Pikakysymys- takajarruputket
Pikakysymys- takajarruputket
Minne asti tonnarin takajarruilta (-89) lähtevät putket menevät ja minkä pituisia? Menevätkö konepellin alle asti vai onko jossain välissä liitoksia?
#1970
Puoli sivua alaspäin olen painiskellut myös tonnarin jarrujen kanssa.
Takapyöriltä lähdettäessä ensimmäinen liitos on tulipellin kohtaa.
Motonetissa ei ollu tuota vasenta puolta varastossa joten tyydyin tekeen metritavarasta, ilmeisesti tuosta listasta ei olis löytynytkään tuohon mun tonnariin(-86) oikeata jarruputkea. Sanoivat mitaksi 404cm, paljon ei tosiaan 5metrin kankesta jääny mutta tarkkaa mittaa en saa kun en ottanu tankkia pois.
Kannattaa ekaks kattoa että myös ilmausruuvit aukee ja muutenkin suosiolla kaikki uusiks jos vähänkään ruostuneen näköisiä kun ei niitä kumminkaan ehjänä saa auki.
Takapyöriltä lähdettäessä ensimmäinen liitos on tulipellin kohtaa.
Motonetissa ei ollu tuota vasenta puolta varastossa joten tyydyin tekeen metritavarasta, ilmeisesti tuosta listasta ei olis löytynytkään tuohon mun tonnariin(-86) oikeata jarruputkea. Sanoivat mitaksi 404cm, paljon ei tosiaan 5metrin kankesta jääny mutta tarkkaa mittaa en saa kun en ottanu tankkia pois.
Kannattaa ekaks kattoa että myös ilmausruuvit aukee ja muutenkin suosiolla kaikki uusiks jos vähänkään ruostuneen näköisiä kun ei niitä kumminkaan ehjänä saa auki.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Ilmausruuvien kanssa ei tarvii painia, koska taakse tulee kunnostetut satulat
. Syyshuollon yhteydessä totesin vain vas. takaputken yhdestä kohtaa niin haperon näköiseksi, ettei huvita lähteä ajelemaan sen kanssa hetkeäkään. Tankin tiputus ei munkaan suunnitelmiini kuulu, vaan uusi putki vedetään siitä mistä saa parhaiten menemään. Ei kai nuo putket tulipellin läpi mene vaan auton alta nousee tulipeltiä pitkin? Mistäs pk-seudulla sais helpoiten sopivat putket, jossei motonetistä löydy?

#1970
Siis jatko on siinä tulipellin kohtaa mutta auton alapuolella, ei läpivientejä kuten satkussa.
Näin siis tuossa 86:ssa tonnarissa.
Näin siis tuossa 86:ssa tonnarissa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Itse tein kans viikonloppuna pienimuotoisen jarrurempan, kun ei katsastusmies tykännyt enään jarrujen toiminnasta...
Oli nimittäin edestä vasemmalta palat tyystin loppuneet jumittuneen sylinterin ansiosta. Takana oikealla palat alkoivat olla myöskin loppu ja käsijarru ei pelannut ollenkaan oikealla.
Tästä suivaantuneena heitin joka kulmaan "uudet" levyt ja palat, eli varaosautossa olleet hepeneet, joilla ei kyllä ollu ajettu kuin maksimissaa muutama sataa kilometriä, eli käytännössä uudet. Samalla vaihdoin joka kulmaan uudet satulat, jotka kunnostin ja hinkkasin ruosteet pois. Vielä olisi käsijarruvaijereiden vaihto edessä.
Tähän liittyen kiinnoisi tieto miten tuo käsijarruvaijereiden vaihto onnistuu helpoiten? Onko siihen olemassa jotain poppakonsteja, vai joudunko purkamaan sisustaa tämän takia

Tästä suivaantuneena heitin joka kulmaan "uudet" levyt ja palat, eli varaosautossa olleet hepeneet, joilla ei kyllä ollu ajettu kuin maksimissaa muutama sataa kilometriä, eli käytännössä uudet. Samalla vaihdoin joka kulmaan uudet satulat, jotka kunnostin ja hinkkasin ruosteet pois. Vielä olisi käsijarruvaijereiden vaihto edessä.
Tähän liittyen kiinnoisi tieto miten tuo käsijarruvaijereiden vaihto onnistuu helpoiten? Onko siihen olemassa jotain poppakonsteja, vai joudunko purkamaan sisustaa tämän takia

Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kun asensin Tonnariini vm/86 uudet jarruputket, löysin jatkoliittimen taka-akselin edestä, bensatankin ja rungon välistä. Rakensin tuon välin juuri noilla Motonetin yleisputkilla. Ostin myös työkalun jolla saan tehtyä ne pursotukset.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Joudut ilmeisesti purkamaan sisustaa aika paljonkin. Sillä ne vaijerit tulee ainakin -88 vuoden tonnarissani läpi "pellistä" siitä keskitunnelin kohdalta takapenkkien edestä jalkatilasta ja niiden suojana on siinä vielä sellainen suojalevy.samsikki kirjoitti:Itse tein kans viikonloppuna pienimuotoisen jarrurempan, kun ei katsastusmies tykännyt enään jarrujen toiminnasta...Oli nimittäin edestä vasemmalta palat tyystin loppuneet jumittuneen sylinterin ansiosta. Takana oikealla palat alkoivat olla myöskin loppu ja käsijarru ei pelannut ollenkaan oikealla.
Tästä suivaantuneena heitin joka kulmaan "uudet" levyt ja palat, eli varaosautossa olleet hepeneet, joilla ei kyllä ollu ajettu kuin maksimissaa muutama sataa kilometriä, eli käytännössä uudet. Samalla vaihdoin joka kulmaan uudet satulat, jotka kunnostin ja hinkkasin ruosteet pois. Vielä olisi käsijarruvaijereiden vaihto edessä.
Tähän liittyen kiinnoisi tieto miten tuo käsijarruvaijereiden vaihto onnistuu helpoiten? Onko siihen olemassa jotain poppakonsteja, vai joudunko purkamaan sisustaa tämän takia

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Jotain tämäntapaista suunnittelinkin. Mitenkäspäin tuo irroitus/asennus kannattaa tehdä/onnistuu tehdä? Eli vanha vedetään ulos ja ulkoa uus tilalle?Firges9000 kirjoitti:mä jouduin irroittamaan vm/86 tonnaristani vain keskikonsolin.
Se vaijeri joka menee pakoputken suojusten päältä. Siihen kannattaa laittaa vetonaru, kun poistaa vanhan
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa