Mittaristonvalot hävisi?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
moilanen
"Kaasari"

Mittaristonvalot hävisi?

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Vaihtelin polttimoita katkaisijoihin ja himmentimen polttimon yhteydessä katosivat valot mittaristosta. :oops: Sulakkeet ok. Missähän mahdollisesti vika? Kuvaa mistä hakea tarkemmin?? Samanlaista muilla? Haulla en oikein päässyt käsiksi...
Niin sairautta tai ei....
Saab 9000 cd -95
VW Polo 1,9sdi -01
rälläkkä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Pätisiköhän tähän sellainen vanha totuus, että vika löytyy yleensä sieltä mitä viimeksi on korjattu?
moilanen
"Kaasari"

Niinhän sitä minäkin luulin...

8O joo vaihdoin rikki olevan säätimen , mutta ei vaan valoja saa palamaan :?: :oops: sieltähän sen vian on tietty löydyttävä...kele
Saab 9000 cd -95
VW Polo 1,9sdi -01
jakob85
"Turbo"

valot palaneet

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Oletko varma ettei muut valot palaneet. Usein kay niin, kun muita valoja vaihtelee niin saat muut poltettua. Itsella kavi niin.
Seat Cordoba TDI -03
vjbremer
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Jos vaihdoit säätimen, niin kai laitoit cse-mallisen sisävalo-säätimen,
vanhempi malli joka on toteutettu reostaatti ratkaisulla ei nimittäin toimi uudemmissa tonnareissa, siinä kun sisävalo-säädin on toteutettu digi-piirillä.
Nimimerkillä kokemusta on :)
Minulla sama vika -95 csessä, mittaristovalot ei toimi ja jos näpäyttää sormella
sitä valo-säädintä, niin se saattaa hetkeksi syttyä mutta häviää sitten.
Kokeilin vanhemmalla säätimellä mutta se ei ollenkaan toiminut.
kertjo-4
"Kaasari"

Vielä valosta

Viesti Kirjoittaja kertjo-4 »

Omassa tonnarissa on myös tuo mittarivalovika välillä toimii ja niin edelleen. Olen havainnut, että vika on valon säätimessä ja tarkemmin siellä sisälläolevassa potikassa. Vastus jostain syystä katkeaa jostain kohdin ja kun sitä aikansa säätelee niin taas pelaa hetken. Olen ajatellut voisiko tuon potikan ohittaa ja laitta valot vain toimimaan ilman säädinta. Minulle riittäisi ainakin se, ei niitä muutenkaan tule aivan säädeltyä. Voisihan tietysti tuon potikankin vaihtaa ja silloin säädin olisi kuin uusi.
puu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja puu »

Joskus mulla räpellyksen jälkeen joku mittarinvalo ei toiminut. Löin pari kertaa, eikä sen jälkeen ole ongelmia ollut. Ei varmaan toimi kaikilla.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
moilanen
"Kaasari"

Dodiin, niin vika oli siinä, että oli se todellakin vanhemman tonnarin säädin ja ei pelaa uskottava on :oops: :P . On noita napojakin eri määrä kun tarkemmin katselin... kiitos vain kommenteista ja avusta. Olisikohan otettava jo lopultakin silmät käteen ja katsottava tarkemmin... :roll:
Saab 9000 cd -95
VW Polo 1,9sdi -01
vtp9k
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Olen havainnut, että vika on valon säätimessä ja tarkemmin siellä sisälläolevassa potikassa.
Tämä on todettu käytännössä vaihtamalla tuo trimmeripotikka. Siellä (siis ainakin uudemmassa 1995- versiossa) on sisällä 47 kilo-ohminen Piher-merkkinen trimmeri, pitäisi löytyä vaikka suomen huoltopalvelusta tai jostain muusta elektroniikkakaupasta.

Helppo vaihtaa ja sen jälkeen valot pelaa niin kuin pitää.
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

vtp9k kirjoitti:
Olen havainnut, että vika on valon säätimessä ja tarkemmin siellä sisälläolevassa potikassa.
Tämä on todettu käytännössä vaihtamalla tuo trimmeripotikka. Siellä (siis ainakin uudemmassa 1995- versiossa) on sisällä 47 kilo-ohminen Piher-merkkinen trimmeri, pitäisi löytyä vaikka suomen huoltopalvelusta tai jostain muusta elektroniikkakaupasta.

Helppo vaihtaa ja sen jälkeen valot pelaa niin kuin pitää.
:( SHP:tä ei ole enään olemassa vaan siitä tuli osa Elfa konsernia ja kaikki myynti hoidetaan Elfan kautta. (noin ne ainakin mulle informoi yrityskauppojen yhteydessä). Eipä oo sen jälkeen pitskussa tarvinut käydä.
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Täällä turussakin SHP pani lapun luukulle ja loi nahkansa n. kuukaudessa Elfaksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin