Check Engine (on käytetty hakua)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Check Engine (on käytetty hakua)

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Kävipä niin että emännän käsissä saappaaseen syttyi CE valo. Nyt kysymys kuuluukin että onko ollut mitään yleisiä tiedossa olevia esim tyyppivikoja -98 tonnareissa jotka sais aikaan ton CE:n ?

En vielä aio käyttää dataletkun nokassa koodinluvussa. Tsekkailen ensin sammuuko se eri käynnistysten välillä tai häviääkö jos nollaan boksin.

Mutta kertokaa jos teillä on hyviä vinkkejä mitä vois tarkistella ennen ku maksaa datan luvusta...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Sellaiset vakiotarkistukset että onko alipaineletkut kunnossa, siis imusarjalta by-pass venttilille jne. Jos valo sammu välillä ja lämpömittari pysyttelee kylmän ja normaalin rajamailla, vika lienee auki jumittuneessa termarissa.
Minulla esiintynyt kumpaakin edellä olevista. Tonnarissa oli tuo termari pari vuotta sitten ja nyt taitaa olla sama juttu tuossa ng:ssä kun tänään pari kertaa vilautteli.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vaikka http://www.omega.fi ja saat itse kannettavan tai kämmenkoneen kiinni sinne ratinalle.
Toimii tuo protokollan vaihtaja myös esim. PIC piirillä ja softalla. (saa hiukan huokeammalla ja toimii joka autossa.
Vaan tuo ELM323:lla toteutettu on ainakin mulla toiminut moitteetta.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Jees, selvisi naapurin Laguna miehen ansiosta että sehän CE itse ilmoittaa vikakoodin. Eli koodi oli 4 = jäähdytysnesteen lämpötila-anturi. Mittailin yleismittarilal että anturi tuntuu olevan ehjä. Antoi oikeita ohmi arvoja. Valo jäi vielä palamaan mutta viikonloppuna irroitan ecun ja katson sen jälkeen palaako vielä. Sen verran että jodotuksetkin tuntuu olevan kunnossa koska flekti alkoi heti pyörimään auton käynnissä ollessa kun irroitin termarin data piuhan ja flekti pysähty sitten kun laitoin piuhan kiinni. Termari on 1.5v vanha.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eikös nuo koodit tule vm98:ssa ulos muodossa:

P0001 Fuel Volume Regulator Control Circuit/Open
P0002 Fuel Volume Regulator Control Circuit Range/Performance
P0003 Fuel Volume Regulator Control Circuit Low
P0004 Fuel Volume Regulator Control Circuit High
P0005 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit/Open
P0006 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit Low
P0007 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit H igh
P0008 Engine Position System Performance (Bank1)
P0009 Engine Position System Performance (Bank2)
P0010 A Camshaft Position Actuator Circuit (Bank1)

+2000 muuta P alkavaa ja C,B ja U: päälle. :?:

Niin ja kummastakohan lämpöanturista on kyse. :?:
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Minullakin vikakoodi oli "lämpötila anturi", mutta Mäkelän Autossa Järvenpäässä sanoivat että se voi olla myös termari. Kun oma näppituntuma oli jo että termarissa olisi vikaa (se lämpömittari) otin tiskiltä termarin ja sen vaihto auttoi. Mutta siis voi olla jompi kumpi tuolla koodilla, jos se nyt sitten varmasti oli oikea koodi.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Kurko kirjoitti:Eikös nuo koodit tule vm98:ssa ulos muodossa:

P0001 Fuel Volume Regulator Control Circuit/Open
P0002 Fuel Volume Regulator Control Circuit Range/Performance
P0003 Fuel Volume Regulator Control Circuit Low
P0004 Fuel Volume Regulator Control Circuit High
P0005 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit/Open
P0006 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit Low
P0007 Fuel Shutoff Valve C ontrol Circuit H igh
P0008 Engine Position System Performance (Bank1)
P0009 Engine Position System Performance (Bank2)
P0010 A Camshaft Position Actuator Circuit (Bank1)

+2000 muuta P alkavaa ja C,B ja U: päälle. :?:

Niin ja kummastakohan lämpöanturista on kyse. :?:
Nuo koodit on techin koodeja tai sitten eri vuosimalliin.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

cc kirjoitti:Minullakin vikakoodi oli "lämpötila anturi", mutta Mäkelän Autossa Järvenpäässä sanoivat että se voi olla myös termari. Kun oma näppituntuma oli jo että termarissa olisi vikaa (se lämpömittari) otin tiskiltä termarin ja sen vaihto auttoi. Mutta siis voi olla jompi kumpi tuolla koodilla, jos se nyt sitten varmasti oli oikea koodi.
Juu eilen roplasin yhtä lämpötila-anturia mutta se olikin lämpömittarin lämpöanturi (koneen päädyssä vasemmalla). Tänään selvisi PCS kautta että se toinen anturi imusarjassa on se syypää todennäköisesti. Tilasin uuden ja koitan tuon vanhan liitintä roplailla tänään. CE vilkkukoodit löytyy alla olevasta linkistä ja samaten autodatasta...

http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... rionic.htm
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eli tässä tapauksessa oli kysymys T5:n vilkkukoodeista.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3207#53207

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

hitto toi ECT anturi on hankalassa paikassa, käytin liittimen irti ja oli kirkas, mutta en päässyt mittaamaan anturin toimivuutta kun kaikki mahdollinen oli eessä: poikkituki,pensakisko,joku johtosarjan suoja, öljytikku, jne... ja pakkasta -7'C.

Taidan suosiolla odottaa uutta ECT anturia ja heittä sen sitten paikalleen kun alkaa ruuvaamaan vanhaa edestakaisin isolla vaivalla.

Jos jollakin on hyviä vinkkejä miten helpoiten tuon anturin sais vaihdettua niin otetaan ilomielin vastaan. Muuten tulee tenkkapoo että miten sen saa irti.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Kaivellaahan vähän vanhoja.. Eli CE palaa, koneen lämmöt todella alhaiset (termostaatti?) ja taas toinen ongelma, kun kierrokset laskee alas,ne jääkin hetkeksi 1500:n ja palaa noin 10sek.kuluttua normaalin tyhjäkäyntiin :? Täytynee toi termostaatti vaihtaa joka tapauksessa mutta noi kierroksien oikuttelu... :?
#2389
9-5 2.0t XWD
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

No niin,ei pala CE ja auto taas lämpenee oikein hyvin! :D Termostaatin vaihto.
#2389
9-5 2.0t XWD
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Jep ite vaihoin anturin ja nollasin poksi, valo pysy pois viikon ja sytty. Nollasin pksin ja ei oo taas palanu kohta viikkoon. Mietin että syy voi olla termarissa joka voi jumittua aukiasentoon...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Jep, eli edelleen valo syttyilee ihan milloin sitä huvittaa ja tähän asti noin viikkon aikana. Yhden kerran on sammunut ajossa mutta syttynyt sen jälkeen 2pv päästä uudestaan. Onko kellään hyvää arvausta/kokemusta mikä voisi olla aiheuttajana ? Techillä ei ole luettu ja flash koodi on aina 4.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Vaihoikko sen termarin jo?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin