Pari,kolme viikkoa sitten kerroin puslien vaihdosta, kuinka rupesi jyrräämään sen alatukivarren taka puslan vaihtamisesta uretaaniseksi.
Eli ennen puslien vaihtoa sai pikatiellä viitonen silmässä kuudessakympissä painaa tallan pohjaa ja auto kiihtyi hienosti ilman minkäänlaista muuta kuin moottorin ääntä nyt vaihdon jälkeen jo nelosella on kovat värinät ja sisustuksesta lähtee monenlaista resonanssiääntä. Eli mietin kun puslien vaihto tehtiin oli auto yhdellä tunkilla nostettu toinen puoli ilmaan pukin varaan ja takapyörän alla kolme kakkosnelosta lappeellas, auto oli näin kaksi tuntia per puoli, aika lailla vinossa, olisiko joku muu kannatinkumi tai pusla voinut ottaa itteensä.
Tämä tuntuu nyt varmaan vähän semmoselta jankkaamiselta näitten puslien vaihdon kanssa mutta kun ottaa niin päähän toi jyrinä alhasilla kierroksilla ko ennen tonttu kulki niinku tontut kulkee hiljaa hissukseen.
vielä niistä puslista..?
Ai ai, ettei ois entiset puslat.xmakex kirjoitti:Ei kiristetty vaan silloin kun auto oli ylhäällä, menikö nyt pieleen voiko vielä korjata.Onko niillä altukivarren puslien pulteilla muuten joku momenttikireys?

Tuo keskimutteri tulee ehdottomasti kiristää vasta, kun jousitus on normaali asennossa (eli paino päällä).
Kiristys momentiksi joku manuska tarjoo 6 ja pulta kiloo (ite oon kyllä aina vetänyt pikkasen yli (noin 7-8kg)).
(Vaan harvalta löytyy momenttiavaimeen sopivia päitä jolla tota momenttiin vetelis).
Eli kiristää sopivasti sillä lekillä kun auto on maassa / ainakin paino pyörillä.
No pika apuna kuitenkin , käy löysäämässä ne mutterit ja kiristä uudelleen kun on paino päällä etupyörissä.
Toivotaan jotta auttaa.
