Man.laatikko B202L -88-->B234R -93..?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Man.laatikko B202L -88-->B234R -93..?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tämmönen pikakyssäri, kun en haulla löytänyt. Siis sopiiko, muuta en sitten haluakaan tietää. :)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Käsittäkseni sopii, kytkinkoppa vaihtui kaiketi erilaiseksi vasta lyhytlohkoisessa. -kokeile :lol:
En oikeastaan halua tietää mitä vanhan tontun aski tekee aeron koneen rinnalla :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Muistin mukaan kytkin koppa vaihtuu vm90:sessa,siten että sopii kumpaankin lohkoon !!!vanhemmissa yks kehän pultti eri paikassa kuin 2,3:sessa ja 90:sen kopassa eteen päin yks pultti reikä lisää joten sopii kumpaankin! :P
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ecopower kirjoitti:Muistin mukaan kytkin koppa vaihtuu vm90:sessa,siten että sopii kumpaankin lohkoon !!!vanhemmissa yks kehän pultti eri paikassa kuin 2,3:sessa ja 90:sen kopassa eteen päin yks pultti reikä lisää joten sopii kumpaankin! :P
Eli sopii kun jättää sen yhden "turhan" pultin pois? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:Käsittäkseni sopii, kytkinkoppa vaihtui kaiketi erilaiseksi vasta lyhytlohkoisessa. -kokeile :lol:
En oikeastaan halua tietää mitä vanhan tontun aski tekee aeron koneen rinnalla :D
Kai se siellä hetken makais paremman puutteessa... :wink:
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ng900aero kirjoitti:
ecopower kirjoitti:Muistin mukaan kytkin koppa vaihtuu vm90:sessa,siten että sopii kumpaankin lohkoon !!!vanhemmissa yks kehän pultti eri paikassa kuin 2,3:sessa ja 90:sen kopassa eteen päin yks pultti reikä lisää joten sopii kumpaankin! :P
Eli sopii kun jättää sen yhden "turhan" pultin pois? :D

No periaatteesa!! :D mikä parasta auto keventyy! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Onko muuten 2.3T:n laatikko paljon kestävämpi kuin 2.0T:n..?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

On siinä eroja.. Myös välitykset ovat pidemmät, joten matka-ajossa on miellyttävämmät kierrokset. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mutta 99-miehetkin kehuvat nelipykäläistä laatikkoa hauskemmaksi kun kiihtyy nelosella paremmin :wink:
Meinaatko laittaa 2.0 vaparin laatikon? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Man.laatikko B202L -88-->B234R -93..?

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tri-Lo kirjoitti:Tämmönen pikakyssäri, kun en haulla löytänyt. Siis sopiiko, muuta en sitten haluakaan tietää. :)
Halpahan se on :lol: katselin itsekkin mutta oli niin eri numerot laatikoissa kun EPC:stä katsoo että ajattelin "passata"
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Man.laatikko B202L -88-->B234R -93..?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

valtteri kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Tämmönen pikakyssäri, kun en haulla löytänyt. Siis sopiiko, muuta en sitten haluakaan tietää. :)
Halpahan se on :lol: katselin itsekkin mutta oli niin eri numerot laatikoissa kun EPC:stä katsoo että ajattelin "passata"
:wink: Niinpä...mutta, kai aerossa on muuten sama laatikko kuin 2.3T:ssä paitsi (perä?)välitykset..?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Man.laatikko B202L -88-->B234R -93..?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tri-Lo kirjoitti: :wink: Niinpä...mutta, kai aerossa on muuten sama laatikko kuin 2.3T:ssä paitsi (perä?)välitykset..?
http://www.quasimotors.com/5speed_changes.htm

Quasimotors tietää!
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Eipäs tiedä! Olin vaihtamassa -89 laatikkoa -92 autoon jossa B234 kone EIKÄ SOPINUT. Piti siis laittaa vanha risa laatikko takaisn ja myöhemmällä ajankohdalla irroittaa uudelleen kunnostusta varten. Kyse nimenomaan tuon etummaisen kiinnityspultin paikasta, jota muttettu B234 koneeseen. Ilman tuota pulttia ei autolla kyllä auta ajella. Mainitsin asiasta kyllä Quasimotors-saitin ylläpitäjälle, joka ei kuitenkaan viitsinyt korjata taulukoitaan...
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Just.. Tuo Quasimotorsin "jakoviiva" tuntuu kyllä menevän vähän liian alhaalla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin