Tonnarin lämmöt seilaavat edestakaisin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jubilee
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 16:18
Paikkakunta: Hämeenlinna

Tonnarin lämmöt seilaavat edestakaisin

Viesti Kirjoittaja Jubilee »

Elikkäs autona 9000cse -97 2.0t

Huomasin tuossa eilen ajellessa, että moottorin lämpömittari seilasi edestakaisin.

Eli tasaisin väliajoin (noin 20-25 sek.) viisari lopahti täysin alas ja samalla huomasin, että latausjännite laski noin 13 volttiin kunnes nousi taas 14 pintaan. Sitten hetken päästä viisari taas hypähti normaaliin asentoon vähän alle puolen välin.

Tätä jatkui kotipihaan asti, jossa huomasin, että samaan aikaan kun flekti lähtee pyörimään, lopahtaa viisari alas ja samoin jännite.

Missä vika?
-Jubilee-
#1777
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ja tarkistahan akun ja korin välisen maadoitusjohtimen liitokset ; ja kyllä siitä koneen maadoituksesta kannattaa pitää huolta. :wink:
Lämpömittari kylläkin saattaa näyttää "omiaan" (kuuluu vuosimalliin) :( vaan ei sen tuollai kuuluisi pomppia. Etenkään flektin mukaan.
Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Freddie »

Ihimettelin joskus omassani samanmoista käytöstä tosin ajotieturin näyttö sekoili samaan tahtiin mittareiden kanssa. Sulakkeen vaihto korjasi.
Jubilee
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 16:18
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jubilee »

Ihimettelin joskus omassani samanmoista käytöstä tosin ajotieturin näyttö sekoili samaan tahtiin mittareiden kanssa. Sulakkeen vaihto korjasi.
Minkäs sulakkeen vaihdoit? 8O

Käytin autoa autosähköliikkeessä, johon olin jo sopinut laturin huollon. Soittivat ja kertoivat, että laturi lataa ihan hyvin, mutta akku oli sökönä. No, akku vaihdettiin ja lähdin tyytyväisenä kotiin. Ongelma ei kuitenkaan ollut poistunut, nyt kyllä jännitteet pysyvät 14V tuntumassa eivätkä heittele, mutta lämpömittarin seilaaminen jatkuu. Mielestäni flekti käy tarpeettoman paljon ja aina poikkeuksetta kun pysäytän auton.
-Jubilee-
#1777
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Olisko termari sökö :?: Ittelläni sattui maanantai mallin termari joka kesti 500 km. :evil:
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Jubilee
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 16:18
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jubilee »

Täytynee vielä vaihtaa pari sulaketta ja vaihtaa myös tuo termari. Katsotaan sitten tilannetta uudelleen.
-Jubilee-
#1777
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »


Mielestäni flekti käy tarpeettoman paljon ja aina poikkeuksetta kun pysäytän auton.
Onko autossasi ilmastointi?? Omassa tonnarissani oli niin että aina kun ilmastoinnin kytki päälle niin flektii rupee huutaa.
Eli jos olin ajanu ACC päällä, kun pysäköin auton, sammutin koneen niin flekti humisi AINA hetken koneen sammuttamisen jälkeen.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Meikäläisen tonnarissa lämpöviisari roikkui ihan normaalisti, mutta tuossa alkukesästä alkoi hyppimään ajon aikana. Välillä putosi ihan nollille ja välillä nousi "normaaliin" eli siihen vähän alle puolenvälin.

Vaihdoin lämpötila-anturin siitä koneen kyljestä ja pomppiminen loppui. Edelleen viisarin näyttämä roikkuu, mutta niinhän sen vissiin on tapana näissä vehkeissä.
Vastaa Viestiin