SRS taas
SRS taas
No niin liityin minäkin SRS valo palaa kerhoon.
Eli tuossa 97:ssa syttyi em. valo kiihdytettäessä ja nyt startatessa sammuu kyllä ok vaan syttyy noin 3s jälkeen uudelleen.
Vaikkei auto ole vielä edes 10v vanha.
Akku oli tunnin irti vaan sama vika jatkuu.
Nyt rupes kiinnostamaan, kun tietenkin vien auton ensiviikolla Saabille "korjattavaksi" niin kuittaako ne ton boksin tosta ratin alla olevasta OBD2 liittimestä. (näyttäis tulevan väylä srs boksin 9pinnistä obd:n 8pinniin). Ja onko tuolla apparin penkin alla edes liitintä kun on tuo OBD.
Ja löytyykö jostain netistä tm. tietoa ton 8pinnin protokollasta ja softista millä siihen pääsis käsiksi.
Tuo OBD lukulaite ei ymmärrä kuin moottorin ohjauksen käyttää pinnejä 7 ja 15.
Eli tuossa 97:ssa syttyi em. valo kiihdytettäessä ja nyt startatessa sammuu kyllä ok vaan syttyy noin 3s jälkeen uudelleen.
Vaikkei auto ole vielä edes 10v vanha.
Akku oli tunnin irti vaan sama vika jatkuu.
Nyt rupes kiinnostamaan, kun tietenkin vien auton ensiviikolla Saabille "korjattavaksi" niin kuittaako ne ton boksin tosta ratin alla olevasta OBD2 liittimestä. (näyttäis tulevan väylä srs boksin 9pinnistä obd:n 8pinniin). Ja onko tuolla apparin penkin alla edes liitintä kun on tuo OBD.
Ja löytyykö jostain netistä tm. tietoa ton 8pinnin protokollasta ja softista millä siihen pääsis käsiksi.
Tuo OBD lukulaite ei ymmärrä kuin moottorin ohjauksen käyttää pinnejä 7 ja 15.
Viimeksi muokannut Kurko, Su Elo 14, 2005 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuodesta 96 korvattiin penkin alla oleva testiliitin ratin alla olevalla OBD-liittimellä. SRS:ään ei ole oikein muuta konstia kuin nollata ISAT/TECH:llä.
Protokolla kylllä kiinnostaisi minuakin. Samalla olisi kiva saada tietää koko ISAT:n käyttämä protokolla. Valitettavasti en ole koskaan nähnyt/tavannut edes mitään sinnepäin viittaavaakaan.
Protokolla kylllä kiinnostaisi minuakin. Samalla olisi kiva saada tietää koko ISAT:n käyttämä protokolla. Valitettavasti en ole koskaan nähnyt/tavannut edes mitään sinnepäin viittaavaakaan.
Mulla diagnosoitiin viaksi ratin airbag, valo sammutettiin tech2:lla mutta se syttyi heti uudelleen, eli jokin aito ongelma siellä kaiketi on edelleen.
Sanoivat huollosta että täytyy kytkeä jokin vertailuvastus siihen rinnalle diagnoosin tekemiseksi.
Sanoivat huollosta että täytyy kytkeä jokin vertailuvastus siihen rinnalle diagnoosin tekemiseksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Taitanee pitää tuo paikkansa. http://www.thesaabsite.com/9000/9000faq ... 20go%20out?
eli 90% SRS lampun palamisista johtuu ratin kontakttista.
Osa no: 4761417 ja taitaa maksaa jotain 100 kunta eskoo.
Pitänee vaihtaa / vaihdattaa ennen kuittaukseen menoa ettei vika vaan uusisi.
Mutta pitääpä perehtyä tuon obd:n 8pinnin sisältöön jos siihen vaikka saisi jotenkin tän kannettavan kiinni.
eli 90% SRS lampun palamisista johtuu ratin kontakttista.
Osa no: 4761417 ja taitaa maksaa jotain 100 kunta eskoo.
Pitänee vaihtaa / vaihdattaa ennen kuittaukseen menoa ettei vika vaan uusisi.
Mutta pitääpä perehtyä tuon obd:n 8pinnin sisältöön jos siihen vaikka saisi jotenkin tän kannettavan kiinni.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Et sattunut kysäisemään siellä huollossa mikä sen valon sytytti..?
Mutta mutta...mikäs se tämä juttu oikein on..???
: : : : : SAAB 9000/900 SCANER FOR AIRBAG
: : : : : Price : 10 euro
http://www.mesaperformance.com/wwwboard ... 11662.html
Mutta mutta...mikäs se tämä juttu oikein on..???
: : : : : SAAB 9000/900 SCANER FOR AIRBAG
: : : : : Price : 10 euro
http://www.mesaperformance.com/wwwboard ... 11662.html
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kuitissa lukee tilapäinen vikakoodi kuljettajan airbäg, liitokset.9000CD23T kirjoitti:Et sattunut kysäisemään siellä huollossa mikä sen valon sytytti..?
Mutta mutta...mikäs se tämä juttu oikein on..???
: : : : : SAAB 9000/900 SCANER FOR AIRBAG
: : : : : Price : 10 euro
http://www.mesaperformance.com/wwwboard ... 11662.html
Epäilivät samaa luikurengas tai mikä nyt onkaan ongelmaa.
Katsotaan ja tutkitaan jos ja kun uusii. (toivottavasti ehtii katsastaa ennen).
Ja mikä mikä tuo oikein on.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Se on sellainen muovinen kotelo jonka sisällä on lattakaapelia
useampi metri, mitään hankaavaa kosketusta sen sisällä ei ole.
Ja jos irroitat tämän "liukurenkaan" niin katso että merkit ovat kohdallaan.
Nimittäin jos se kaapeli on jo sisällä valmiiksi kireällä niin rattia käännettäessä se napsahtaa poikki.
Parempaa kuvaa ei ole..
useampi metri, mitään hankaavaa kosketusta sen sisällä ei ole.
Ja jos irroitat tämän "liukurenkaan" niin katso että merkit ovat kohdallaan.
Nimittäin jos se kaapeli on jo sisällä valmiiksi kireällä niin rattia käännettäessä se napsahtaa poikki.
Parempaa kuvaa ei ole..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Sori en mää tota "liukurengasta" tarkoittanut tolla mikä mikä jutulla.
Vaan tota 10e scanneria.
Kun näyttää tuollainen, mikä länsiautossa oli maksavan noin 5ke. (ja softat päälle).
Voi kun sais ton pädin tossa OBD:ssä ymmätämään myös tota SRS:ää ja ABS:iä.
No asiaa tutkitaan parhaillaan.
Vaan tota 10e scanneria.
Kun näyttää tuollainen, mikä länsiautossa oli maksavan noin 5ke. (ja softat päälle).
Voi kun sais ton pädin tossa OBD:ssä ymmätämään myös tota SRS:ää ja ABS:iä.
No asiaa tutkitaan parhaillaan.
Viimeksi muokannut Kurko, Ti Elo 16, 2005 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oiskohan suoritettu pikakorjaus. :(eli poltettu tai irroitetu polttimo)jara kirjoitti:No minkäs takia mulla ei pala srs-valo kun kytken virran...
Katsastus vaan lähestyy ja pitäs kait palaa hetken virran kytkettyä....
Auto saksan tuonti.....
Tai onhan tuo saattanut palaa ihan omia aikojaan jos on palanut pidempään.
Vaan eikai ne leimalla tota huomaa.
Ja vielä jatkoa tietääkö kukaan millaisella jännitteellä tuo "boxi" mittailee noiden piirien resistansseja.
Eli jos ottais bägin ja boxin irti ja muutama amppeeri virtaa piuhoihin niin löytyishän nuo huonot kontaktit ihan voltti koneellakin.
Eli siis mikä ton bäkin resistanssi on (itse en viitsi mitata) uus maksaa jotain 600e.
Eli jos ottais bägin ja boxin irti ja muutama amppeeri virtaa piuhoihin niin löytyishän nuo huonot kontaktit ihan voltti koneellakin.
Eli siis mikä ton bäkin resistanssi on (itse en viitsi mitata) uus maksaa jotain 600e.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Helpoin tapa sammuttaa tuo valo on ottaa pistoke irti boksista.jara kirjoitti:No minkäs takia mulla ei pala srs-valo kun kytken virran...
Katsastus vaan lähestyy ja pitäs kait palaa hetken virran kytkettyä....
Auto saksan tuonti.....
Ei tarvitse purkaa kojelautaa.
Purin muuten tuon Siemensin laatikon ja arvatkaas mitä...?
Sisältä paljastui bmw:n logoja joka puolella, siinä syy miksi se ei toimi.
Vai oletteko te tavannut toimivaa bmw:tä..?
*pst voishan tuon SRS valon kytkeä esim öljynpaine lampun kanssa palamaan.. *
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#