Käyntiongelma 9000i cd -90

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
volksport
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 21:13
Paikkakunta: Salo

Käyntiongelma 9000i cd -90

Viesti Kirjoittaja volksport »

Alkutilanne oli,ettei känyt tyhjäkäyntiä.Pumppaamalla pysyi käynnissä.Korkeammilla kierroksilla kävi kunnolla.Ostin auton tässä kunnossa ja eilen totesin seuraavaa:Ottamalla imusarjan ja ilmamassaklöntin välisen letkun irti käy tyhjäkäyntiä loistavasti.Vaan kaasua painettaessa tukehtuu heti.Tyhjäkäynti moottori pitää "sähköistä" sirinää.Kierrokset muuttuu,kun TKmoottoria heiluttelee.Auto on automaatilla,jos se asiaan jotenkin vaikuttaa.Olisiko arvon raadilla antaa vinkkejä,kun tuo saabin tekniikka on vielä hakusessa?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tyhjäkäyntimoottorin putsauksesta ei ole harmia ollut ennenkään, joten ainakin minä aloittaisin siitä, seuraavaksi sitten immin etsintään, näkyy olevan jatkuvaan jokunen myynnissä, joten ei liene vaikeaa saada vaikka testiin sitäkin ensin.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
volksport
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 21:13
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja volksport »

Siis opetteluksi menee.Mikä on immi?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ilmamassamittari, se mötikkä kaasuläppäkotelolle menevässä imuputkessa.
Joko kokeilit minkälainen on käynti, kun starttaat ilmamassamittarin johto irrotettuna ja putket tietenkin paikalleen asennettuna kuten olikin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
volksport
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 21:13
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja volksport »

Siis uusiksi.Letkut paikalleen->Käynti huono.Immun johto irti->käy paremmin.Johto takaisin->sammuu heti.Onko vika siis löydetty?
Viimeksi muokannut volksport, Ke Loka 05, 2005 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Katso niitten TK:moottorille menevien letkujen kunto.
Ja ei se pahaa tee tarkastamalla myös muut letku ( etenkin se haitarikuminen )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

jus kirjoitti: Joko kokeilit minkälainen on käynti, kun starttaat ilmamassamittarin johto irrotettuna ja putket tietenkin paikalleen asennettuna kuten olikin?

Pitäiskö muuten koneen käydä normaalisti vaikka IMM on irti..

minulla ei ainakaan ala kierroksilla meinaa pysä päällä :?:
Jack
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Loka 03, 2005 15:23

Viesti Kirjoittaja Jack »

onkos se muuten ilmamäärä mittari vaiko ilmamassamittari.
eikös se ilmamassamittari ole.
t: jaska
Viimeksi muokannut Jack, Ke Loka 05, 2005 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei kuulu käydä normaalisti, mutta pitäisi käydä sen verran että pystyy ajamaan korjaamolle (limp-home).

Ilmamassamittarin vian yhteydessä ei ole käytettävissä tietoa ruiskutusventtiilien aukioloaikojen laskemiseksi. Ohjausyksikkö antaa aukioloajoille kaksi asetusta, alle tai yli 2000 r/min.

Lämpötila-anturin vian tai sähköliitännän katkoksen yhteydessä ohjausyksikkö antaa kiinteän arvon +45C (+20C LH 2.2).

Ilmamäärämittari on mekaanisessa K-jetissä.

Ilmamassamittari on kuumalankamittari sähköisessä LH-jetissä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

jus kirjoitti:Ei kuulu käydä normaalisti, mutta pitäisi käydä sen verran että pystyy ajamaan korjaamolle (limp-home).

Ilmamassamittari on kuumalankamittari sähköisessä LH-jetissä.

miten sitten imm alkaa oireilemaan jos se on tulossa tiensä päähän.. ajattelis että kuumalanka alkaa antamaan vanhetessaan joko liian suuria / pieniä arvoja :?:
volksport
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 21:13
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja volksport »

Vara immu tulossa.Letkut ovat ok.Tyhjäkäyntimoottorin toimintakin ihmetyttää.Jäljistä päätellen tuo on avattu ja sirisee kummallisesti.
volksport
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 21:13
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja volksport »

No niin.Immu vaihdettu ja TOIMII.Iso käsi kaikille auttaneille,etenkin jukalle saabikaupunkiin.Nicci vaihtuu kohta...
Vastaa Viestiin