Pientä nykimistä
Pientä nykimistä
Moi,
Kävin viikonloppuna Ruotsista hakemassa saab 9000 cse 2.3 T -95 ja siinä on nyt ilmennyt pientä nykimistä maantieajossa pintakaasulla ja kuin hidastaa vauhtia niin nykii, mistä kannattaisi alkaa hakea vikaa(sytytystulpat,bensapuolen vikaa?)
Tiedän että tästä aiheesta oli kirjoitettu ennenkin mutta minulla ei jostain syystä toi haku toiminnut...
Kävin viikonloppuna Ruotsista hakemassa saab 9000 cse 2.3 T -95 ja siinä on nyt ilmennyt pientä nykimistä maantieajossa pintakaasulla ja kuin hidastaa vauhtia niin nykii, mistä kannattaisi alkaa hakea vikaa(sytytystulpat,bensapuolen vikaa?)
Tiedän että tästä aiheesta oli kirjoitettu ennenkin mutta minulla ei jostain syystä toi haku toiminnut...
Yksi syy saattaa olla läppäkotelon asentoanturi.
Tuon voi testata pitämällä autoa tyhjäkäynnillä ja todella hitaasti ja tasaisesti painaa kaasupoljinta samalla kun seuraa kierroslukumittaria. Jos kiekat hyppii kummasti tyhjäkäynniltä muutama sata rmp:ää suuremmiksi niin anturin potikan vastuspinta on kulahtanut pintakaasun kohdalta.
Minulla tuo oireili lisäksi siten että risteykseen pysähtyessä tyhjäkäyntikierrokset olivat aivan mitä sattuu ja asettuivat kaasua polkemalla.
Tuon mötikän vaihtamisen jälkeen ei ole esiintynyt nykimistä, tosin samalla tuli kyllä tehtyä kansiremontti kun tuo öljypoltin vuoti venavarren kumien kautta. Ja venttiilit ei pitäneet kunnolla. Ja alipaineletkut tuli uusittua. No, kai noista joku sinunkin nykimiseen auttaa... toivottavasti.
Tuon voi testata pitämällä autoa tyhjäkäynnillä ja todella hitaasti ja tasaisesti painaa kaasupoljinta samalla kun seuraa kierroslukumittaria. Jos kiekat hyppii kummasti tyhjäkäynniltä muutama sata rmp:ää suuremmiksi niin anturin potikan vastuspinta on kulahtanut pintakaasun kohdalta.
Minulla tuo oireili lisäksi siten että risteykseen pysähtyessä tyhjäkäyntikierrokset olivat aivan mitä sattuu ja asettuivat kaasua polkemalla.
Tuon mötikän vaihtamisen jälkeen ei ole esiintynyt nykimistä, tosin samalla tuli kyllä tehtyä kansiremontti kun tuo öljypoltin vuoti venavarren kumien kautta. Ja venttiilit ei pitäneet kunnolla. Ja alipaineletkut tuli uusittua. No, kai noista joku sinunkin nykimiseen auttaa... toivottavasti.
Moi,
No nyt tuli tulpat vaihdettua viikonloppuna mutta nykiminen ei loppunut (ehkä vain paheni) laitoin kyllä NGK BCPR7ES koska NGK BCPR7ES-11 ei löytynyt lähikaupasta...Nyt pitäisi alkaa etsiä vikaa muualta koska nyt nykii kiihdyttäessä kanssa ja turbon paineet hypii ainakin mittarissa ja tuntuu kuin tehoja puuttuisi, missä muuten toi läppäkotelon asentoanturi sijaitsee? Olen aika pihalla näistä asioista niin ehkä viisainta olisi viedä korjaamolle mutta aina sitä pitää ensin yrittää itse korjata
No nyt tuli tulpat vaihdettua viikonloppuna mutta nykiminen ei loppunut (ehkä vain paheni) laitoin kyllä NGK BCPR7ES koska NGK BCPR7ES-11 ei löytynyt lähikaupasta...Nyt pitäisi alkaa etsiä vikaa muualta koska nyt nykii kiihdyttäessä kanssa ja turbon paineet hypii ainakin mittarissa ja tuntuu kuin tehoja puuttuisi, missä muuten toi läppäkotelon asentoanturi sijaitsee? Olen aika pihalla näistä asioista niin ehkä viisainta olisi viedä korjaamolle mutta aina sitä pitää ensin yrittää itse korjata

Jos et säätänyt uusien tulppien kärkiväliä, niin nyt varsinkin se nykiminen taitaa johtua tulpista.station1 kirjoitti:No nyt tuli tulpat vaihdettua viikonloppuna mutta nykiminen ei loppunut (ehkä vain paheni) laitoin kyllä NGK BCPR7ES koska NGK BCPR7ES-11 ei löytynyt lähikaupasta...
Niissä BCPR7ES-11 tulpissa kärkiväli on valmiiksi oikea 1,1mm.
BCPR7ES tulppien kärkiväliä pitäisi suurentaa että toimisivat tarkoituksenmukaisella tavalla kyseisessä autossa.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Saab 9⁵ 2.3t '00
Katsopa vain niin siellä kirjassa pitäisi olla myös maininta elektrodien kärkivälistä 1,0 mm (+0,1 / -0,2)station1 kirjoitti:Ajaa mutta kuin katselin ohjekirjasta niin siellä sanottiin NGK BCPR7ES eikä mitään -11 voiko kaikki nämä viat johtua tulpista?(tehon häviäminen ja turbon paineiden hyppely)
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
Saab 9⁵ 2.3t '00
Saab 9⁵ 2.3t '00
Joo, painat tuolta yläreunasta >Jäseneksi nappia ja seuraat ohjeita, sen jälkeen laitat tuolta käyttäjätiedoista ittelles kotipaikkakunnan ja jäsennumeron näkyviin ja sitten alat huhuilemaan, että josko joku ystävällinen sielu lainais sulle vähäks aikaa kasettia että saa todettua tuon DI-kasetin toiminnanstation1 kirjoitti:...vielä tosta DI-kasetista voiko sen jotenkin tatkistaa jos se on rikki ja mistä se kannattaa ostaa?

Helppoa, eikö?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tuntuu tosi tutulle tuo nykiminen......
Olen vaihtanut tulpat, ei apua. Sain vinkkejä, että kannattaa tarkastaa hukkaportin tanko sekä (olikohan se) bypassin toiminta.
Niitä en ole vielä kerennyt tutkimaan, mutta kokeilen viikonloppuna saada testattua.
Jos nykimiselle löydät jonkun selvän vian, oletko ystävällinen ja laitat viestiä tänne.
Olen vaihtanut tulpat, ei apua. Sain vinkkejä, että kannattaa tarkastaa hukkaportin tanko sekä (olikohan se) bypassin toiminta.
Niitä en ole vielä kerennyt tutkimaan, mutta kokeilen viikonloppuna saada testattua.
Jos nykimiselle löydät jonkun selvän vian, oletko ystävällinen ja laitat viestiä tänne.
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
Mulla tuntuis kanssa olevan tommosta pientä nykimistä mm. moottorijarrutkusessa. Tyhjäkäyntikierroksetkin on usein yli tonnin lämpimänä. Kun lähtee kaasuttamaan tai päästää kaasua, niin nytkähtää. Kaasua painaessa sen kyllä ymmärtää kun on kuitenkin yli 200hp tehoa (-89 2.0 turbo punalootalla). 

Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5