Mittaristonvalot hävisi?
Mittaristonvalot hävisi?
Vaihtelin polttimoita katkaisijoihin ja himmentimen polttimon yhteydessä katosivat valot mittaristosta.
Sulakkeet ok. Missähän mahdollisesti vika? Kuvaa mistä hakea tarkemmin?? Samanlaista muilla? Haulla en oikein päässyt käsiksi...

Niin sairautta tai ei....
Saab 9000 cd -95
VW Polo 1,9sdi -01
Saab 9000 cd -95
VW Polo 1,9sdi -01
Niinhän sitä minäkin luulin...

Saab 9000 cd -95
VW Polo 1,9sdi -01
Saab 9000 cd -95
VW Polo 1,9sdi -01
valot palaneet
Oletko varma ettei muut valot palaneet. Usein kay niin, kun muita valoja vaihtelee niin saat muut poltettua. Itsella kavi niin.
Seat Cordoba TDI -03
Jos vaihdoit säätimen, niin kai laitoit cse-mallisen sisävalo-säätimen,
vanhempi malli joka on toteutettu reostaatti ratkaisulla ei nimittäin toimi uudemmissa tonnareissa, siinä kun sisävalo-säädin on toteutettu digi-piirillä.
Nimimerkillä kokemusta on
Minulla sama vika -95 csessä, mittaristovalot ei toimi ja jos näpäyttää sormella
sitä valo-säädintä, niin se saattaa hetkeksi syttyä mutta häviää sitten.
Kokeilin vanhemmalla säätimellä mutta se ei ollenkaan toiminut.
vanhempi malli joka on toteutettu reostaatti ratkaisulla ei nimittäin toimi uudemmissa tonnareissa, siinä kun sisävalo-säädin on toteutettu digi-piirillä.
Nimimerkillä kokemusta on

Minulla sama vika -95 csessä, mittaristovalot ei toimi ja jos näpäyttää sormella
sitä valo-säädintä, niin se saattaa hetkeksi syttyä mutta häviää sitten.
Kokeilin vanhemmalla säätimellä mutta se ei ollenkaan toiminut.
Vielä valosta
Omassa tonnarissa on myös tuo mittarivalovika välillä toimii ja niin edelleen. Olen havainnut, että vika on valon säätimessä ja tarkemmin siellä sisälläolevassa potikassa. Vastus jostain syystä katkeaa jostain kohdin ja kun sitä aikansa säätelee niin taas pelaa hetken. Olen ajatellut voisiko tuon potikan ohittaa ja laitta valot vain toimimaan ilman säädinta. Minulle riittäisi ainakin se, ei niitä muutenkaan tule aivan säädeltyä. Voisihan tietysti tuon potikankin vaihtaa ja silloin säädin olisi kuin uusi.
Dodiin, niin vika oli siinä, että oli se todellakin vanhemman tonnarin säädin ja ei pelaa uskottava on
. On noita napojakin eri määrä kun tarkemmin katselin... kiitos vain kommenteista ja avusta. Olisikohan otettava jo lopultakin silmät käteen ja katsottava tarkemmin... 

Saab 9000 cd -95
VW Polo 1,9sdi -01
Saab 9000 cd -95
VW Polo 1,9sdi -01
Tämä on todettu käytännössä vaihtamalla tuo trimmeripotikka. Siellä (siis ainakin uudemmassa 1995- versiossa) on sisällä 47 kilo-ohminen Piher-merkkinen trimmeri, pitäisi löytyä vaikka suomen huoltopalvelusta tai jostain muusta elektroniikkakaupasta.Olen havainnut, että vika on valon säätimessä ja tarkemmin siellä sisälläolevassa potikassa.
Helppo vaihtaa ja sen jälkeen valot pelaa niin kuin pitää.
vtp9k kirjoitti:Tämä on todettu käytännössä vaihtamalla tuo trimmeripotikka. Siellä (siis ainakin uudemmassa 1995- versiossa) on sisällä 47 kilo-ohminen Piher-merkkinen trimmeri, pitäisi löytyä vaikka suomen huoltopalvelusta tai jostain muusta elektroniikkakaupasta.Olen havainnut, että vika on valon säätimessä ja tarkemmin siellä sisälläolevassa potikassa.
Helppo vaihtaa ja sen jälkeen valot pelaa niin kuin pitää.