Tyhjäkäyntisäädin.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
asl8650
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 21:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Tyhjäkäyntisäädin.

Viesti Kirjoittaja asl8650 »

Auto on mallia 9000 cse 2.0 turbo vm 1996 ja aloitteleva rasvanäppi kyselee mistä päin konehuonetta löytyy tyhjäkäyntisaaädi(moottori). Tyhjäkäynti seilaa välillä 500-1300 rpm kun moottori on kuuma. Foorumilla on kehoitettu putsaamaan kyseinen säädin ja tarkastamaan läpän asentoanturi joka on jo paikallistettu.
PS: photo olis kiva jos vain löytyy
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

En ole varma onko tämä oikea ohje...mutta kuitenkin.

http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.html
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Onkohan tuo trionicin tk-moottori purettavaa mallia, meinaan ku mulla rupesi tonnari pommeilemaan ja tk-moottoriin viittaisi, tyhjäkäynti seilaa 1300-1700rpm ja välillä jää jurnuttamaan alle 700rpm.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
JaHu
"Hirsch"
Viestit: 717
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 17:15
Paikkakunta: Kuvansi

Viesti Kirjoittaja JaHu »

Mulla kans ongelmia t-käynnillä, kylmänä seilaa n.500 kiekkaa ees ja taas taas.
Mitenkä se t-käyntimoottori otetaan sieltä imusarjan mutkasta/sisältä pois???

ps. jos se vika siellä on!!
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

JaHu kirjoitti:Mulla kans ongelmia t-käynnillä, kylmänä seilaa n.500 kiekkaa ees ja taas taas.
Mitenkä se t-käyntimoottori otetaan sieltä imusarjan mutkasta/sisältä pois???

ps. jos se vika siellä on!!
No ei sitä oteta sieltä imusarjan sisältä eikä mutkasta pois.
Kyseessä on ihan erillinen komponentti, joka sijaitsee vanhemmissa tuotantoversioissa imusarjan päällä ja uudemmissa hiukan pimennossa sen alla.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tk-moottori putsattu, en purkanut, mutta ruiskutin ronskisti puhdistusainetta sisään ja tiukkaa ravistelua. Luistin ja rungon välissä oli inhoja öljyknöölejä, ei ihme jos jumitti, ensin ei sormilla liikkunut mihinkään suuntaan, liottelun ja huljuttelun jälkeen herkkeni huomattavasti.

Tyhjäkäynnin seilaus loppui tämän toimenpiteen seurauksena kuin seinään, nyt tasainen ~850rpm, parin tunnin rupeama tuosta tuli ja itse tehtynä ainoa kulunki oli puhdistusaine, 4,95e, josta kului noin puolet. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin