-88 tonnarin laatikon öljyjen vaihto
-88 tonnarin laatikon öljyjen vaihto
Kun tuo laatikko on nyt irti niin ajattelin valutella sinne uudet öljyt, ongelmana kun vain on vanhojen pois ottaminen. Eikö tässä laatikossa tosiaankaan ole tyhjennystulppaa!? Vai onko purettava kokonaan osiin...
Olikohan tuossa 88 laatikossa muuuten vielä sitä mittatikkua laatikon kyljessä...Siittähän voipi kans koittaa imeä asianmukaisella laitteella mömmöt pois laatikosta sen ollessa paikallaan autossa,vaikka eihän niitä kaikkia öljyjä saa imemällä pois. Ensimmäisissä tonnareissa kun ei taida olla edes sitä mittatikkua niin on aika hankalaa se oljyjen vaihtaminen...No nythän tuota ongelmaa ei oo kun laatikkko oli tosiaan irti.
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Ei siitä mittatikun reiästä montaa desiä öljyä ulos saa... kokeiltu juttu... mutta saapahan edes vähän.
Tietysti homma riippuu pumpusta ja siitä minkä kokoinen imuletku on. Hermot siinä hommassa menee kun nuo pumput on millaisia on... aina kun höräsee tyhjää niin saa odotella ikuisuudeen ennen kuin alkaa imemään uusiksi. Jos olis kunnon vehkeet (ja hermot) niin voisi tikun reiästä saada hieman enemmänkin ulos.
-J-
Tietysti homma riippuu pumpusta ja siitä minkä kokoinen imuletku on. Hermot siinä hommassa menee kun nuo pumput on millaisia on... aina kun höräsee tyhjää niin saa odotella ikuisuudeen ennen kuin alkaa imemään uusiksi. Jos olis kunnon vehkeet (ja hermot) niin voisi tikun reiästä saada hieman enemmänkin ulos.
-J-
porakonepumpulla
Itse ostin aikoinaan jostain halppismyynnistä pumpun, joka liitetään porakoneeseen ja sillä lähtee kohisten laatikon öljyt täyttöaukon kautta.
Täyttöaukko on sentään joka laatikossa, vaikka joistakin vuosimalleista puuttuu korkista mittari ( tikku ), jolla määritetään öljyn määrä.
Täyttöaukko on sentään joka laatikossa, vaikka joistakin vuosimalleista puuttuu korkista mittari ( tikku ), jolla määritetään öljyn määrä.