Mitkä etupenkit käyvät 9000 cd:seen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

Mitkä etupenkit käyvät 9000 cd:seen

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

Tere

Pitäis vaihtaa paremmat penkit eteen..

Onko tietoa mitkä kaiki Saabin etupenkit käyvät -91 9000cd

käykö 9-5:n etupenkit heittämällä vai pitääkö temppuilla paljon..

entä muut uudemmat mallit

Kiitoksia jos jollain on kokemusta / tietoa aiheesta.

Ps. Köyhyys lisää kurjuutta ja luovuutta. :)
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kaikki 9000-mallin etupenkit menevät heittämällä, myös 900 vm 1991-1993.

Tämä oli siis se tieto. 9-5:n penkkien suhteen en kommentoi, ei ole tietoa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Itse tuossa vaihdoin beigen värisiin nahkapenkkeihin, molemmilla etupenkeillä on sähkösäätö sekä 3 muistipaikkaa... Olen enemmän kuin tyytyväinen penkkeihin! Istuma-asennon saa huomattavasti paremmaksi kuin normaaleilla, ei sähköisillä penkeillä (enemmän liikkuu noi sähköset).
Nahassa on se hiostava ominaisuus mutta itseäni ei ole vielä haitannut kun muuten mukavuus on 9 ½ luokkaa (aeron lepakkopenkit ovat 10, kun kaverin autossa olen istuskellut jonkin verran) :D
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Onko kellään kokemusta Tonnarin penkkien käypäisyydesta 80-luvun lopun satkuun. Ei varmaan mene heittämällä, mutta meneekö pahasti säätämiseksi ja mahtuuko yleensäkään, tonnarin penkit ainakin vaikuttavat leveämmiltä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Boiga kirjoitti:Itse tuossa vaihdoin beigen värisiin nahkapenkkeihin, molemmilla etupenkeillä on sähkösäätö sekä 3 muistipaikkaa... Olen enemmän kuin tyytyväinen penkkeihin! Istuma-asennon saa huomattavasti paremmaksi kuin normaaleilla, ei sähköisillä penkeillä (enemmän liikkuu noi sähköset).
Nahassa on se hiostava ominaisuus mutta itseäni ei ole vielä haitannut kun muuten mukavuus on 9 ½ luokkaa (aeron lepakkopenkit ovat 10, kun kaverin autossa olen istuskellut jonkin verran) :D
Ei hiosta pitkään kun antaa acc:n hoitaa homman kotiin. :D
Mitä taas mukavuuteen tulee, ei ole valittamista noista manuaalisesti säädettävistäkään.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

MacTurbo kirjoitti:Onko kellään kokemusta Tonnarin penkkien käypäisyydesta 80-luvun lopun satkuun. Ei varmaan mene heittämällä, mutta meneekö pahasti säätämiseksi ja mahtuuko yleensäkään, tonnarin penkit ainakin vaikuttavat leveämmiltä.
Ristiseläntuen säätönuppi osuu b-pilarin turvavyökelaan, lattiassa olevat kiinnityspisteet erilaisia / väärässä paikassa.

Hitsaushommiin joutuu.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Tuli noista 9-5:n penkeistä mieleen, että jos haikailee vaikka kolariautosta penkkejä 9000:een niin mitenkäs tuon SAHR:n kanssa on?
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

rälläkkä kirjoitti:Tuli noista 9-5:n penkeistä mieleen, että jos haikailee vaikka kolariautosta penkkejä 9000:een niin mitenkäs tuon SAHR:n kanssa on?

Tuosta SAHR:sta saako se tiedon törmäyksetä ulkopuolisilta antureilta vai onko penkkiin rakennettu jokin sisäinen automatiikka ???
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

MacTurbo kirjoitti:Onko kellään kokemusta Tonnarin penkkien käypäisyydesta 80-luvun lopun satkuun. Ei varmaan mene heittämällä, mutta meneekö pahasti säätämiseksi ja mahtuuko yleensäkään, tonnarin penkit ainakin vaikuttavat leveämmiltä.
Mulla on turbotonnarin etupenkit -85 satkussa. Tein muutoskappaleet pultattavaksi alkuperäisiin kiinnityspisteisiin. Tarvittiin vähän lattaa, kulmarautaa, pulttitavaraa ja Kempin liimaa. 8)

Aika säätäminen oli kyllä kiinnikkeiden suunnittelun kanssa, mutta sinne ne meni. Ristiselän tuen nuppi pitää tosiaan poistaa.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja Pahis »

SaabAri kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:Tuli noista 9-5:n penkeistä mieleen, että jos haikailee vaikka kolariautosta penkkejä 9000:een niin mitenkäs tuon SAHR:n kanssa on?

Tuosta SAHR:sta saako se tiedon törmäyksetä ulkopuolisilta antureilta vai onko penkkiin rakennettu jokin sisäinen automatiikka ???
SAHR on tietääkseni täysin mekaaninen laite joka palautuu käsipelillä (vai itsekseen?) takaisin toimivaksi. Penkin sisällä on mekanismi joka selän painuessa nopeasti penkkiin työntää niskatuen ylös ja eteen. Eli siis jos penkki ei ole muuten vaurioitunut törmäyksessä SAHR ei estä sen uudelleen käyttöä.
Ei sähköisiä osia kuten mersussa, joihin se on tullut vasta nyt, kun Saabissa se on ollut vakiona kohta jo melkein kymmenen vuotta...
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Vastaa Viestiin