Alkoi yhtäkkiä kuulumaan sellainen "hankaava" ääni moottorin käydessä.
Kuuluu sisälle melko selvästi ( siis autoon )
Paikallistin äänen jonnekin hihnan tai vesipumpun alueelle....?
Outo ääni konehuoneesta
Outo ääni konehuoneesta
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
taitaa ilmastoinnin hinnan ohjausrulla äännellä . Otappas kyseinen hihna irti ja käynnistä auto jos ääni katosi vika ilmastoinnin ohjausrulla Vesi pumpun voi kans testata noin mutta ei kannata käytellä kuin hetki että pasa leikkaa kiinni. hihnat kun on irti nii pyörittele ohjaustehostimen pumppua ja vesi pumppua niin vika voi löytyä . Ohjausrulla voi tekohengittää ottamalla laakerin rasva suojat irti meisselin kärjellä ja suihkuttamalla esim hhs 2000 mutta toimen pide voi olla turha jos laakeri on jo kaput.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Niin, eli siis toi moniurahihna sitten vaan pois, pirssi käyntiin (vaikka max. 10-20sek), jos on hiljaista, niin sitten käsikopelolla pyörittelemään, että mikä rulla sillä "kanittaa". Saattaa olla myös kampiakselin hihnapyörä, jonka vulkanointi "luistaa".
Tuo hihnan irroitus ja rullien "kopelointi" ei oikein hyvin onnistu, ellei irroita muovisen sisälokarin etuosaa (se, missä on kuminen hihnapyörän kurkistusluukun läppä). Ei ole paha rasti, keula ilmaan, pyörä irti. Lokarin kaarilistan etupään mutterit (8mm avain, muistaakseni neljä tai viisi etummaista riittää), sitten muovin "pohjasta" etuosasta 2x10mm avainvälin pultit, sisälokarin yläosasta 1x10mm ja vielä yksi (tai kaksi) 10mm kantainen pultti siitä sisälokarin "sivuseinästä" keskeltä, iskarin ja jousen vasemmalla puolelta. Tämä ohje koskee siis "matalakeula" tonnareita (CS(E) ja CD(E) 95->)
Ei tuolla konehuoneessa oikein muuta hankausääntä aiheuttavaa ole, kuin tuo moniurahihna ja sen pyörittämät apulaitteet.
Tuo hihnan irroitus ja rullien "kopelointi" ei oikein hyvin onnistu, ellei irroita muovisen sisälokarin etuosaa (se, missä on kuminen hihnapyörän kurkistusluukun läppä). Ei ole paha rasti, keula ilmaan, pyörä irti. Lokarin kaarilistan etupään mutterit (8mm avain, muistaakseni neljä tai viisi etummaista riittää), sitten muovin "pohjasta" etuosasta 2x10mm avainvälin pultit, sisälokarin yläosasta 1x10mm ja vielä yksi (tai kaksi) 10mm kantainen pultti siitä sisälokarin "sivuseinästä" keskeltä, iskarin ja jousen vasemmalla puolelta. Tämä ohje koskee siis "matalakeula" tonnareita (CS(E) ja CD(E) 95->)
Ei tuolla konehuoneessa oikein muuta hankausääntä aiheuttavaa ole, kuin tuo moniurahihna ja sen pyörittämät apulaitteet.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa