Pakarin etuputken vaihto / Motonetin korjausosa
Pakarin etuputken vaihto / Motonetin korjausosa
Niin, etummaisessa putkessa on reikä, juuri ennen katin liitoslaippaa.. Putki on siitä laipan ympäriltä muutenkin niin hapero että sen saisi varmaan vääntämällä katki.. Mitähän tuo "korjausosa" tarkoittaa? Onko kukaan vaihtanut? Onko helppo homma vai turvaudunko jälleen autoliikkeen apuun?
TURBO-mallit: (ei V6)
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ (ei Kat). . . . . . . 14-5349 109.50 ???
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ 2,0Kat vm91. . . . . . 14-5355 124.00 ???
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ Kat 92--. . . . . . . 14-5355
124.00 ???
Käyköhän tuo 91 katillinen osa 89 kattiin.. ?
TURBO-mallit: (ei V6)
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ (ei Kat). . . . . . . 14-5349 109.50 ???
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ 2,0Kat vm91. . . . . . 14-5355 124.00 ???
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ Kat 92--. . . . . . . 14-5355
124.00 ???
Käyköhän tuo 91 katillinen osa 89 kattiin.. ?
Korjausosa
Itse korjasin turbotonnarin pakoputken juuri tuolla Motonetin korjausosalla. Vanha puutki sahataan poikki jousto-osan etupuolelta (pitää rälläköidä varovasti, ettei osu öljypohjaan/lämpösuojalevyyn).
Uudessa putkessa pää on n. 7-8 cm matkalta paksumpi, joten se työnnetään vanhan putken (downpipen) päälle ja vedetään kiinni pakoputkilemmarilla. Korjausosan toisessa päässä on laippa.
Ei ole kovin hankala vaihtaa.
Uudessa putkessa pää on n. 7-8 cm matkalta paksumpi, joten se työnnetään vanhan putken (downpipen) päälle ja vedetään kiinni pakoputkilemmarilla. Korjausosan toisessa päässä on laippa.
Ei ole kovin hankala vaihtaa.
Re: Korjausosa
Selvä hommeli! jotain tuollaista arvelinkin... Kävisiköhän tuo 91 mallin kattiosa 89 kattiiin? Onko kellään havaintoa paljonkohan tuo merkkiliikkeessä maksaisi tuo etuputki, lieneekö siitä korjausosaa ollenkaan, vai myykö ne siihen väkisin koko helahoidon turbolta asti... ?trkk kirjoitti:Itse korjasin turbotonnarin pakoputken juuri tuolla Motonetin korjausosalla. Vanha puutki sahataan poikki jousto-osan etupuolelta (pitää rälläköidä varovasti, ettei osu öljypohjaan/lämpösuojalevyyn).
Uudessa putkessa pää on n. 7-8 cm matkalta paksumpi, joten se työnnetään vanhan putken (downpipen) päälle ja vedetään kiinni pakoputkilemmarilla. Korjausosan toisessa päässä on laippa.
Ei ole kovin hankala vaihtaa.
Mitä veikkaatte käykö tuo -91 kat-osa 89 kat-malliin Kellään omakohtaisia kokemuksia?
TURBO-mallit: (ei V6)
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ (ei Kat). . . . . . . 14-5349 109.50 ???
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ 2,0Kat vm91. . . . . . 14-5355 124.00 ???
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ Kat 92--. . . . . . . 14-5355 124.00 ???
TURBO-mallit: (ei V6)
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ (ei Kat). . . . . . . 14-5349 109.50 ???
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ 2,0Kat vm91. . . . . . 14-5355 124.00 ???
Etuputken korjausosa JOUSTO+TAKAPÄÄ Kat 92--. . . . . . . 14-5355 124.00 ???
MP kirjoitti:Vaan eipä ollutkaan, Laakkosella 250 euroa! Ja se on koko putki turbolta asti.Haksu kirjoitti:Merkkiliikkeessä osan hinta melkein 4x Motonetin hinta eli aika arvokas.
Haksu
Senhän voisi jo melkein ostaa sen sijasta että miettii ja tuskailee käykö tuo motonetin -91 mallinen korjauspala...
Huhh..
kysyin samaa osaa -91 2.3i +kat niin oli n. 150 € tavallisessa varaosa puljussa. ja pelkkä jousto osa n. 60 € mutta menis hitsaus hommiksi.
Tuo minun osani oli varaosapuljussa 199€ tai jotain, jotaen se oliei 50 eur halvempi kuin merkkiliikkeen vastaava, taidan kallistua merkkiliikkeeseen.SaabAri kirjoitti:MP kirjoitti:Vaan eipä ollutkaan, Laakkosella 250 euroa! Ja se on koko putki turbolta asti.Haksu kirjoitti:Merkkiliikkeessä osan hinta melkein 4x Motonetin hinta eli aika arvokas.
Haksu
Senhän voisi jo melkein ostaa sen sijasta että miettii ja tuskailee käykö tuo motonetin -91 mallinen korjauspala...
Huhh..
kysyin samaa osaa -91 2.3i +kat niin oli n. 150 € tavallisessa varaosa puljussa. ja pelkkä jousto osa n. 60 € mutta menis hitsaus hommiksi.
Re: Pakarin etuputken vaihto / Motonetin korjausosa
Mahtaako -94 downpipe mennä pitkälohkoon? Uudemmassahan kat on downpipessä ja vanhassa downpipessä pelkkä jousto ja katti pultataan sen jatkoksi. EPC:n mukaan ei pitäisi olla ongelmia, kunhan laittaa uudemman kanssa jouston ja pätkän suoraa putkea keskiputkelle asti. Uudempi katti pultataan ilmeisesti kiinteästi auton pohjaan? Muuten en tällaista miettisi, mutta nykyinen dp vuotaa jouston kohdalta ja nurkissa pyörii ylimääräisenä uudempi. Tutkin silti, jos sen vanhan saa hitsattua eikä ole muuten ihan laho.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Re: Pakarin etuputken vaihto / Motonetin korjausosa
Uudempi ei ole pultattuna tietenkään pohjaan,vaan moottorin lohkosta takapuolelta tulee kannake tuohon päälle.Muistaakseni nuo liitokset on samoilla kohtia,jolloin voi sekoitella...
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Re: Pakarin etuputken vaihto / Motonetin korjausosa
Juu, moottoriinhan se on pultattu
Eiköhän se sinne saada mahtumaan.
Eiköhän se sinne saada mahtumaan.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98