kysymys tonnarin tomaatista
kysymys tonnarin tomaatista
heips, tuleepa tännekkin osastolle ensi kertaa kirjoitettua
on nimittäin tonnarikuume iskenyt. olenkin käynyt erinäisiä yksilöitä koeajamassa ja mieluisakin on löytynyt. vähän ehkä kalliimmanpuoleinen mutta kun saisi vanhan niin kätevästi annettua vaihdossa kyseessä siis 89 vuoden cd malli turbolla ja muilla herkuilla paitsi nahkapenkkejä ja jalopuita ei ainakaan osunut silmään. hintaa kyseisellä kulkineella on n.3000€ ja kilometrejä n.300000.
ja sitten itse asiaan. automaatin vaihdevipu on erittäin tahmea liikutella. hyppää herkästi kaksi pykälää kerralla ku yrittää siirtää ja saa käyttää miltei jopa voimaa että kepin saa vedettyä ykköselle.
kertokaapa viisaammat onko asiasta syytä olla huolissaan?
on nimittäin tonnarikuume iskenyt. olenkin käynyt erinäisiä yksilöitä koeajamassa ja mieluisakin on löytynyt. vähän ehkä kalliimmanpuoleinen mutta kun saisi vanhan niin kätevästi annettua vaihdossa kyseessä siis 89 vuoden cd malli turbolla ja muilla herkuilla paitsi nahkapenkkejä ja jalopuita ei ainakaan osunut silmään. hintaa kyseisellä kulkineella on n.3000€ ja kilometrejä n.300000.
ja sitten itse asiaan. automaatin vaihdevipu on erittäin tahmea liikutella. hyppää herkästi kaksi pykälää kerralla ku yrittää siirtää ja saa käyttää miltei jopa voimaa että kepin saa vedettyä ykköselle.
kertokaapa viisaammat onko asiasta syytä olla huolissaan?
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Jos auto on hyvässä kuosissa niin onko 3K euroa sitten niin kova hinta edustusluokan Saabista, joka on vielä ministerimallia ja hyvillä varusteilla?
Mielestäni ei, mutta edellyttäisin aika hyvää kuntoa ja esim. toimivaa ilmastointia, ja ruosteettomuutta tuohon hintaan
Mielestäni ei, mutta edellyttäisin aika hyvää kuntoa ja esim. toimivaa ilmastointia, ja ruosteettomuutta tuohon hintaan
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Just!
Vähän niinkuin tämä. Siistin näköinen vehje parilla tonnilla ja kohtuullisesti varusteita?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=461731
Soiton perusteella automaattilootan öljyt ei kierrä lauhduttimen kautta ja ilmastointi pois käytöstä. Eipä viitsi käydä edes katsomassa.
Vähän niinkuin tämä. Siistin näköinen vehje parilla tonnilla ja kohtuullisesti varusteita?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=461731
Soiton perusteella automaattilootan öljyt ei kierrä lauhduttimen kautta ja ilmastointi pois käytöstä. Eipä viitsi käydä edes katsomassa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sehän nyt vielä puuttuisi, että automaatin öljyt kiertäisivät ilmastoinnin lauhduttimen kautta, se ei ainakaan edesauttaisi ilmastoinnin toimimista. Kylmäkoneen toimintakuntoon saattaminen tarkoittaa useamman sadan euron investointia. Mutta on ACC kohtuumukava lisävaruste, vaikka kylmäkonepuoli laitteistosta ei toimisi - ainakin alkaen vm 90, jolloin saa starttiin ohjelmoitua kuumalle kelillekin sopivat järkevät asetukset päälle kylmäkoneen puuttuessakin.peinu kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=461731
Soiton perusteella automaattilootan öljyt ei kierrä lauhduttimen kautta ja ilmastointi pois käytöstä..
Tuonikäisissä suomiautoissahan ei ole useinkaan erillistä vaihteistoöljyn jäähdytintä syylärin alla. Vaihteistoöljy jäähdytetään ainoastaan kierrättämällä syylärin läpi.
Jos haluat vaihteistoöljyn jäähdyttimen, joudut etsimään olennaisesti uudempaa autoa, tai sellaista jossa on raskaaseen vetotarkoitukseen asennettu vetokoukku ja sitä varten jälkiasennettu vaihteistoöljynjäähdytin termostaattihässäköineen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
heh, jus
En tarkoittanut, että lootaöljyjen pitäisi ilmastoinnin lauhduttimen kautta kulkea. Tuossa vehkeessä on kuitenkin öljyn jäähdytyskierto ymmärtääkseni tulpattu kokonaan. Se, mitä tuo tekee lootalle tai sen eliniälle, en pysty arvailemaan.
Nykyisen tontun ACC:n kunnostuksen kustannuksista on jotain kokemusta. Vuodon paikallistamiseen meni n.80e, uusi yläletku kennolle 92e, kuivain n.75e. on tilattu. Jos ei vanhasta kennosta mene kierteet, niin järjestelmän uusi täyttö n. 100e, jos toimii sittenkään. Jos menee kierteet, niin sitten voi joutua uusimaan kennon lisäksi myös kennolta lähtevän alemman letkunkin...
Kustannukset siis minimissään 350e, voi nousta kennon ja toisen letkun myötä 750e:n asti. Sitten koneremontin myötä mulla alkaisikin olemaan Suomen kallein Ysipommi.
...elämä on, no jospa se sitten vaikka yhden talven toimisi kunnolla...
En tarkoittanut, että lootaöljyjen pitäisi ilmastoinnin lauhduttimen kautta kulkea. Tuossa vehkeessä on kuitenkin öljyn jäähdytyskierto ymmärtääkseni tulpattu kokonaan. Se, mitä tuo tekee lootalle tai sen eliniälle, en pysty arvailemaan.
Nykyisen tontun ACC:n kunnostuksen kustannuksista on jotain kokemusta. Vuodon paikallistamiseen meni n.80e, uusi yläletku kennolle 92e, kuivain n.75e. on tilattu. Jos ei vanhasta kennosta mene kierteet, niin järjestelmän uusi täyttö n. 100e, jos toimii sittenkään. Jos menee kierteet, niin sitten voi joutua uusimaan kennon lisäksi myös kennolta lähtevän alemman letkunkin...
Kustannukset siis minimissään 350e, voi nousta kennon ja toisen letkun myötä 750e:n asti. Sitten koneremontin myötä mulla alkaisikin olemaan Suomen kallein Ysipommi.
...elämä on, no jospa se sitten vaikka yhden talven toimisi kunnolla...
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No kun siellä ei ole muita lauhduttimia kuin ilmastoinnin lauhdutinpeinu kirjoitti:En tarkoittanut, että lootaöljyjen pitäisi ilmastoinnin lauhduttimen kautta kulkea. Tuossa vehkeessä on kuitenkin öljyn jäähdytyskierto ymmärtääkseni tulpattu kokonaan.
Tuo kokonaan tulpattu kierto on kyllä mielenkiintoinen, voikohan tuollaista autoa edes myydä liikkeessä? Tai voiko sen tuosta huolimatta ostaa ja korjauttaa myyjän piikkiin kun laatikko kärähtää?
Omat kokemukseni 87-tonnarin ilmastoinnin kunnostuksesta:
Uusi kenno + uusi paisuntaventtiili + uusi kuivain + uudet letkut vanhoihin päihin + uudet O-renkaat + täyttö, yhteensä 470 eur. Osat vaihdoin itse, ainoastaan täyttö oli maksettua työtä. Kolme ja puoli vuotta toiminut OK, jokohan ensi keväänä pitäisi käydä tarkistuttamassa onko aineet tallella.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jus kirjoitti: No kun siellä ei ole muita lauhduttimia kuin ilmastoinnin lauhdutin
Tuo kokonaan tulpattu kierto on kyllä mielenkiintoinen, voikohan tuollaista autoa edes myydä liikkeessä? Tai voiko sen tuosta huolimatta ostaa ja korjauttaa myyjän piikkiin kun laatikko kärähtää?
Nipo nipo!
Jäähdyttää, lauhduttaa. Öljynjäähdytin, öljynlauhdutin. my face, my ass.
Mitä eroa?
En tiedä onko kokonaan tulpattu vai laitettu vaan putki takapuolelta etupuolelle (vrt. my ass, my face ) Pitäisköhän ihan mielenkiinosta käydä kattomassa ja koittaa koeajossa saada laatikko leikkaamaan kiinni jarru ja kaasu pohjassa?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kyllähän laatikon pitäisi kestää jarru ja kaasu pohjassa 10 sekuntia D:llä (luistokierrosluku, stall speed -testi), kierrokset ei saisi nousta yli 2500 - 3100.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8230#38230
Omaani en ole uskaltanut kokeilla sen jälkeen kun yksi yritys lähteä rivakasti jarrulta pelästytti. Onkos muut kokeilleet tuota luistokierroslukutestiä? Taitaa rasittaa laatikkoa melkoisesti?
Peinu, käypä sinä koeajamassa tuo ja kerro miten kävi.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8230#38230
Omaani en ole uskaltanut kokeilla sen jälkeen kun yksi yritys lähteä rivakasti jarrulta pelästytti. Onkos muut kokeilleet tuota luistokierroslukutestiä? Taitaa rasittaa laatikkoa melkoisesti?
Peinu, käypä sinä koeajamassa tuo ja kerro miten kävi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Joo, ei se auto näytä tuolta liikkeestä mihinkään lähtevän, joten aikaa on
Yritin perjantaina käydä sitä kattomassakin, mutta enhän mä sitä löytänyt. Täällä ulkomailla on liikkuminen niin hankalaa.
Yritin perjantaina käydä sitä kattomassakin, mutta enhän mä sitä löytänyt. Täällä ulkomailla on liikkuminen niin hankalaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jäämme jännityksellä odottamaan Panun raporttia toisesta koneremontistapeinu kirjoitti:Joo, ei se auto näytä tuolta liikkeestä mihinkään lähtevän, joten aikaa on
Yritin perjantaina käydä sitä kattomassakin, mutta enhän mä sitä löytänyt. Täällä ulkomailla on liikkuminen niin hankalaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mä kävin kattomassa sitä. jeesus mikä laite. ruostetta on enemmän kuin kuvat antaa ymmärtää. reilusti enemmän enpä viitsinyt edes koeajolla käydä.peinu kirjoitti:Joo, ei se auto näytä tuolta liikkeestä mihinkään lähtevän, joten aikaa on
Yritin perjantaina käydä sitä kattomassakin, mutta enhän mä sitä löytänyt. Täällä ulkomailla on liikkuminen niin hankalaa.
samassa liikkeessä on myös turbotonnari joka olisi omalle kukkarolle aikast sopiva mutta koeajon jälkeen sekin oli parempi jättää sinne. pakoputki vuosi koneen alta, lämppärin kenno? vuosi pelkääjän jalkatilaan, ei ahtanut kuin keltaisen puoliväliin, laatikko ulvoo kuin susilauma ja 160:n jälkeen lakkas menemästä. ja kyseessä siis tämä auto http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=444053
ihme kyllä KAIKKI varusteet oli kunnossa, myös acc
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto