Auto on mallia 9000 cse 2.0 turbo vm 1996 ja aloitteleva rasvanäppi kyselee mistä päin konehuonetta löytyy tyhjäkäyntisaaädi(moottori). Tyhjäkäynti seilaa välillä 500-1300 rpm kun moottori on kuuma. Foorumilla on kehoitettu putsaamaan kyseinen säädin ja tarkastamaan läpän asentoanturi joka on jo paikallistettu.
PS: photo olis kiva jos vain löytyy
Tyhjäkäyntisäädin.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
En ole varma onko tämä oikea ohje...mutta kuitenkin.
http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.html
http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.html
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Onkohan tuo trionicin tk-moottori purettavaa mallia, meinaan ku mulla rupesi tonnari pommeilemaan ja tk-moottoriin viittaisi, tyhjäkäynti seilaa 1300-1700rpm ja välillä jää jurnuttamaan alle 700rpm.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
No ei sitä oteta sieltä imusarjan sisältä eikä mutkasta pois.JaHu kirjoitti:Mulla kans ongelmia t-käynnillä, kylmänä seilaa n.500 kiekkaa ees ja taas taas.
Mitenkä se t-käyntimoottori otetaan sieltä imusarjan mutkasta/sisältä pois???
ps. jos se vika siellä on!!
Kyseessä on ihan erillinen komponentti, joka sijaitsee vanhemmissa tuotantoversioissa imusarjan päällä ja uudemmissa hiukan pimennossa sen alla.
Tk-moottori putsattu, en purkanut, mutta ruiskutin ronskisti puhdistusainetta sisään ja tiukkaa ravistelua. Luistin ja rungon välissä oli inhoja öljyknöölejä, ei ihme jos jumitti, ensin ei sormilla liikkunut mihinkään suuntaan, liottelun ja huljuttelun jälkeen herkkeni huomattavasti.
Tyhjäkäynnin seilaus loppui tämän toimenpiteen seurauksena kuin seinään, nyt tasainen ~850rpm, parin tunnin rupeama tuosta tuli ja itse tehtynä ainoa kulunki oli puhdistusaine, 4,95e, josta kului noin puolet. :D
-Sami
Tyhjäkäynnin seilaus loppui tämän toimenpiteen seurauksena kuin seinään, nyt tasainen ~850rpm, parin tunnin rupeama tuosta tuli ja itse tehtynä ainoa kulunki oli puhdistusaine, 4,95e, josta kului noin puolet. :D
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83