Onkohan mitään järkeä alkaa itse vaihtamaan moniurahihnaa? Alkaa vaan sisäpuoli pykimään. Näyttää menevän niin mukavassa paikassa ja muutaman mutkan kautta että vois ehkä olla fiksumpaa antaa jonkun asian osaavan vaihtaa se? (ei ilmast.) Tarviiko siihen mitään erikoistyökaluja?
Jarrupalat halki!
Jarrupalat halki!
Otinpa sitten äsken tontusta jarrusatulan kuskin puolelta edestä irti, kun jää laahaamaan ikävästi. Hieman yllätti kun oli molemmat palat keskeltä palaa melkein rautaa vasten halki
. Voiskohan johtua ihan siitä että on laahannut joskus niin että on alkanut ravistamaan ohjausta? No joka tapauksessa vaihtoon menee satula (ilmeisesti mäntä jumittaa) ja palat.
Onkohan mitään järkeä alkaa itse vaihtamaan moniurahihnaa? Alkaa vaan sisäpuoli pykimään. Näyttää menevän niin mukavassa paikassa ja muutaman mutkan kautta että vois ehkä olla fiksumpaa antaa jonkun asian osaavan vaihtaa se? (ei ilmast.) Tarviiko siihen mitään erikoistyökaluja?
Onkohan mitään järkeä alkaa itse vaihtamaan moniurahihnaa? Alkaa vaan sisäpuoli pykimään. Näyttää menevän niin mukavassa paikassa ja muutaman mutkan kautta että vois ehkä olla fiksumpaa antaa jonkun asian osaavan vaihtaa se? (ei ilmast.) Tarviiko siihen mitään erikoistyökaluja?
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Paloissa on keskellä ihan tehtaan jäljiltä ura keskellä.
Satulan männän jumitukseen auttaa todennäköisesti uudet tiivisteet, 8 eur, halvempi kuin satula, 100 eur. http://kotisivu.mtv3.fi/jus/Jarruremppaa/145_4547_1.JPG
Moniurahihnan vaihto sinänsä ei ole vaikea, kiristinrullan pultissa on vasenkätinen kierre, pulttiin hylsy ja väännin, siitä vääntämällä kiristin löysälle ja hihna pois. Uusi tilalle, ja taas kiristintä löysäämällä hihna pyörälle. Apuhenkilöstä on apua.
http://www.quasimotors.com/belt_install.htm
Satulan männän jumitukseen auttaa todennäköisesti uudet tiivisteet, 8 eur, halvempi kuin satula, 100 eur. http://kotisivu.mtv3.fi/jus/Jarruremppaa/145_4547_1.JPG
Moniurahihnan vaihto sinänsä ei ole vaikea, kiristinrullan pultissa on vasenkätinen kierre, pulttiin hylsy ja väännin, siitä vääntämällä kiristin löysälle ja hihna pois. Uusi tilalle, ja taas kiristintä löysäämällä hihna pyörälle. Apuhenkilöstä on apua.
http://www.quasimotors.com/belt_install.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ainakaan noissa uusissa paloissa ei ole mitään uraa keskellä. Ja tuo halkeama oli tosiaan haljenneen näköinen (mutkitteli hieman). Mut tarvii vielä kahtoa kun laittaa uudet kiinni.
Ite veikkaan että olis tarvinu uuden männän. Koitin painaa sylinteriä kiinni jopa liimaus puristimella, mut ei menny lähellekään pohjaan (eihän edessä ollu mitään ruuvia jolla se vedetään taakse?). No olis se mäntäkin tietenkin ollu halvempi kuin satula... Mut tietysti jos jättää palauttamatta motonettiin sen vanhan, kärsii 20€ panttia, korjaa sen ja myy eteenpäin halvalla
Tarvii taas joskus vallata naapurin hallia tuon moniurahihnan vaihtoon ja etsiä joku avuksi...
Kiitoksia vinkeistä!
Äh, ja vielä kun sais motivaatiota pykivän vetarin suojakumin vaihtoon ja lisäpitkien asennukseen
Ite veikkaan että olis tarvinu uuden männän. Koitin painaa sylinteriä kiinni jopa liimaus puristimella, mut ei menny lähellekään pohjaan (eihän edessä ollu mitään ruuvia jolla se vedetään taakse?). No olis se mäntäkin tietenkin ollu halvempi kuin satula... Mut tietysti jos jättää palauttamatta motonettiin sen vanhan, kärsii 20€ panttia, korjaa sen ja myy eteenpäin halvalla
Tarvii taas joskus vallata naapurin hallia tuon moniurahihnan vaihtoon ja etsiä joku avuksi...
Kiitoksia vinkeistä!
Äh, ja vielä kun sais motivaatiota pykivän vetarin suojakumin vaihtoon ja lisäpitkien asennukseen
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa