Pakorööriasiaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Pakorööriasiaa

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noniin, tonttu olikin jo pitkälti toista viikkoa ilman mitään sen kummempia oireita, joten sen kunniaksi alkoi katin jälkeinen änkkäri vuotamaan ja rämisemään, eli lienee ns. valmista kauraa.

Noh, komerossahan olisi vieläkin odottelemassa kolmen tuuman highflow kissa asennusta, ja nyt olisi melko oiva (pakko)rako sitten heittää sekin alle...Olenpa tässä pähkäillyt pienessä mielessäni seuraavanlaisia kuvioita, ottakaa rohkeasti kantaa, etenkin ne, joilla vastaavia "ongelmia" ollut :) Sen verran vielä taustaa, että autossa on n. 1,5v vanha JT:n downpipe ja orkkiskatti.

1. Tilaan JT:n 3" Cat-back systeemin, eli katilta eteenpäin 3" rööriä, sisältäen molemmat vaimenninpöntöt. Tähän sitten ranettamalla, eiku customoimalla, toi high-flow katti kiinni
+suht. vähän "käsityötä"
- kallein vaihtoehto (melkoinen sarka saada "hallituksessa" läpi), 300€ setti + vajaa metri 3" putkea ja mahd. ammattiapu laippojen teossa katille

2. Hommaan kolmen tuuman putkea sen verran, että saan uuden katin orkkiksen paikalle ja sitten adapterilla katin jälkeen kiinni orkkiskokoiseen putkeen. Ja Motonetista uudet vaimentimet.
+ Tässäkin aika vähän käsityötä
+ Hinta (pöntöt n. 140€ ja lisäksi 3" rööriä + mahd ammattiapua laipoissa)
- katilta eteenpäin normirööriä (olis noi stage X lastut tossa myös odottelemassa...)

3. Vaihdan vaan bashana olevan änkkärin Motonetin tarjoamaan ja jätän kissan hyllyyn pölyttymään.
+ hinta (pönttö 76€)
- kohta hajoaa salettiin toinenkin vaimennin, orkkiskatti prakaa ja pomppaa katsastuksessa jnejne...

Tämmöinen eepos tällä kertaa...Ykkösvaihtoehto kiehtoisi, mutta onko tolla katin jälkeisellä putkellä nyt niin suurta merkitystä, vaikka oliskin vähän ruuvattu softa koneessa? Eli lähinnä toi ykkös tai kakkosvaihtoehto olis nyt tapetilla, kolmoseen mennään vaan, jos hallitus heittäytyy oikein pahaksi 8O :oops: :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mimmi kirjoitti:Vaihtoehto 1.
Minä voin tulla lepyttämään emäntää sillä välin, kun olet tontun alla nysväämässä putkea kiinni. :lol:
Samalla "joudut" sitten laittamaan napit uusiksi , koska putki pörisee inhottavasti vakiotehoilla. :wink:
Okei, mä sanon että Mimmi pakotti ostamaan ton, ootko ihan varma että uskallat tulla lepyttelemään? Lähimpään naapuriinkin on sen verran matkaa, että ihan pienet avunhuudot kaikuu vaan näreikössä kuuroille korville :twisted: :lol:

Joo...Mutta vielä jos jotain kommenttia irtoaisi siihen, että onko tuosta kolmen tuuman rööristä katin jälkeen merkittävää hyötyä? Noilla lastuilla olisi ahdot varmaan tuolla 1,5bar tietämillä, ainakin niin kauan kunnes toi lelu-Garretti (T25) leikkaa kiinni ja vaihdelaatikko degeneroituu mikropartikkeleiksi :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noniin, sitähän minäkin, että ei se loppuputki ihmeitä tee kolmetuumaisenakaan, eli eiköhän se ratkaisu ala jo häämöttää :) Laitanpa siis kisakisun kiinni hommaamalla 3" rööriä pätkän ja ostan Motonetin keskipöntön ton rämisevän&pörisevän tilalle (on muuten Walkerin tekele tuo risa). Eli katista taaksepäin orkkisputkea.

Takapönttö ja ulostulo on joku Remuksen sporttiviritys (tuli auton mukana), sen ajattelin irroittaa myös, pyyhkiä ruosteet saumoista ja heittää sinkkimaalin tms. pinnoitteen siihen (ei varmaan tarvitse olla mikään ekstrakuumankestävä, takimmainen pönttö kuitenkin kyseessä?). Jos tuo Remuskin näyttää lähitarkastelussa myös ihan valmiilta, niin vaihtoon vaan, mutta jotenkin olen tykästynyt sen vähän orkkista "räyhempään" ulostulorööriin, siksi yritetään sitä nyt vielä tekohengittää.

Alkuperäisistä "vaihtoehdoista" tämähän näyttäisi olevan kaksi ja puoli 8O :D
Ja kun on putki ehjä, taitaa olla öljynvaihdon, uusien tulppien ja ilmanputsarin aika...ja lastun vaihto edessä :twisted: 8)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Pakoputkista puheenollen... Käykö CC:n pakoputkisto CD:hen? (vm. 89 sekä CC että CD)
Viimeksi muokannut puu, Pe Elo 19, 2005 07:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

puu kirjoitti:Pakoputkista puheenollen... Käykö CC:n pakoputkisto CD:hen? (vm. 89 sekö CC että CD)
Motonetin listasta päätellen muuten kyllä, mutta takapönttö on eri. Sinänsä ihan loogista, CD:n ulostulo lienee ainakin pidempi.

Keskipönttö 89--91. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14-5365 62.90 ???
Takapönttö 89-- 5ovi-Viistoperä. . . . . . . . . . . . . . 14-5366 62.90 ???
Takapönttö 89-- 4ovi-Sedan. . . . . . . . . . . . . . . . 14-5367 57.86 ???
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Kiitos tiedosta. Ei tarvi uusia kuin etupäätä, joten CC siis käy hyvin.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kun noita aikasempia topiikkeja on tullu lueskeltua niin ei taida tonnarin keskipönttö olla vapaastivirtaava.
En oo tosin itse kattonu kun tuli tuo JT mukana.


Et jos rakenteluintoo piisaa niin vaihdat sen tilalle jonkun tarvikepöntön vielä. Kyllä sit pitäis ääntäkin ruveta tuleen kun saat tuon ahdistavan katinkin pois välistä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

tetammi kirjoitti:Kun noita aikasempia topiikkeja on tullu lueskeltua niin ei taida tonnarin keskipönttö olla vapaastivirtaava.
En oo tosin itse kattonu kun tuli tuo JT mukana.
Kuten toisessa topiikissa totesin ainakin tuo orkkis "sport" putkiston keskipönttö on suora putki läpi jossa vain reikiä seinämillä. Eipä tuo juuri ääniin vaikuttanu vaikka jätin koko keski pöntön pois.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Mikä on tuo takapöntön asennussarja, jota Motonet kauppaa hintaan 5,70€? 8O
9-5 2,3t -03
#2514
Vastaa Viestiin