takapenkin kunnostus (nahka)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

takapenkin kunnostus (nahka)

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Kuinka tuo olisi helpoin saada tuo nahka tuosta päältä pois? kun pitäisi saada korjattua tuo nahkainen takapenkin istuin osa..
Onko pohjanmaalla jotai firmaa joka tuon voisi korjata? n.6cm näyttääs olevan ratkennut saumasta (nahka ehjä mut langat poikki)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Kysäisepä korjauksesta:

In-Caprino Oy, Välskärinkatu 10 SEINÄJOKI p.050-3454341, tai kai.kaistila@jippii.fi
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Hieman tämäkin projekti pidentynyt... :)
Verhoilu on korjattu ajat sitten sekä penkki purettuna lattialle. 5 eur tuli maksamaan korjaus tähän mennessä :)

Nyt kun purettu on jo aikoja sitten, olisi penkin kasaus edessä. Kenelläkään vinkkejä kuinka pirussa tuon saa kasattua?!

Ne langat joilla saa penkin muotoonsa eivät ainakaan kovin helpolla tuolta jousien välistä tunnu menevän omille paikoilleen.

Joudun tässä yön yli asiaa miettimään ja palaamaan huomenna sitten taas mutta jos joku tähän vinkkejä antaisin niin hieno homma!! :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Boiga kirjoitti: Nyt kun purettu on jo aikoja sitten, olisi penkin kasaus edessä. Kenelläkään vinkkejä kuinka pirussa tuon saa kasattua?!

Ne langat joilla saa penkin muotoonsa eivät ainakaan kovin helpolla tuolta jousien välistä tunnu menevän omille paikoilleen.
Mulla oli myös takapenkistä saumaa ratkennu, korjaus maksoi yhden Marseilles-saippuapaketin verran, äitee ompeli sitten pesun jälkeen saumat kuntoon :) Mutta tuo kokoaminen on sitten aivan mahdottoman vitt... eiku hankala homma. Itse en saanut niitä lankoja pujotettua. Kaikenalaista vetolankasysteemiä kokeiltiin emännän kanssa ja vaikka sen muoviklipsin armottoman ähellyksen ja kiroamisen jälkeen saikin lankoineen vedettyä melkein paikoilleen, niin ei sen "pyöräyttäminen" lukkoon onnistunut ei sitten millään. Loppupeleissä langat vedettiin emännyyden ehdotuksesta tiukalle nippusiteillä, eli noi nippusiteet korvasi sen muovikiinnikkeen. Ihan hyvin asettui nahkat tuolla konstilla.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

aivan, eli kuten itsekin meinasin jotain tuon tyylistä kokeilla.. Mutta ensimmäisenä tietenkin tuli mieleen että pitäähän se saada alkuperäiseen kuntoon :) Noh, ei aina voi voittaa joten taidan itsekin tehdä tuon nippuside patentin :) kiitokset v.j.s suuresti :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...voin kertoa itte tuskailleeni saman asian kimpussa toista tuntia ennen kuin keksin oikean työvälineen ja tavan (emännällä muutamia huvittavia digikuviakin penkin ympärille käpertyneestä äheltävästä sias.. öh isännästä :)). Pirun helpostihan ne lähti hetkessä irti kyllä. Kädet oli verillä kun yritti sinne jousien välistä takasin ronkkia ärräpäiden saattelemana... lepakkopenkkien jousitus/verhoilun kiinnitys lienee kuitenkin samaa sarjaa muidenkin versioiden kanssa...

Eli ei muuta kuin suorat ohutkärkiset pihdit kouraan ja se langan päässä oleva muovikiinnike siihen päähän otteeseen (mitä piremmät pihdit sen parempi). Sitten noilla pihdeillä vain ronskisti painetaan pehmusteen reijästä lävitte aina sinne pohjalevyn kiinnitysreikään asti ja lopuksi kätevästi pihdeistä kääntämällä lukitus kiinni. Muistaakseni auttoi kun polvella painoi jousia vähän kasaan... heleppoa ku heinän syönti... :roll:
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

hmm, ny en aivan pysyny kärryillä... siis mistä pehmusteiden läpi? Se nahkahan siitä vain repeytyy jos siitä läpi alkaa tunkemaan? jos siis päälipuolelta meinasit? Ja taas sitte taustapuolella en kyl usko saavani pihtejä sinne aivan joka kolkkaan jousien takia.. Olisiko jotain kuvaa mistä suunnasta?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Päällipuolelta nimenomaan suoraan siitä pehmusteiden reikien lävitte pihdeillä viedään ne kiinnikkeet lankoineen. Pehmusteissa mulla ainakin reijät niitä kiinnityslankojen läpivientejä varten. Mulla oli tietty nahat irti rungosta ja sopivasti työstettävän reijän vieressä kurtussa/rullalla siinä operaatiossa... eli ei toki nahkaa ole tarkoitus reijittää. Pehmusteen reijät antaa hyvin periksi vaikka pihdeillä niistä reijistä lävitte tunkeekin... polvella voi tosiaan avittaa liikoja jännityksiä poies jousista siitä reijän vierestä painamalla, jos tarvis. Lopuksi vasta sitten nahkojen asettelu siististi penkin reunojen/rungon ympärille. Ei löydy kuvaa ny tähän hätään...

Kun lopulta hiffasin tuon oikean tavan, niin hommahan oli loppujen lopuksi kaikessa yksinkertaisuudessaan niin pala kakkua, että ittelle ainakin tuli hiukan hölmö olo... :oops:
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

nyt ku aikansa asiaa mietin ja tuumasin ni hiffasin mitä tarkotit :) tuo nahan rullalle kääntö avas tän ajatuksen :D Pitää tuota koettaa kun menen porukoilla käymään tässä joskus... :) kokeilen tota, jos ei toimi niin nippuside kikkaa. Kiitokset suuret, palailen threadiin kertomaan lopputulosta kun joskus parin viikon päästä saan päätökseen...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Jake Norton
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 04, 2004 21:03
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jake Norton »

Just tein tuon operaation noiden edellä olevien ohjeiden mukaan.
Otin samalla pari (kehnoa) kuvaa, jotka voi havainnollistaa tuota..

Kuva

Kuva
9-5 aero -00
9000 aero -94 ex
9000 turbo -85 ex
#2289
Vastaa Viestiin