Sähkölasi
Sähkölasi
Kuskin puolen sähköikkuna täysin mykkä CSE:ssä. Tarkastin sulakkeet, putsasin käyttöpaneelin kytkinpinnat ja etsin täältä ja muilta Saab-sivuilta juttuja aiheesta. Muut kolme ikkunaa pelaa kyllä. Onko enää muita vaihtoehtoja, kuin että lasinnostimen moottori on vainaa eli raato?
Kiitokset jälleen Mimmi. Mittasin ko. liittimistä ja virta tuli ainakin niihin, kun ikkunan kytkintä paineli. Seuraavaksi ilmeisesti onkin ovipahvien irroitus ja nostimen moottorin käpistelyä. Minkähänlaisen ohmilukeman ehjän moottorin tulisi antaa mitattaessa. Vai onko siellä vielä liitintä, joka voisi olla irti tms.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sähkölasi
Tämä viestiketju liippasee läheltä, mutta sillä erotuksella, että A-pilariin ei mitattaessa nastoista 8/15 tule virtaa. ( oven moottori/johdot toimivat )
Eli keskikonsolin näppäimistö purettu ja siivottu, vaan ei auttanut.
Onko tuossa ovenaukaisukytkimen ja A-pilariliittimen välillä muita liittimiä, joissa voisi olla vikaa. Vai meneeko johdot suoraan aukaisukytkimeltä oveen saakka.
vaiko pitäisikö minun johdotuttaa tuo väli uudelleen
Eli keskikonsolin näppäimistö purettu ja siivottu, vaan ei auttanut.
Onko tuossa ovenaukaisukytkimen ja A-pilariliittimen välillä muita liittimiä, joissa voisi olla vikaa. Vai meneeko johdot suoraan aukaisukytkimeltä oveen saakka.
vaiko pitäisikö minun johdotuttaa tuo väli uudelleen
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Sähkölasi
Mulla oli Opel Omegassa vastaavaa ongelmaa, ensin aukes kuskin lasi vähän mutta sitten ei kiinni mennyt, vänkärin lasi toimi, takana taas kuskin puoleinen toimi ja vänkärin puoleinen ei. Naksetta kuulu toimimattomasta takaovesta. Oli kevätpäivä, autoa piti siirtää kun lumiaura kävi pihalla. Annoin auton olla käynnissä ja poltin pari tupakkaa lisää, sitten ajoin auton paikoilleen ja menin kahville, sen jälkeen tupakalle ja koittamaan vielä kerran piruuttaan niitä laseja, ja nehän toimi kaikki. Oli vissiin kerääntyny kosteutta jonnekki oviin kun edellisen päivän oli aurinko paistanut ja lämmittänyt auton sisätiloja, auto oli muutaman viikon vain parkissa pihalla.
Nyt ku ainaki täällä päin on viimeaikoina ollu sateista/epävakaata, en ihmettelis jos olis kosteutta autossa. Kosteusmittari kojelautaan niin sillähän se selviää
Nyt ku ainaki täällä päin on viimeaikoina ollu sateista/epävakaata, en ihmettelis jos olis kosteutta autossa. Kosteusmittari kojelautaan niin sillähän se selviää
Re: Sähkölasi
Johtuuko ikkunan moottoriin päässeestä vedestä vai mistä, että kostealla kelillä hirmu hitaasti nousee kuskin ikkuna?
Re: Sähkölasi
Vois se kai teoriassa johtua ihan siitä että lasin ja oven välinen kumitiiviste ois kostea ja jarruttais? Jossain autossa mulla ihan tavallinen veivi oli nihkeän raskas just sadesäällä, päättelin että ne tiivisteet jotenki jarruttais.
Re: Sähkölasi
Tiivisteet ne siellä tosiaan jarruttaa, ei se ikkuna edes oikein muuhun koske kuin tiivistelistojen sisäpuolelle.
Jos autoa on joskus kotelosuojattu innokkaasti, saattaa tiivisteiden alaosat olla hyvinkin tahmeat.
Jos autoa on joskus kotelosuojattu innokkaasti, saattaa tiivisteiden alaosat olla hyvinkin tahmeat.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sähkölasi
Jos moottoria kaipaat, niin minulla tuli juuri myyntiin oikeanpuoleinen sähkölasimekanismi, jossa luultavasti samanlainen moottori. Ja tietenkin ehjä oven johdinsarja oikeaan oveen, sopineeko kuskin puolelle, kun siellä on lisänä se peilien säätö?
Re: Sähkölasi
Moottorit eivät käy ristiin vasen / oikea, muistaakseni ei saa edes purkamalla ja yhdistelemällä sopimaan.
Johtosarja on myös hankala jos on väärän kätinen, saranassa kulkeva putki on väärin päin ja taitaapa liittimen nastajärkkäkin olla eri. Kaikenhan saa sopimaan, mutta onko järkeä - se jääköön kunkin itse päätettäväksi.
Johtosarja on myös hankala jos on väärän kätinen, saranassa kulkeva putki on väärin päin ja taitaapa liittimen nastajärkkäkin olla eri. Kaikenhan saa sopimaan, mutta onko järkeä - se jääköön kunkin itse päätettäväksi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)