Tonnareiden imusarjat
Tonnareiden imusarjat
Mistä erottaa vanhojen 2,3-turbokoneiden ja uudempien trionic koneisten imusarjat? Luultavasti aivan erilaisia mutta miten?
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
-
- "Turbo"
Vanha 2.3-koneen imusarja on ikäänkuin kolmessa eri osassa, Alumiiniosat yhdistetään toisiinsa sellaisilla kumiputkilla. Hankala selittää, mutta on todella aivan tyystin erilainen kuin saabin muut imusarjat.
Trionic-koneisen imusarja on taas ihan yhtenä kokonaisena osana, näyttää ehkä hieman 2.0-koneen sarjalta mutta on lyhyempi.
Trionic-koneisen imusarja on taas ihan yhtenä kokonaisena osana, näyttää ehkä hieman 2.0-koneen sarjalta mutta on lyhyempi.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Eli se yksiosainen imusarja oli trionicista, joka oli silloin siellä tonnarin peräkontissa kun käytiin hakemassa sulta ne lastut pois jos muistat? Kun itselläni on juuri sellainen tulossa tuohon koneeseen mutta siihen on tussilla joku joskus kirjoittanut että "saab 9000 2,3T -91" vaan se on ilmeisesti väärä tieto!? Tuossa kuva tuosta mun imusarjasta: http://www.students.oamk.fi/~t3spja00/imusarja.jpg
Eli onko tuo varmasti trionic 9000:sen imusarja?
Eli onko tuo varmasti trionic 9000:sen imusarja?
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Niin tuossa kuvassa hämää kokonaisuutta se kun tuo imusarja on istutettu vanhemman tonnarin b202 myllyn kylkeen ja nuo kaikki letkut, tyhjäkäynti moottorit, yms on sovitettu ihan eri paikoille kun alunperin...Mutta onko tuo itse imusarja nyt alkujaan lähtöisin LH- vaiko trionic-koneisesta tonnarista että tietää hommata oikean jakotukin! Joku jakotukki mulla jo on jostain tonnarista (eri kuin normi cc 2.0t:n jakotukki) mutta siinä ei mahdu letku kiinni paluupuolelle kun se ottaa kaasuläppäkoteloon kiinni!
Viimeksi muokannut jarska, Su Elo 28, 2005 22:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Omega 3000tic
Omega 3000tic
B234 Turbo imusarja tuo on. Mulla on sitten ilmeisesti nyt väärinpäin, se 3 osassa oleva imusarja on B234I ja B202 imusarja 90-93.. No, molemmat löytyy kyllä, mitehän bensatukkien ja säätimien kanssa.
Miksiköhän i ja turbo on erilaiset imusarjat?
Miksiköhän i ja turbo on erilaiset imusarjat?