Neste väheni paisuntasäiliöstä
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Neste väheni paisuntasäiliöstä
Juttelin päivällä Ansiksen kanssa.
Hänellä oli ollut sama vika tonnarissaan.
Nestettä hupenee , ei lätäkköä, eikä kansipahvikaan paskana.
Tuohan se munkin ongelma oli.
Haperot letkut vuotivat huohotinputken lämmittimen ympäriltä ja vesi meni turbon imupuolelle.
helppo homma yhdistää letkut, ohittamalla kyseinen lämmitys.
Huohottimen putken päälle kannattaa talvikaudeksi rakentaa lämpösuoja.
Että tällainen vinkki tällä kertaa.
Hänellä oli ollut sama vika tonnarissaan.
Nestettä hupenee , ei lätäkköä, eikä kansipahvikaan paskana.
Tuohan se munkin ongelma oli.
Haperot letkut vuotivat huohotinputken lämmittimen ympäriltä ja vesi meni turbon imupuolelle.
helppo homma yhdistää letkut, ohittamalla kyseinen lämmitys.
Huohottimen putken päälle kannattaa talvikaudeksi rakentaa lämpösuoja.
Että tällainen vinkki tällä kertaa.
Viimeksi muokannut Firges9000, La Syys 10, 2005 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ja taas vinkki veden hukkaan.
Paisuntasäiliöstä letku irti ja tulppaa se. Pistä paineilmaa vakiopaineventtiilin kautta paisuntasäiliöön (aloita nollasta ja nosta pikku hiljaa) Yli kilon ei paineita pitäisi saada nostettua kun korkki rupee lenssaamaan noin 170-190kpa.
No jos saat paineet siten että korkki huokuu anna olla ja tutki kuinka pakkasneste vähenee säiliöstä ja mistäpäin tallin lattia tai katto kastuu.
Hyvä konsti, kun ei kerkee haihtumaan kylmän koneen kyljessä.
Löytyy pieninmätkin vuodot
Paisuntasäiliöstä letku irti ja tulppaa se. Pistä paineilmaa vakiopaineventtiilin kautta paisuntasäiliöön (aloita nollasta ja nosta pikku hiljaa) Yli kilon ei paineita pitäisi saada nostettua kun korkki rupee lenssaamaan noin 170-190kpa.
No jos saat paineet siten että korkki huokuu anna olla ja tutki kuinka pakkasneste vähenee säiliöstä ja mistäpäin tallin lattia tai katto kastuu.
Hyvä konsti, kun ei kerkee haihtumaan kylmän koneen kyljessä.
Löytyy pieninmätkin vuodot
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
tollai me kokeiltiin Turbon painepuolelta.
Pantiin 3,5 Bar ja kaikki letkut muistuttivat Paksukaista. Rattikin tuntui paisuvan,,,,,, joke ,,joke,
Eipäs ollut painepuolella vuotoa.
No, tuo oli turbon testiä,
ei paisuntasäiliön, kuten Kurkon vinkki on.
Pantiin 3,5 Bar ja kaikki letkut muistuttivat Paksukaista. Rattikin tuntui paisuvan,,,,,, joke ,,joke,
Eipäs ollut painepuolella vuotoa.
No, tuo oli turbon testiä,
ei paisuntasäiliön, kuten Kurkon vinkki on.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
hahahaaaaaaa
arvatkaas mitä,. juu ihan oikein,,,,,,,,
neste vähenee n. 1/2 litraa päivässä.
arvatkaas toinen mitä, nyt kusee alleen kun ajoin pihalle. Tuo on hyvä merkki, näkee mistä ruikkii...... aamulla.
aikamoinen pissapoika koko sappi
Seuraavaksi vaihdan KAIKKI vesiletkut.
arvatkaas mitä,. juu ihan oikein,,,,,,,,
neste vähenee n. 1/2 litraa päivässä.
arvatkaas toinen mitä, nyt kusee alleen kun ajoin pihalle. Tuo on hyvä merkki, näkee mistä ruikkii...... aamulla.
aikamoinen pissapoika koko sappi
Seuraavaksi vaihdan KAIKKI vesiletkut.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
nyt löytyi syyllinen lämppärin kennosta oli pääty haljennut ilmeisesti joskus jäätymisen vuoksi . Ainakin jäljet viittaa siihen että nesteet olis jäätynee . Vikaa ei huomannut silmä määräisesti vein kennon paine testiin töihin niin kappas kennohan oli revennyt. Ja kenno vuoti tosi vähän ajossa kun nesteitä ei tarvinnut jatkuvasti lisätä.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Mä vastaan omaan samanlaiseen asiaan huomenna illalla.
Käytän koko päivän "tiirailuun", mäyräkoira mukana vahtimassa, ettei suu kuivu.
Nestettä valuu taas sieltä akvaariokotelon hukkaputkesta, kun sydeemissä on painetta.
Ei valu lattialle.
Jani, valuikos sun Saabissa nesteet sisälle, lattialle
Käytän koko päivän "tiirailuun", mäyräkoira mukana vahtimassa, ettei suu kuivu.
Nestettä valuu taas sieltä akvaariokotelon hukkaputkesta, kun sydeemissä on painetta.
Ei valu lattialle.
Jani, valuikos sun Saabissa nesteet sisälle, lattialle
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Hahaa ja remontti jatkuu huomenna.
Tämän päivän saldo,
akvaariokotelo tyhjennetty ja imuroitu roskista
nestevuoto todettu ihan omin puusilminkin, kennon liittimistähän se.
joka kohdasta valui kuin " suihkulähteen Jaskalle" ') sopiikin.
*) Jack de La Fountaine oli aikoinaan seurapiirisuihkuttaja, Pohtamon Annen kainalossa
otin kennon pois ja sen alapuolella "kupansyömä" kuparihomehtumaläikkä.
toisesta kennon pillistä tuli pikimustaa paskavettä ja toisesta kirkasta Vantaan blöötä.
Kenno menee vaihtoon.
Nyt kutsun mäyräköiran viereen ja jatkan aamulla tilkitsemistä
että tällaista tänään
Tämän päivän saldo,
akvaariokotelo tyhjennetty ja imuroitu roskista
nestevuoto todettu ihan omin puusilminkin, kennon liittimistähän se.
joka kohdasta valui kuin " suihkulähteen Jaskalle" ') sopiikin.
*) Jack de La Fountaine oli aikoinaan seurapiirisuihkuttaja, Pohtamon Annen kainalossa
otin kennon pois ja sen alapuolella "kupansyömä" kuparihomehtumaläikkä.
toisesta kennon pillistä tuli pikimustaa paskavettä ja toisesta kirkasta Vantaan blöötä.
Kenno menee vaihtoon.
Nyt kutsun mäyräköiran viereen ja jatkan aamulla tilkitsemistä
että tällaista tänään
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Lopulta vuoto paikallistettu.
Lämppärin kennon muoviliitin-kaksoisputki oli halki.
Oiskos kellään,, Ilulle ja Kimmolle jo jätetty kysely.
Olis kiiruskin.
Olipas aika kinkkinen kotimatka:
- lähtiessä ei vuotanut yhtään
-matkalla syttyi nesteen varoitusvalo
-pysähdyin ja lisäsin vettä
- olipas konehuone öljyssä, oli pullauttanut huohottimen kannesta irti
-käynnistettäessä löi solenoidi tyhjää
-kun käynnistyi, syttyi merkkivalo, että etuvalo pimeenä.
.... muuten meni ihan mukavasti
Lämppärin kennon muoviliitin-kaksoisputki oli halki.
Oiskos kellään,, Ilulle ja Kimmolle jo jätetty kysely.
Olis kiiruskin.
Olipas aika kinkkinen kotimatka:
- lähtiessä ei vuotanut yhtään
-matkalla syttyi nesteen varoitusvalo
-pysähdyin ja lisäsin vettä
- olipas konehuone öljyssä, oli pullauttanut huohottimen kannesta irti
-käynnistettäessä löi solenoidi tyhjää
-kun käynnistyi, syttyi merkkivalo, että etuvalo pimeenä.
.... muuten meni ihan mukavasti
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tuo kotimatka kuulostaa siltä, että olit sorkkinut Firgesiä hieman kovakouraisesti pajalla. Hellästi...hellästiFirges9000 kirjoitti:Olipas aika kinkkinen kotimatka:
- lähtiessä ei vuotanut yhtään
-matkalla syttyi nesteen varoitusvalo
-pysähdyin ja lisäsin vettä
- olipas konehuone öljyssä, oli pullauttanut huohottimen kannesta irti
-käynnistettäessä löi solenoidi tyhjää
-kun käynnistyi, syttyi merkkivalo, että etuvalo pimeenä.
.... muuten meni ihan mukavasti
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Itse kokeilin turbon imupuolen paineen kestävyyttä...Firges9000 kirjoitti:tollai me kokeiltiin Turbon painepuolelta.
Pantiin 3,5 Bar ja kaikki letkut muistuttivat Paksukaista. Rattikin tuntui paisuvan,,,,,, joke ,,joke,
Eipäs ollut painepuolella vuotoa.
No, tuo oli turbon testiä,
ei paisuntasäiliön, kuten Kurkon vinkki on.
Laitoin ilmanputsarin väärinpäin pesään, tällöin se tulpattu puoli tulppasi imuputken reiän.
Ja kun starttasin niin auto ei meinannut käydä millään ja turbon imupuolelle tuli aika kova paine ( se imuputki halkesi )
*että tällaistakin voi käydä.. *
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Sarjassani "kuseva Tonnari" osa mones:
aamulla oli merkannut paikkansa.
Olin unohtanut kiristää muutaman letkuklemmarin, kiristys ei auttanut kusi vaan.
Ohitin lämppärin kennon, kytkemällä vesiletkut yhteen.
ei kussut enää.
Sain hankittua ehjät letkut ja muoviliittimen OXFOTI:lta.
Huomenna menee asennukseen.
aamulla oli merkannut paikkansa.
Olin unohtanut kiristää muutaman letkuklemmarin, kiristys ei auttanut kusi vaan.
Ohitin lämppärin kennon, kytkemällä vesiletkut yhteen.
ei kussut enää.
Sain hankittua ehjät letkut ja muoviliittimen OXFOTI:lta.
Huomenna menee asennukseen.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3