500 niin on ilma :oops: anturi rikki?
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Tai se tyhjäkäynti moottori/venttiili/tjsp. on paskanen. Tai letkuissa vuotoja.
9000 aero -97, 9000 cde -96
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

tutkippa kaasuläppäkotelo onko likainen . Putsauksen jälkeen säädä kaasuläppä hieman auki säätö ruuvista ja säädä lopuksi että kaasuläppäkytkin naksahtaa hieman kaasuläppää avatessa. Silloin pitäs toi kierrosten pomppiminen tasoittua. jos ei tasoitu niin tutki onko alipaine letkuissa vuotoja ja vuotava bypass venttiili voi aiheuttaa saman oireen jos on viallinen. foorumin haku toiminto antaa myös paremmat ohjeet näihin ongelmiin
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

ja nuo edelliset ohjeet toimivat kaasuläppäkytkimellä oleviin ruiskuihin eli vm85 - 88 ruiskuihin
pasilli
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 14:33
Paikkakunta: Oulu

Kiitos avusta

Viesti Kirjoittaja pasilli »

Lähdempä katselemaan jos sais vian pois kiitos kaikille avusta :D
jarvepa
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Tammi 03, 2004 12:02
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja jarvepa »

Mun tontussa oli tyhjäkäyntimoottori likainen, musta sisältä. se on helppo ottaa pois letkujen välistä (se on se pyöreä magneettiventtiilin näköinen mötikkä letkuissa, jotka ovat kiinni imusarjassa kaasuläpän molemmin puolin. Liotin laittamalla crc:tä sisään ja sitten puhdistin pumpulipuikoilla ja talouspaperilla mahdollisimman kuivaksi. Sen sielun pitää venttiiliä heilutellessa liikkua vapaasti (kolista), palautusjousi kääntää sen kiinni. 8O
Juza-
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 18:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Juza- »

laitetaan nyt tähän samaan aiheeseen sitte.
mistä mahtaa johtua et kierrokset seilaa 500-1500 ja välillä meinaa sammua?
tämä tapahtuu siis kun käynnistää kylmänä ja jatkuu noin 3min sitten rupee käymään normaalisti.
vika on tullut vvsuodattimen asennuksen jälkeen.

missä vika :?:
Juza-
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 18:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Juza- »

no auttaako tohon mikään muu paitsi vvsuodattimen poisto?
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Voiko imuvuodot aiheuttaa kierrosten liiallisen laskemisen, jos nostaa kaasun ja painaa kytkintä kiihdytyksen jälkeen? Tyhjäkäyntiventtiilin putsaus ei tunnu auttavan. Kaasuläppäkotelonkin olen putsannut, ja säätänyt kaasuläpän sekä asennontunnistimen. Säädöillä sain juuri ja juuri niin, että auto ei sammu, mutta kierrokset kuitenkin laskevat alas.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mimmi kirjoitti:Ahdinversioissa tuohon sammumiseen/melkein sammumiseen vaikuttaa myös By-pass-venttiili.
Hmm... Pitää varmaan tutkia tuota by-pass -puolta. Olisikohan se syyllisenä myös siihen, että ahdot tuntuvat putoavan varsin rivakasti vaihdoissa?

EDIT: Käytin jo hakua ja vaikuttaa aika varmalta, että by-passissa on vika.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Juza-
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 18:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Juza- »

Mimmi kirjoitti:
Juza- kirjoitti:ltämä tapahtuu siis kun käynnistää kylmänä ja jatkuu noin 3min sitten rupee käymään normaalisti.
missä vika :?:
Kokeilehan vaihtaa lämpöanturi.
missäpäin mahtaa sijaita?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Juza- kirjoitti:missäpäin mahtaa sijaita?
Lämpöanturi on imusarjan juuressa.
Paina tuolta ylhäältä linkkiä Haku, kirjoita hakusanaksi lämpöanturi, niin saat paljon lämpöanturikeskustelua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: Tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Kurko »

pasilli kirjoitti:Mites se oli tuo tyhjäkäynnin kans.Jos huupaapi käynti 1000-500 niin on ilma :oops: anturi rikki?
Jos auto on trionikki, niin akun irti olon jälkeen tekee tota noin 100-1000km. (ihan normaalia) :(
Vastaa Viestiin