Öljytikun väärä näyttämä!?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Öljytikun väärä näyttämä!?
Eli huomasin tuossa eilen kun vaihdoin öljyt (ei suodatinta) tonnariin niin kun laitoin 4 litraa öljyä koneeseen niin tikku näyttää noin 2 kertaa asteikon yli!!??
No kokeilin ajaa ja annoin auton seistä niin sama tulos,aina noin tuplat mitä pitäisi olla?
Eli onko tontussa jonkun muun mallin öljytikku,vai tulenko hulluksi ja kuvittelen että T16-koneeseen ei mene öljyä kuin 2litraa per vaihtokerta?
Apua...
No kokeilin ajaa ja annoin auton seistä niin sama tulos,aina noin tuplat mitä pitäisi olla?
Eli onko tontussa jonkun muun mallin öljytikku,vai tulenko hulluksi ja kuvittelen että T16-koneeseen ei mene öljyä kuin 2litraa per vaihtokerta?
Apua...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Niin muuten oli mullakin,check oil level valo paloi silloin tällöin ennen öljyn vaihtoa ja silloin näytti tikku tasan puolivälissä merkkejä.rälläkkä kirjoitti:Niin se näyttää mullakin yli ja varsin reilusti. Mutta sitten kun Check oil level alkaa palaa niin öljytikussa öljy on tasan puolivälissä merkkejä. Varsin erikoista...
Paljonkos oli muuten se oikea öljyntäyttötilavuus tuossa koneessa,
suodattimen kanssa ja ilman?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kun kaadat sinne koneeseen neljä litraa öljyä ja vaikka olet vaihtanut suodattimen, menee näyttö mittatikussa överiksi.
Ylämerkin jälkeen on näyttö ihan väärä jos ajattelee suhteuttaa sitä ylimääräiseen öljyyn.
Siis pienikin lisäys, ylämerkin jälkeen, näyttää suhteettoman suurta näyttöä mittatikussa.
Ylämerkin jälkeen on näyttö ihan väärä jos ajattelee suhteuttaa sitä ylimääräiseen öljyyn.
Siis pienikin lisäys, ylämerkin jälkeen, näyttää suhteettoman suurta näyttöä mittatikussa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Mitenköhän kampiakseli ja männät/kierokanget vaikuttavat öljypohjan kokoon ja moottorin tarvitsemaan öljymäärään?jus kirjoitti:Riippunee minkäkokoisesta moottorista puhutaan. Kaksilitraiseen ei saa menemään neljän litran kannua vaikka vaihtaisi suodattimen, mutta 2,3-litraisessa ilmesiseti neljä menee hyvin, mahtaako riittääkään.
Eikös se öljy makoile siellä öljypohjassa, kun sitä mittatikkua siellä uitetaan?
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
No en tiedä tuosta, itellä 2.3:seen menee aina vaan n. 3,5 litraa, vaikka vaihtaa suodattimen. Kannusta jää aina sopivasti jemmaan, ku pitää kerran vaihtovälillä lisätä tuo puolisen litraa. Jos koko neljä litraa pukkaa koneeseen, niin vaikka on vaihtanu suodattimen, menee tikun mukaan "toista senttiä" liikaa, eli jos menee max -rajan yli, niin nousee melko nopeasti tuon sentin verran pitkäksijus kirjoitti:Riippunee minkäkokoisesta moottorista puhutaan. Kaksilitraiseen ei saa menemään neljän litran kannua vaikka vaihtaisi suodattimen, mutta 2,3-litraisessa ilmesiseti neljä menee hyvin, mahtaako riittääkään.
EDIT: mulla kyllä näyttää ihan oikein Check Engine Oil level, eli valo syttyy tarkkaan sillon ku mittatikun mukaan menee minimirajaan
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Mulla on mennyt tohon b204.seen joka vaihdolla alkuperäisen filtterin kanssa noin 4,8L ja tikku pyöräityksen jälkeen tasan Max.
Ton vm.97:kan ohjekirjan mukaan noihin b204 ja 234 pitäis sopia tasan 5,0L ja 3.0 koneisiin 4,5L.
Ihmeeltä hiukan tuntuu jos parilla litralla tulee max rajalle, ja jos öljyt on tyhjätty öljypohjan tulpasta ja vaikkei filtteriä oli vaihdettukkaan.
Ton vm.97:kan ohjekirjan mukaan noihin b204 ja 234 pitäis sopia tasan 5,0L ja 3.0 koneisiin 4,5L.
Ihmeeltä hiukan tuntuu jos parilla litralla tulee max rajalle, ja jos öljyt on tyhjätty öljypohjan tulpasta ja vaikkei filtteriä oli vaihdettukkaan.
Lauhdutin tiivistää höyryn nesteeksi. Jäähdytin jäähdyttää, olomuoto pysyy samana.latejii kirjoitti:Lieneekö sama asia...Mimmi kirjoitti:OT: Onneksi tonttujen koneet eivät käy niin kuumina, että öljynLAUHDUTTIMIA tarvittaiiin. Ainakin minulla on "vain" öljynjäähdytin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00