2,0i '89 ei käynnisty kuumana

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jarvepa
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Tammi 03, 2004 12:02
Paikkakunta: Jämsänkoski

2,0i '89 ei käynnisty kuumana

Viesti Kirjoittaja jarvepa »

Hyvä talviauto, mutta helteellä ei käynnisty. Olen ajanut sillä nelisen vuotta ja sama on vaivannut koko ajan. Jos jättää auton kuumalle asvaltille, saa odottaa keskiyöhön, että pääsee jatkamaan matkaansa. Ei saa ainetta. Pilvisenä päivänä pääsee liikkeelle pienen odottelun jälkeen (0,3...4 h) ja talvella heti.
Takuuseen auton myynyt merkkiliike tutki, ei löytynyt vikaa. Samoin takuuseen toinen merkkiliike vaihtoi bensapumpun. Hyvä niin, kallis osa kelpasi minulle, vaan vika säilyi. Tunnettu ruiskutuskorjaamo kokeili uusia antureita, vaan ei kertonut mitä, ja kohautteli sitten olkiaan. Rahat meni, vika ei.
Kokeilin itse irrottelemalla yksittäin antureita viime kesänä (taas kerran). Vaihdoin jopa ilmamassa-anturin ja happianturin (€€€€€€). Kaasuläpän potikka oli rikki, sen vaihdoin, mutta vika säilyi. Kylmäspray ei riitä, joten otin kannuun kylmää vettä ja vika löytyi. Kastelemalla polttoaineen painesäätimen, auton sai heti käyntiin. Näköjään samoin, vaikka moottori on kuuma, mutta bensa kylmää, ei ongelmia ole. Säädin on vielä vaihtamatta, kun ilmat jäähtyivät, mutta pitää keväämmällä vaihtaa...
Ei saa merkkihuolto tai ruiskukorjaamoketju kummaa arvosanaa, kun eivät ole kai mitanneet paineitakaan ollenkaan. Maallikon hyllystä ei letkuja ja mittareita niin vain löydy.
Vastaa Viestiin