Check Engine (on käytetty hakua)
Check Engine (on käytetty hakua)
Kävipä niin että emännän käsissä saappaaseen syttyi CE valo. Nyt kysymys kuuluukin että onko ollut mitään yleisiä tiedossa olevia esim tyyppivikoja -98 tonnareissa jotka sais aikaan ton CE:n ?
En vielä aio käyttää dataletkun nokassa koodinluvussa. Tsekkailen ensin sammuuko se eri käynnistysten välillä tai häviääkö jos nollaan boksin.
Mutta kertokaa jos teillä on hyviä vinkkejä mitä vois tarkistella ennen ku maksaa datan luvusta...
En vielä aio käyttää dataletkun nokassa koodinluvussa. Tsekkailen ensin sammuuko se eri käynnistysten välillä tai häviääkö jos nollaan boksin.
Mutta kertokaa jos teillä on hyviä vinkkejä mitä vois tarkistella ennen ku maksaa datan luvusta...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Sellaiset vakiotarkistukset että onko alipaineletkut kunnossa, siis imusarjalta by-pass venttilille jne. Jos valo sammu välillä ja lämpömittari pysyttelee kylmän ja normaalin rajamailla, vika lienee auki jumittuneessa termarissa.
Minulla esiintynyt kumpaakin edellä olevista. Tonnarissa oli tuo termari pari vuotta sitten ja nyt taitaa olla sama juttu tuossa ng:ssä kun tänään pari kertaa vilautteli.
Minulla esiintynyt kumpaakin edellä olevista. Tonnarissa oli tuo termari pari vuotta sitten ja nyt taitaa olla sama juttu tuossa ng:ssä kun tänään pari kertaa vilautteli.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Vaikka http://www.omega.fi ja saat itse kannettavan tai kämmenkoneen kiinni sinne ratinalle.
Toimii tuo protokollan vaihtaja myös esim. PIC piirillä ja softalla. (saa hiukan huokeammalla ja toimii joka autossa.
Vaan tuo ELM323:lla toteutettu on ainakin mulla toiminut moitteetta.
Toimii tuo protokollan vaihtaja myös esim. PIC piirillä ja softalla. (saa hiukan huokeammalla ja toimii joka autossa.
Vaan tuo ELM323:lla toteutettu on ainakin mulla toiminut moitteetta.
Jees, selvisi naapurin Laguna miehen ansiosta että sehän CE itse ilmoittaa vikakoodin. Eli koodi oli 4 = jäähdytysnesteen lämpötila-anturi. Mittailin yleismittarilal että anturi tuntuu olevan ehjä. Antoi oikeita ohmi arvoja. Valo jäi vielä palamaan mutta viikonloppuna irroitan ecun ja katson sen jälkeen palaako vielä. Sen verran että jodotuksetkin tuntuu olevan kunnossa koska flekti alkoi heti pyörimään auton käynnissä ollessa kun irroitin termarin data piuhan ja flekti pysähty sitten kun laitoin piuhan kiinni. Termari on 1.5v vanha.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Eikös nuo koodit tule vm98:ssa ulos muodossa:
P0001 Fuel Volume Regulator Control Circuit/Open
P0002 Fuel Volume Regulator Control Circuit Range/Performance
P0003 Fuel Volume Regulator Control Circuit Low
P0004 Fuel Volume Regulator Control Circuit High
P0005 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit/Open
P0006 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit Low
P0007 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit H igh
P0008 Engine Position System Performance (Bank1)
P0009 Engine Position System Performance (Bank2)
P0010 A Camshaft Position Actuator Circuit (Bank1)
+2000 muuta P alkavaa ja C,B ja U: päälle.
Niin ja kummastakohan lämpöanturista on kyse.
P0001 Fuel Volume Regulator Control Circuit/Open
P0002 Fuel Volume Regulator Control Circuit Range/Performance
P0003 Fuel Volume Regulator Control Circuit Low
P0004 Fuel Volume Regulator Control Circuit High
P0005 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit/Open
P0006 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit Low
P0007 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit H igh
P0008 Engine Position System Performance (Bank1)
P0009 Engine Position System Performance (Bank2)
P0010 A Camshaft Position Actuator Circuit (Bank1)
+2000 muuta P alkavaa ja C,B ja U: päälle.
Niin ja kummastakohan lämpöanturista on kyse.
Minullakin vikakoodi oli "lämpötila anturi", mutta Mäkelän Autossa Järvenpäässä sanoivat että se voi olla myös termari. Kun oma näppituntuma oli jo että termarissa olisi vikaa (se lämpömittari) otin tiskiltä termarin ja sen vaihto auttoi. Mutta siis voi olla jompi kumpi tuolla koodilla, jos se nyt sitten varmasti oli oikea koodi.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Nuo koodit on techin koodeja tai sitten eri vuosimalliin.Kurko kirjoitti:Eikös nuo koodit tule vm98:ssa ulos muodossa:
P0001 Fuel Volume Regulator Control Circuit/Open
P0002 Fuel Volume Regulator Control Circuit Range/Performance
P0003 Fuel Volume Regulator Control Circuit Low
P0004 Fuel Volume Regulator Control Circuit High
P0005 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit/Open
P0006 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit Low
P0007 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit H igh
P0008 Engine Position System Performance (Bank1)
P0009 Engine Position System Performance (Bank2)
P0010 A Camshaft Position Actuator Circuit (Bank1)
+2000 muuta P alkavaa ja C,B ja U: päälle.
Niin ja kummastakohan lämpöanturista on kyse.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Juu eilen roplasin yhtä lämpötila-anturia mutta se olikin lämpömittarin lämpöanturi (koneen päädyssä vasemmalla). Tänään selvisi PCS kautta että se toinen anturi imusarjassa on se syypää todennäköisesti. Tilasin uuden ja koitan tuon vanhan liitintä roplailla tänään. CE vilkkukoodit löytyy alla olevasta linkistä ja samaten autodatasta...cc kirjoitti:Minullakin vikakoodi oli "lämpötila anturi", mutta Mäkelän Autossa Järvenpäässä sanoivat että se voi olla myös termari. Kun oma näppituntuma oli jo että termarissa olisi vikaa (se lämpömittari) otin tiskiltä termarin ja sen vaihto auttoi. Mutta siis voi olla jompi kumpi tuolla koodilla, jos se nyt sitten varmasti oli oikea koodi.
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... rionic.htm
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Eli tässä tapauksessa oli kysymys T5:n vilkkukoodeista.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3207#53207
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3207#53207
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hitto toi ECT anturi on hankalassa paikassa, käytin liittimen irti ja oli kirkas, mutta en päässyt mittaamaan anturin toimivuutta kun kaikki mahdollinen oli eessä: poikkituki,pensakisko,joku johtosarjan suoja, öljytikku, jne... ja pakkasta -7'C.
Taidan suosiolla odottaa uutta ECT anturia ja heittä sen sitten paikalleen kun alkaa ruuvaamaan vanhaa edestakaisin isolla vaivalla.
Jos jollakin on hyviä vinkkejä miten helpoiten tuon anturin sais vaihdettua niin otetaan ilomielin vastaan. Muuten tulee tenkkapoo että miten sen saa irti.
Taidan suosiolla odottaa uutta ECT anturia ja heittä sen sitten paikalleen kun alkaa ruuvaamaan vanhaa edestakaisin isolla vaivalla.
Jos jollakin on hyviä vinkkejä miten helpoiten tuon anturin sais vaihdettua niin otetaan ilomielin vastaan. Muuten tulee tenkkapoo että miten sen saa irti.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kaivellaahan vähän vanhoja.. Eli CE palaa, koneen lämmöt todella alhaiset (termostaatti?) ja taas toinen ongelma, kun kierrokset laskee alas,ne jääkin hetkeksi 1500:n ja palaa noin 10sek.kuluttua normaalin tyhjäkäyntiin Täytynee toi termostaatti vaihtaa joka tapauksessa mutta noi kierroksien oikuttelu...
#2389
9-5 2.0t XWD
9-5 2.0t XWD
Jep, eli edelleen valo syttyilee ihan milloin sitä huvittaa ja tähän asti noin viikkon aikana. Yhden kerran on sammunut ajossa mutta syttynyt sen jälkeen 2pv päästä uudestaan. Onko kellään hyvää arvausta/kokemusta mikä voisi olla aiheuttajana ? Techillä ei ole luettu ja flash koodi on aina 4.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04