Tonnari ei ahda kuin 0.5bar
Tonnari ei ahda kuin 0.5bar
Oispa kerrankin auto jossa ei ole ongelmia ahtojen kanssa...
Kun ostin auton pari viikkoa sitten, ahtoi vielä ihan nätisti n. 0.7bar. Tässä on pikkuhiljaa max ahdot laskeneet, enää jaksaa puhaltaa 0.5bar :S.
Missäköhän vian syy voisi olla? bypassin kokeilin äsken imemällä, ihan ehjä pitäisi vissiin olla (sisään tuli alipaine, maistui tosin hieman bensalle).
Bensansuodattimen ajattelin vaihtaa kanssa, mutta vähän epäilen että vika oisi siinä. Kattelin letkuja jotka mahdollisesti voisi vuotaa, en todennut vuotokohtia ainakaan silmällä.
Ahdin pitäisi autossa olla reilu vuoden vanha.
Apua tarvitaan ja kipeästi!
Kun ostin auton pari viikkoa sitten, ahtoi vielä ihan nätisti n. 0.7bar. Tässä on pikkuhiljaa max ahdot laskeneet, enää jaksaa puhaltaa 0.5bar :S.
Missäköhän vian syy voisi olla? bypassin kokeilin äsken imemällä, ihan ehjä pitäisi vissiin olla (sisään tuli alipaine, maistui tosin hieman bensalle).
Bensansuodattimen ajattelin vaihtaa kanssa, mutta vähän epäilen että vika oisi siinä. Kattelin letkuja jotka mahdollisesti voisi vuotaa, en todennut vuotokohtia ainakaan silmällä.
Ahdin pitäisi autossa olla reilu vuoden vanha.
Apua tarvitaan ja kipeästi!
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Tuota sammumattomuutta lienee helppo alkaa haarukoida niin, että käynnistät, käännät avaimesta virrat pois ja alat sitten nyppiä sulakkeita yksi kerrallaan irti sulaketaulusta. Kun löytyy sulake, jonka poistamalla sammuu, on samalla löydetty myös viallinen laite. Voi johtua esim siitä, että esim. takavaloihin on asennettu vääränlainen polttimo. Vaikuttaako sammumiseen, jos käännät valonapista valot pois ennen kuin sammutat virrat?Arcer kirjoitti:Ei ahda kuin peruspaineilla eikä sammu virta-avaimesta...
Välttämättä tuo sammumattomuus ei ole mitenkään yhteydessä ahtamattomuuteen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jatketaan vanhaa topiikkia.
Omassa täyspaine CS 2.3 tontussa ongelmia ahtojen kanssa.
1 ja 2:sella ahtaa peruspaineet 0.4bar
3:sella ahtaa noin 0.4 bar, saattaa kiihdytyksen alussa nousta hetkeksi 1 bariin (max sekunniksi)
4:sella ja 5:sella ahtaa reilun baarin.
Mistä alkaisin etsiä vikaa?
Bypass juuri vaihdettu.
Mankkuvena on uusi.
Vuoto ahtopuolella ei ilmeisesti vikana kun ahtaa ylimmillä vaihteilla riittävästi.
Omassa täyspaine CS 2.3 tontussa ongelmia ahtojen kanssa.
1 ja 2:sella ahtaa peruspaineet 0.4bar
3:sella ahtaa noin 0.4 bar, saattaa kiihdytyksen alussa nousta hetkeksi 1 bariin (max sekunniksi)
4:sella ja 5:sella ahtaa reilun baarin.
Mistä alkaisin etsiä vikaa?
Bypass juuri vaihdettu.
Mankkuvena on uusi.
Vuoto ahtopuolella ei ilmeisesti vikana kun ahtaa ylimmillä vaihteilla riittävästi.
Päivitystä ongelmaan.
Irroitin mankkuvenalta lähtevän W-letkun ja tein pikku koeajon
Kaikilla vaihteilla ahtaa hetkessä sen 1.5 bar.
Eli vikana voisi olla se uusi mankkuventtiili?
Miten ton venttiilin ohjaus, miten sen vois tarkistaa vai riittääkö, että sille tulee 12v. jännite? Ohjaako ECU mankku venaa??
Irroitin mankkuvenalta lähtevän W-letkun ja tein pikku koeajon
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kaikilla vaihteilla ahtaa hetkessä sen 1.5 bar.
Eli vikana voisi olla se uusi mankkuventtiili?
Miten ton venttiilin ohjaus, miten sen vois tarkistaa vai riittääkö, että sille tulee 12v. jännite? Ohjaako ECU mankku venaa??