-Juho- kirjoitti:eli yksinkertainen kysymys
kuuluuko syttyä "jarruvalot" piktogrammiin kun painaa jarrua?
yritin hakea, mutta en löytänyt vastausta.
Kumma juttu, meikäläisellä just sattu sama onkelma tossa kesken ajon, prkl ku säikähdin et mikä joulukuusi.. Eli merkkivalo rupes syttymään aina kun painaa jarrua, polttimoitat ei oo palanu eikä oo tuollaista ennen tehnyt
-Juho- kirjoitti:eli yksinkertainen kysymys
kuuluuko syttyä "jarruvalot" piktogrammiin kun painaa jarrua?
yritin hakea, mutta en löytänyt vastausta.
Kumma juttu, meikäläisellä just sattu sama onkelma tossa kesken ajon, prkl ku säikähdin et mikä joulukuusi.. Eli merkkivalo rupes syttymään aina kun painaa jarrua, polttimoitat ei oo palanu eikä oo tuollaista ennen tehnyt
Lisäjarruvalon poltin pimeänä?
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
V.J.S kirjoitti:Ei, niiden kuuluu SAMMUA, kun ekan kerran painaa jarrua Kuvaamasi käyttyäytyminen johtuu palaneesta tai väärän tehoisesta jarruvalon lampusta.
Näin siis uudemmissa.
Vanhemmat ei tarvi edes tota jarruvalojen testausta startin jälkeen, vaan ne takavalon kuvastukset sammuu ilman sitä jarrun painamista.
Ja aivan kuten V.J.S kirjoitti vika on jarruvaloissa tai valvontareleessä.
Kurko kirjoitti:Vanhemmat ei tarvi edes tota jarruvalojen testausta startin jälkeen, vaan ne takavalon kuvastukset sammuu ilman sitä jarrun painamista.
Mikä on "vanhempi"? Tossa mun autossa ainakin vaatii ton ns. testauksen...
Ei minun -87 turboautomaattikaan ilman ABS-jarruja vaadi polkemaan mitään turhia. Tosin automaatin kanssa jalkahan on melkeinpä aina jarrulla, joten vaivaahan tuosta ei olisi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
No minun Saabit taas eivät vaadi polkaisua. Tuosta uudemmasta sen ominaisuuden kylläkin voi ohjelmoida päälle/pois, mutta ei kai tuosta vanhemmasta...
Ja niinkuin jus mainitsi, automaatilla tulee jarruteltua ihan vaistomaisesti. Ei taida mennä edes vaihde päälle jos ei ole tennari jarrulla.