Mikähän mahtoi tuohon CC tonnariini tulla kun sammui suoraan viidenkympin vauhdista kun piti kauppaan mennä. Oireina ei muuta kuin hetkeä ennen sammumista ei vastannut oikein kaasuun vaan vauhti rupesi hiljenemään.
Bensapummpu vaihdettu uuteen n. 2 vuotta sitten ja tankissa käytetty ainoastaan 98E bensaa. Kuskinpuolen etulokasuojan päällä oleva tehoyksikkö vaihdettu kesällä.
Rupeaa näyttämään huolestuttavalta kun ensi viikolla pitäisi taas kouluun päästä.
Voisiko vika olla mahdollisesti kampiakselin asentoanturissa vai onko tuo tehoyksikkö mennyt rikki tai vastaavaa.
Kokeile ensin varmasti ehjää tehoyksikköä,jos ei auta niin varmista vielä että tulee bensaa (suodattimelta letku vähän auki ja starttaus),jos tulee eikä lähde silti käyntiin niin sitten voi olla syypää juuri tuo asentoanturi.
Haulla löydät paljon juttua kaikista em.mainituista asioista,lue
esimerkiksi minun epäonnentarinat.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
Kokeile käykö ilman ilmamassamittaria (johto irti). Toinen paikka saattaa olla myös Hall-anturi ja jos DI-malli niin sitten se surullisen kuuluisa yksikkö
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000LPT kirjoitti:Kokeile käykö ilman ilmamassamittaria (johto irti). Toinen paikka saattaa olla myös Hall-anturi ja jos DI-malli niin sitten se surullisen kuuluisa yksikkö
Ei ole DI-mallia ja tuota Hall-anturia sekä kampiakselin asentoanturia epäiltiin silloinkin vioiksi kun auto kesällä oireili lomamatkalla. Mutta viaksi paljastui juuri tuo tehoyksikkö.
No tuohon pistettiin Seinäjoella jollain korjaamolla joku tarvike osa joka on jotain ihme merkkiä.
Mikäs tuo minun -88 vuoden tonnarin osa mahtaa noista Motonetin osista olla? Jos ihan kokeeksi ostaa jonkun muun merkkisen kuin Bosch ja katsoo on vika siinä vai saako Motonetistä Boschilaisia?
Laita ajoituslamppu johonkin sytkäpiuhaan ja starttaa.
Jos ei vilku, on sytkävika
Jos vilkkuu, on bensavika
Mulla sammui kesken ajon, Ahvenistolle mennessä. Tonnari rullasi modaria pitkin ja vaihdoin ehjän sulakkeeen bensapumpulle ja taas mentiin. ei edes pysähdytty.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Onhan bensapumpun roskasiivilä varmasti ehjä ja paikoillaan. Jos pumppu vetää roskaa sisäänsä, se voi lakata pyörimästä silmänräpäyksessä ja kulku loppuu, kuin seinään.
Kokeile, suriseeko bensapumput varmasti polttoainesäiliössä. Jos siellä on boschin kaksipumppujärjestelmä, varmista, että molemmat toimivat.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06