Mitä eroa etuiskareissa 85-87 vrt. 87-98

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Mitä eroa etuiskareissa 85-87 vrt. 87-98

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Tuossa olisi uudet Sasch etuiskarit tarjolla tonttuun sopivasti. Ongelma on vain se, että myyjän ilmoituksen mukaan tarkoitettu vuosimalliin 85-87.

Motonet ilmoittaa sivuillaan, että Sasch iskari käy malleihin 85-98.

Mites on arvon raatilaiset... :?:

Tulisi -92 CS:ään vakioalustaan...
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Upataanpas tämäkin aihe vastausten toivossa. EPC & Motonetin katalogi molemmat kertovat etuiskarien mallin vaihtuneen välissä, mutta mitä tonnarin etupäässä on tuolloin muutettu niin, etteivät vanhemman tonnarin iskarit käy?

Nimimerkillä "oma -89 alusta aivan paska ja kaverilla purettavana -86 tonnari hyväntuntuisilla etuiskareilla".
#1970
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

jaa ah

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

niin olis kiva tietää itsellä myynis uudehkot gabrielit 85-87 ja cs mallin uudet sachin -10mm aion laittaa 86 tonnariin mut oishan se kiva tietää se ero
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mekaanisilta mitoiltaan noissa ei taida tosiaankaan olla eroja, vaan esim: epc tuntee 85-98 toistakymmentä eri jousintukinumeroa etupäähän.
Esim: tohon 97 jubiin löytyy 3:a eri alkuperäistä. :?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2839
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kyllä ne sinne menee (jos ei mene, ni sitte sovitetaan;) )... Uskoisin, että lähinnä eroja on iskunvaimentimien jäykkyydessä yms. Kiinnityspisteet kuitenkin kun ovat täysin samat...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Onko kenelläkään nyt oikeasti varmaa tietoa, menevätkö nuo eri vuosimallien joustintuet sittenkin ristiin :?: Mikäli onnistuu, niin kai sentään joku on asentanut vanhemmalle tonnarille myytyjä iskareita uudempaan ja toisinpäin! Ja jollei onnistu, niin varmasti joku on sentään kokeillut...

Jos mitat ovat samat, niin mikä idea on edes tarjota samaan autoon eri mallisia iskareita eri vuosimalleille? Ei sen nyt luulisi mistään iskarin jäykkyydestä olevan kiinni, ainahan autoon kuin autoon saa iskareita erilaisilla ominaisuuksilla.
#1970
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

86 ja 95-tonnareihin ainakin todistettavasti käy samat iskarit.. Qaw otti alustan sellaisenaan purkuun menneestä 86-tonnarista CS:äänsä.

Riittääkö tämä todistukseksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Jope kirjoitti: Riittääkö tämä todistukseksi.
Kiitos, riittää oikein hyvin :P . Ei kun asentamaan heti kun purkuromu vaan on osina 8) .
#1970
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

ah79 kirjoitti: Jos mitat ovat samat, niin mikä idea on edes tarjota samaan autoon eri mallisia iskareita eri vuosimalleille? Ei sen nyt luulisi mistään iskarin jäykkyydestä olevan kiinni, ainahan autoon, kuin autoon saa iskareita erilaisilla ominaisuuksilla.
Milläs nuo vaimennintehtaat sitten oikein eläis. :?:
Ja miksi on Aero malleja. :?:

Eli pienten mittauksien jälkeen, sama tolppa mekaanisilta mitoiltaan 87/97.
Vaimennus tehoissa on sitten hiukan eroa. :)
Kai nuo Saabin varaosanumerot sitten kuvastaa sitä. :)
Ja tietenkin kymmenessävuodessa on saattanut sisuskalut muuttua, (ei välttämättä parempaan suuntaan). :(
Vastaa Viestiin