Käyntiongelma 9000i cd -90
Käyntiongelma 9000i cd -90
Alkutilanne oli,ettei känyt tyhjäkäyntiä.Pumppaamalla pysyi käynnissä.Korkeammilla kierroksilla kävi kunnolla.Ostin auton tässä kunnossa ja eilen totesin seuraavaa:Ottamalla imusarjan ja ilmamassaklöntin välisen letkun irti käy tyhjäkäyntiä loistavasti.Vaan kaasua painettaessa tukehtuu heti.Tyhjäkäynti moottori pitää "sähköistä" sirinää.Kierrokset muuttuu,kun TKmoottoria heiluttelee.Auto on automaatilla,jos se asiaan jotenkin vaikuttaa.Olisiko arvon raadilla antaa vinkkejä,kun tuo saabin tekniikka on vielä hakusessa?
Tyhjäkäyntimoottorin putsauksesta ei ole harmia ollut ennenkään, joten ainakin minä aloittaisin siitä, seuraavaksi sitten immin etsintään, näkyy olevan jatkuvaan jokunen myynnissä, joten ei liene vaikeaa saada vaikka testiin sitäkin ensin.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Ilmamassamittari, se mötikkä kaasuläppäkotelolle menevässä imuputkessa.
Joko kokeilit minkälainen on käynti, kun starttaat ilmamassamittarin johto irrotettuna ja putket tietenkin paikalleen asennettuna kuten olikin?
Joko kokeilit minkälainen on käynti, kun starttaat ilmamassamittarin johto irrotettuna ja putket tietenkin paikalleen asennettuna kuten olikin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Siis uusiksi.Letkut paikalleen->Käynti huono.Immun johto irti->käy paremmin.Johto takaisin->sammuu heti.Onko vika siis löydetty?
Viimeksi muokannut volksport, Ke Loka 05, 2005 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei kuulu käydä normaalisti, mutta pitäisi käydä sen verran että pystyy ajamaan korjaamolle (limp-home).
Ilmamassamittarin vian yhteydessä ei ole käytettävissä tietoa ruiskutusventtiilien aukioloaikojen laskemiseksi. Ohjausyksikkö antaa aukioloajoille kaksi asetusta, alle tai yli 2000 r/min.
Lämpötila-anturin vian tai sähköliitännän katkoksen yhteydessä ohjausyksikkö antaa kiinteän arvon +45C (+20C LH 2.2).
Ilmamäärämittari on mekaanisessa K-jetissä.
Ilmamassamittari on kuumalankamittari sähköisessä LH-jetissä.
Ilmamassamittarin vian yhteydessä ei ole käytettävissä tietoa ruiskutusventtiilien aukioloaikojen laskemiseksi. Ohjausyksikkö antaa aukioloajoille kaksi asetusta, alle tai yli 2000 r/min.
Lämpötila-anturin vian tai sähköliitännän katkoksen yhteydessä ohjausyksikkö antaa kiinteän arvon +45C (+20C LH 2.2).
Ilmamäärämittari on mekaanisessa K-jetissä.
Ilmamassamittari on kuumalankamittari sähköisessä LH-jetissä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jus kirjoitti:Ei kuulu käydä normaalisti, mutta pitäisi käydä sen verran että pystyy ajamaan korjaamolle (limp-home).
Ilmamassamittari on kuumalankamittari sähköisessä LH-jetissä.
miten sitten imm alkaa oireilemaan jos se on tulossa tiensä päähän.. ajattelis että kuumalanka alkaa antamaan vanhetessaan joko liian suuria / pieniä arvoja
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)