2.3 koneesta
2.3 koneesta
Heissan heimoveljet. Olen aikeissa ostaa 9000 cs:n 2.3 koneella vm -94
Mutta olen kuullut pahoja puheita kyseisen myllyn tasapainoakselin laakeroinnin? pettämisestä. Onko kokemuksia???
Mikä oikeesti pettää jos pettää ja mitä mahtaa olla korjaus kustannukset??? kiitos jo etukäteen
-J-
Mutta olen kuullut pahoja puheita kyseisen myllyn tasapainoakselin laakeroinnin? pettämisestä. Onko kokemuksia???
Mikä oikeesti pettää jos pettää ja mitä mahtaa olla korjaus kustannukset??? kiitos jo etukäteen
-J-
Auto on muistaakseni rekisteröity syyskuun lopulla -94
Eli malli vois olla jo -95. Kiitoksia noista vastauksista,
Taidan todellakin rohjeta moisen saabin itseleni ostaa. Lisää kommentteja saa toki heitellä.
Nii ja oma kulkupeli tällä hetkellä, muistaakseni 8:sas saabi menossa, 9000 CD -89 ajettu kohta 324000 km ja aina se vaan kulkee...
-J-
Eli malli vois olla jo -95. Kiitoksia noista vastauksista,
Taidan todellakin rohjeta moisen saabin itseleni ostaa. Lisää kommentteja saa toki heitellä.
Nii ja oma kulkupeli tällä hetkellä, muistaakseni 8:sas saabi menossa, 9000 CD -89 ajettu kohta 324000 km ja aina se vaan kulkee...
-J-
Kuinka paljon sillä 2.3:lla on ajettu, ja onko kyseessä turbopeli?
Nuo tasapainoketjut taitavat kestää sen 200-250tkm kunnes alkavat ääntämään. Ketjun poiston tehneet ainakin ovat kehuneet toimenpidettä hyväksi, moottorin kierrosherkkyys ja vääntö paranee, eikä kone sen enempää tärise. Jätän kanssa tuon ketjun pois remontoimastani 2.3T:stä.
Nuo tasapainoketjut taitavat kestää sen 200-250tkm kunnes alkavat ääntämään. Ketjun poiston tehneet ainakin ovat kehuneet toimenpidettä hyväksi, moottorin kierrosherkkyys ja vääntö paranee, eikä kone sen enempää tärise. Jätän kanssa tuon ketjun pois remontoimastani 2.3T:stä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ymmärtääkseni joillain on tuo ketju kestänyt pidempäänkin, lienee aika tuuripeliä. Ketju on joka tapauksessa tosi heiveröinen, sen vahvuus on polkupyörän ketjun luokkaa, eli sen venyminen ei ole mikään suuri ihme.
Tuon poistotyö ei edellytä kuin öljypohjan irrottamista, alakautta pääsee lyömään ketjun poikki. Muita operaatioita se ei vaadi, eli ei ole kustannuksiltaan kovin suuri homma.
Tuon poistotyö ei edellytä kuin öljypohjan irrottamista, alakautta pääsee lyömään ketjun poikki. Muita operaatioita se ei vaadi, eli ei ole kustannuksiltaan kovin suuri homma.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ons noi B204:sen kamat jotenkin erillaisia, kun ainakaan ei keskustelua ole ollut että jollain ois ollut murheita pikkulohkossa.
Itelläkin jo kohta 300t mittarissa, eikä kuulu eikä näy mitään merkillistä eikä huoltohistoriastakaan löytynyt mitään mainintaa koko tappokepeistä.
(suomi auto ja koko historia tiedossa).
Kai nuo puntit on ainakin kevyemmät tuossa lyhempi-iskuisessa.![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Luulis ainakin.
(vaan ei ole luulo tiedon väärtti).
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itelläkin jo kohta 300t mittarissa, eikä kuulu eikä näy mitään merkillistä eikä huoltohistoriastakaan löytynyt mitään mainintaa koko tappokepeistä.
(suomi auto ja koko historia tiedossa).
Kai nuo puntit on ainakin kevyemmät tuossa lyhempi-iskuisessa.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Luulis ainakin.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tarkoitatko punteilla niitä akseleita? ne ovat käsittääkseni samat molemmissa.Kurko kirjoitti:Ons noi B204:sen kamat jotenkin erillaisia, kun ainakaan ei keskustelua ole ollut että jollain ois ollut murheita pikkulohkossa.![]()
Itelläkin jo kohta 300t mittarissa, eikä kuulu eikä näy mitään merkillistä eikä huoltohistoriastakaan löytynyt mitään mainintaa koko tappokepeistä.
(suomi auto ja koko historia tiedossa).
Kai nuo puntit on ainakin kevyemmät tuossa lyhempi-iskuisessa.
Luulis ainakin.(vaan ei ole luulo tiedon väärtti).
![]()
Konehan on sama paitsi kampiakseli ja kiertokanget ovat erilaiset.
Mielestäni tuo kestävyysero selittyy 2.3:n väännöllä, kone tempaisee noita akseleita vauhtiin hätäisemmin, luulisin että siitä se ero tulee.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eikös lohko ole ihan samaKurko kirjoitti:Niin juu onhan keskimääräinen männän nopeus varmaan samaa luokkaa ja tuo puntti (mäntä+kanki) varmaan aika samanpainoisia.
Eli ei kai noissa puntti kepeissä tarvikkaan olla eroja.![]()
Eli pitäisköhän munkin ruveta miettiin joitain huolto hommia asian taholta, vaikka pikkulohko onkin.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Tasapainoketju kyllä ilmoittelee vaihtotarpeestaan metelöimällä. Kaksilitraisessa sen poistolla lienee vieläkin vähemmän vaikutusta tärisemiseen. Mutta voisi kuvitella että kaksilitraisen alakierrosherkkyys ja vääntö paranisivat aika mukavasti tuon ketjunpoiston seurauksena.
Ng900:n kone oli aika hengetön juuri liikkeelle lähdettäessä, kun sitävastoin tasapainoketjuttomat vanhemmat 2-litraiset lähtevät liikkeelle mielestäni vaivattomammin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Munkin mielestä se b204 on jotenkin voimaton alakierroksilla ennenkuin turbo alkaa puskea paineita kunnolla. B205 on tässä suhteessa parempi.
Jos jumppaat siitä kannen ja öljypohjan pois niin samalla vaivalla vaihdat siihen laakerit ja männänrenkaat ynnä hiot venttiilit
Jos mäntiä tarttet niin mulla olis sarja iskemättömiä alkuperäisiä hoonausylikokomäntiä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jos jumppaat siitä kannen ja öljypohjan pois niin samalla vaivalla vaihdat siihen laakerit ja männänrenkaat ynnä hiot venttiilit
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jos mäntiä tarttet niin mulla olis sarja iskemättömiä alkuperäisiä hoonausylikokomäntiä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98