Flektin lämpöanturi
Flektin lämpöanturi
Itselläni on 1 nopeuksinen flekti, joka ei kuitenkaan käynnisty vaikka lämmöt nousevat punaiselle. Kun releestä yhdistää tietyt navat niin silloin pyörähtää kyllä. Pitäisikö flektin lähteä käyntiin jos yhdistää syylärissä olevat lämpöanturin johdot yhteen?
Kannattaa ennen uuden anturin ostoa aukaista ja puhdistaa se anturin liitin. Itse ostin uuden anturin, mutta vika oli oikeasti ko anturin liittimessä.
Liitin löytyy syylärin vierestä (apukuskin puolelta). Kuten joku aikaisemmin totesi, että kannattaa ottaa alhaalta suojamuovit irti niin pääsee helpoiten käsiksi.
Vähän haastavampi vaihtoehto purkaa ja korjata liitin on tehdä se hinauskoukun suojaluukun kautta, jos pohjamuovit on kiinnitetty liian hyvin. Onnistuu se kyllä sieltäkin...
Liitin löytyy syylärin vierestä (apukuskin puolelta). Kuten joku aikaisemmin totesi, että kannattaa ottaa alhaalta suojamuovit irti niin pääsee helpoiten käsiksi.
Vähän haastavampi vaihtoehto purkaa ja korjata liitin on tehdä se hinauskoukun suojaluukun kautta, jos pohjamuovit on kiinnitetty liian hyvin. Onnistuu se kyllä sieltäkin...
Kaveri teki mersuunsa napista kytkettävän flektin. Muuten hyvä, mutta sen verran meni siitä virtaa, että nappi suli.
Laitto sitten flektin oleen koko ajan päällä. Mutta ei sekään huono ratkaisu 90-luvun alun diisselimersuun. 


Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mistäs tossa 95-vuoden tonnarissa lähtis vikaa etsiin, ku ei mullakaan toi flekti toimi. Itse tulee harvemmin ajettua tuolla ruuhkissa, niin en oo tota vikaa huomannu tossa autossa, kun vast pari viikkoa sitten. Kävin hakeen kaverin helsingin keskustasta ja lähdettiin sieltä sit vähän vaille neljä ajaan kohti mikkeliä. Siinä se tonnari rupes sit savuttaan kehä ykkösellä. No sulakkeet on tarkastettu ja flekti pyörii, kun siihen syöttää jännitteen suoraan.. Eli mitäs seuraavaks..?Mimmi kirjoitti:Em. ohjeet eivät päde, jos tonttu on -95 tai uudempi.
Näissä uudemmissa on EDU:n ohjaama flekti ja se saa lämpötilatietonsa termarikopan lämpöanturilta.
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Mulla ainakin oli ilmastoinnissa tossa vm97:ssa.
Eli tässä alkukesästä kävi kone ruuhkissa 108C asteisena enkä havainnut flektissä elon merkkejä.
Sitten se sylki ilmastoinnin kylmäaineet ulos ja vein ilmastoinnin täydelliseen huoltoon. Vaihtoivat suodattimen/kuivaimen ja painekytkimen ja täyttivät. No nyt flekti starttaa ykkösen kun kone on 102C niin kuin pitääkin vaikka ilmastointi olisi off asennossa.
Kakkonen muka lähtee 111C vaan en vielä niin kuumaksi ole saanut.
Ja huom jäähdytysjärjestelmän tulee olla ehdottoman tiivis kun liikutaan yli 100C lämmöissä. (ettei keittäisi).
Eli tässä alkukesästä kävi kone ruuhkissa 108C asteisena enkä havainnut flektissä elon merkkejä.
Sitten se sylki ilmastoinnin kylmäaineet ulos ja vein ilmastoinnin täydelliseen huoltoon. Vaihtoivat suodattimen/kuivaimen ja painekytkimen ja täyttivät. No nyt flekti starttaa ykkösen kun kone on 102C niin kuin pitääkin vaikka ilmastointi olisi off asennossa.
Kakkonen muka lähtee 111C vaan en vielä niin kuumaksi ole saanut.
Ja huom jäähdytysjärjestelmän tulee olla ehdottoman tiivis kun liikutaan yli 100C lämmöissä. (ettei keittäisi).
Flekti
Mulla oli flektin moottori niin hiiltynyt, että poltti sulakkeen kun flektin piti käynnistyä. Flektin toiminta on tärkeää vaikka ei ajaisi kaupungissa, koska ilmastointi ylikuumenee. Itselläni meni kompressori, kuivain ja se venttiili...