TAAS ahdot kateissa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

TAAS ahdot kateissa

Viesti Kirjoittaja qaw »

Meikäläinen taitaa ostaa seuraavaksi kyllä isokoneisen vaparin, alkaa olla sitä myöten täynnä noita ah-niin-loistavasti toimivia turpoja. Kyseessä oleva pirssi siis 9000 2.3t -95 johon vaihdettu T-boksi ja lisätty magneettiventtiili.

Noniin, tässäpä normaalitilanne:
Vaihteilla 2-5 piikkaa ahdot 1,1bar ja tippuu sinne 0,9-1,0 välille jossa pysyy hyvinkin korkeille kierroksille.

Ja tässä tilanne nyt parina viime päivänä:
-Vaihteella 2 piikkaa 0,7 ja tippuu lähes samantien 0,4 ja pysyy siinä, siis peruspaineilla, aivan kuin kone nakuttaisi.
-Vaihteilla 3 ja 4 yrittää välillä vähän korkeammalle ja tippuu sitten taas, oikeastaan seilaa välillä 0,5-0,7, oikein houkuttelemalla saattaa saada korkeammalle, kunnolla kenkimällä jää peruspaineille
-Vaihteella 5 saa lähes normaalit lukemat, ei oikein pysty nopeusrajoitusten puitteissa testaamaan paremmin

Tankissa on 98E:tä, ollut viimeiset 10+ tankkausta. Magneettiventtiili on uusi, eikai se nyt prkl taas hajonnut? By-passi vaihdettu mäntätoimiseen dumppiin joka vaikuttaisi kyllä toimivan, kokeilen vielä purkaa & kasata kun kerkeän.

Ehdotuksia? Tonnari paaliin ja väärän merkkistä tilalle? ;)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kyllähän se paineiden metsästys aina alkaa mankkuvenan W-letkusta, eli keskimmäisestä. Letku siis irti ja ajolle varovaisesi kenkien ja mittaria seuraten. Jos paineet nousee on vika M-venttiilissä. Jos ei , on kyseessä vuoto akselilla, Bypass, alipaineletkut, kuuleri ja putket. Joskus harvoin hukkaportissa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Vaihdoin magneettiventtiilin, taas mennään.

Eka käytetty kesti pikkusen vajaa 4kk, seuraava uusi 2,5kk, kestääköhän tämä takuuseen vaihdettu nyt sitten kuukauden? Ei kukaan haluaisi Griffiniinsä vaihdossa 2.3T+man -tekniikkaa? :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ja kaikkihan varmaan tietääkin jo, kuinka tärkeätä on, jotta suuttimien yli vaikuttava paine-ero on oikea.
T-nikki sitä yrittää korjata minkä pystyy, vaan LH ei siihen pysty.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Noniin. Pistin tonnarin seisontaan melkein heti magneettiventtiilin vaihdon jälkeen syksyllä. Otin sen ajoon talvipäiville. Torstaina tipahti taas peruspaineille! Toimi siis n. 1,5kk ja ehkä 500km.

Siis mitä ¤#"¤%"%¤#¤? Eihän tässä hommassa ole mitään järkeä, vaihtoon vaan koko paska. :evil:
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Aika uskomattoman huonoa tuuria kyllä. Mikä tuohon mankuvenan toimintaan voi vaikuttaa noin radikaalisti, ei voi olla enää pelkästä 'maanantai'-kappaleesta kyse. Tai sitten mankuvenoissa alkaa olla nykyisin vain ns. hyviä lauantaikappaleita harvakseltaan.. Meneeköhän noista mankuvenojen reklamaatioista yksikään saabille& itse osavalmistajalle asti, en vielä haluais uskoa päivittäistavaratuotteeksi kuitenkaan.
#2633
Tomaatti9000
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Noista mankkuvenavioista tulis mieleen, että putkissa on jotain kakkaa, mikä joutuu mankkuvenaan?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

peinu kirjoitti:Noista mankkuvenavioista tulis mieleen, että putkissa on jotain kakkaa, mikä joutuu mankkuvenaan?
Niin mullekin tuli mieleen. Letkut on kuitenkin uusia ni mitäpä sinne joutuis? Öljyä? Dumpin otin irti ja putsailin, ei ollut kovin öljyinen se ainakaan...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

qaw kirjoitti:
peinu kirjoitti:Noista mankkuvenavioista tulis mieleen, että putkissa on jotain kakkaa, mikä joutuu mankkuvenaan?
Niin mullekin tuli mieleen. Letkut on kuitenkin uusia ni mitäpä sinne joutuis? Öljyä? Dumpin otin irti ja putsailin, ei ollut kovin öljyinen se ainakaan...
Ootko herkstellyt sitä W-letku irti, jos ei auta niin CRC:tä sisään ja vaikka paineilmaa. Saattas auttaa. Eihän siellä oikeestaan mitään rikkoutuvaa ole. Luulis, että joko toimii tai sit ei ja on kokonaan peruspaineilla jos jotain on rikki? 8O

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

peinu kirjoitti:Ootko herkstellyt sitä W-letku irti, jos ei auta niin CRC:tä sisään ja vaikka paineilmaa. Saattas auttaa. Eihän siellä oikeestaan mitään rikkoutuvaa ole. Luulis, että joko toimii tai sit ei ja on kokonaan peruspaineilla jos jotain on rikki? 8O
Tarvii kokeilla potkia sitä tänään ja varmistaa vielä että vika tosiaan on siinä. Aikaisemmin toimi niinkuin tuossa ekassa viestissä kuvailin, nyt vikana on että on aina vaan peruspaineilla eli ei edes yritä nousta sen ylemmäs :(
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos magneettiventtiileitä tuntuu kuolevan tiuhaan tahtiin niin kannattaisi ehkä tarkistaa/vaihtaa Trionicista sitä ohjaava fetti: http://www.saab9000.com/procedures/elec ... repair.php
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

jcarlson kirjoitti:Jos magneettiventtiileitä tuntuu kuolevan tiuhaan tahtiin niin kannattaisi ehkä tarkistaa/vaihtaa Trionicista sitä ohjaava fetti: http://www.saab9000.com/procedures/elec ... repair.php
Kiva linkki, vaan mistäs löytyi koko schemat tohon ko. laitteeseen. :?:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Saabilta. :lol:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

jcarlson kirjoitti:Saabilta. :lol:
Liekkö kuitenkaan :?: Ainakaan tältäpuolelta tota lahtea. :) .
Vastaa Viestiin