Potilas: Turbo CD Tonnari vuosimallia 89
Tausta:
Toiminut mukavasti, mitä nyt EDU:ssa sitkutellut Check Engine Oil teksti, joka korjaajan mukaan johtui rikki menneessä anturista, sillä öljyntaso normaali eikä sitä mitenkään erikoisemmin syökkään
Ongelma:
Kaverit kävi testirundilla, ja pienen seisokin jälkeen käynnistyi normaalisti, mutta noin 50m ajon jälkeen sammui ja kone ei tämän jälkeen pysynyt käynnissä. 10minsan odottelun jälkeen kävi taas hieman paremmin, mutta sammui taas hetken päästä.
Kävin sitä itse tuossa äskön kokeilemassa (auto oli ollut kylmillään parin tunnin ajan), starttasi ok, käytin konetta noin 10 minsan ja hyvin tuntui pysyvän käynnissä. Olin kuitenkin huomaavinani, että tyhjäkäynnillä kuului ehkä jotain natinaa/ratinaa/kitinää (vaikea sanoa mitä:) moottoritilasta, joka kuitenkin katosi oitis kierroksia nostettaessa.
Tyhjäkäynti ei hirveästi vaeltele, pysyy siinä tuhannen tietämissä (noh pientä liikettä siitä on, normaalia?)
Olisikohan ideaa mikä potilasta vaivaa?
Tonnari käyntiongelma diagnoosi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Missäs asennossa ahtoviisari on tyhjäkäynnillä? Pitäis olla alipaineen puolella selvästi (valkoisella)...Jos seisoo siinä ihan keltasen alussa, niin by-pass vena ja alipaineletkut kannattaa tarkastaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84