Kansipahvi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Mage77
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:29
Paikkakunta: Liperi

Kansipahvi

Viesti Kirjoittaja Mage77 »

Onks kellään tietoo mikä firma myy saappaaseen viri kansipahveja pitäs saaha vähä paksumpi ja jämäkämpi ku vakio
Saab 9000 2.0 T16A -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Miksi?? laita vakio Elring paikalleen ja momenttia vähän lisää = kestää ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

joo peltiähän tuo tiiviste on. EI luulisi heti puhaltavan läpi.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mage77
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:29
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja Mage77 »

ng900aero kirjoitti:Miksi?? laita vakio Elring paikalleen ja momenttia vähän lisää = kestää ;)
Joo mut ku pitää saaha puristuksia alemmas 2.3 männät tiputtaa 8.5:1 mut pitäs saaha vähän alemmas viellä.
Saab 9000 2.0 T16A -87
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Miksi haluat puristuksia alle 8,5:1? Tällähän pääsee jo vaikka kuinka pitkälle. Mulla on konfiguraationa 2.3 kansi 2.0 alakerran päällä, joka tuo juurikin 8.5:1 puristukset. Ahtoja on MHI TD04HL-18T#7:lla 1,5 baria ja ennakkokin pari astetta kireämmällä kuin vakio. Eikä muuten nakuta.

Tuolla 8,5:1:lla kyllä kärsii ahtaa helposti vaikka 400:kin heppaa tai miksei enemmänkin. Puristuksista ei ainakaan jää kiinni. Eli toisinsanoen, miksi vielä alemmaksi?

Niin joo, tuo tonnarin automaattilaatikkokin kyllä antautuu jo kauan ennen kuin sitä edes alkaisi kaipailemaan alempia puristuksia. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mage77
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:29
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja Mage77 »

Niin no mie aattelin pistää paineet tonne kakkosen paremmalle puolelle ja kanspahvi pitää olla kunnollinen et se kestää varmasti
Saab 9000 2.0 T16A -87
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Aika hurjat paineet. :)

Milläs ahtimella meinasit ilmaa työntää? Tehotavoite? Ihan uteliaisuutta kyselen. ;) Itse ajattelin tyytyä johonkin 1.5-1.6 bariin, kovin paljon isommilla painesuhteilla jo virtaus ainakin mun ahtimessa huononee. Sen sijaan on tullut panostettua itse koneen virtaukseen ja siihen aion jatkossakin satsata. Noilla ~1.5 paineilla pitäisi tuosta omasta pannusta irrota jo kepoisesti 300 heppaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Millaset tehotavotteet on sitten mielessä? Ilmeisesti kone on ensin tehty hengittämään tarpeeksi hyvin ja hyrränä on mallia riittävän iso, eikä vaan tavotteena ole tehdä pakopainekrematorio liian pienellä ahtimella? Kyllä tuo Elring kestää melkosia ahtoja jos lämmöt pysyy kurissa ja pakkasnesteet on kunnossa.
Foxbody turbo
Mage77
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:29
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja Mage77 »

Ahtimesta ei oo viellä varmaa tietoa mut tod.näkösesti Joku hybridi garretti tai sit virittelen ton remmiahtimen kiinni. Koneeseen tulee wisecon kisamännät täräksiset kiertokanget jyrkemmät nokat säädettävillä ketjupyörillä ym ym lista on pitkä ku nälkä vuos kaikki riippuu siitä onks tohon saatavana noita kankia jos ei sit pitää raketaa vakio kangilla ja tyytyy pienempiin paineisiin
Saab 9000 2.0 T16A -87
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

jcarlson kirjoitti:Aika hurjat paineet. :)

Milläs ahtimella meinasit ilmaa työntää? Tehotavoite? Ihan uteliaisuutta kyselen. ;) Itse ajattelin tyytyä johonkin 1.5-1.6 bariin, kovin paljon isommilla painesuhteilla jo virtaus ainakin mun ahtimessa huononee. Sen sijaan on tullut panostettua itse koneen virtaukseen ja siihen aion jatkossakin satsata. Noilla ~1.5 paineilla pitäisi tuosta omasta pannusta irrota jo kepoisesti 300 heppaa.
Hommasin itsellenikin tuon saman ahtimen mikä sullakin on kun se aikaisempi iso garretti pukkasi öljyt ulos 1500km jälkeen. Kävin eilen säädätyttään autoa tuon uuden solmun kanssa ja sen tiedon pohjalta luulisi sulla menevän aika helpostikkin yli tuon kolmen sadan tuon paremman kannen avulla!
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Mage77 kirjoitti:Ahtimesta ei oo viellä varmaa tietoa mut tod.näkösesti Joku hybridi garretti tai sit virittelen ton remmiahtimen kiinni. Koneeseen tulee wisecon kisamännät täräksiset kiertokanget jyrkemmät nokat säädettävillä ketjupyörillä ym ym lista on pitkä ku nälkä vuos kaikki riippuu siitä onks tohon saatavana noita kankia jos ei sit pitää raketaa vakio kangilla ja tyytyy pienempiin paineisiin
Miksi niitä mäntiä ja kankia pitää ruveta turhan takia vaihtamaan, minä en ymmärrä. Jos ruotsin puolella missä näistä hommista on kokemusta moninkertaisesti käytetään vakio alakertaa 400-500hv:n saabeissakin.

Ja jos ainut edellytys tavoitettavalle teholle on "paineet kakkosen puolelle", niin pönkää hukkaportti vakioahtimesta kiinni, kyllä sieltä 2,5 baria tulee, mutta auto ei kulje mihinkään. Eli suuri ahtopaine ei tarkoita suurta tehoa.

Ja tuo laatikko kannattaisi vaihtaa, se siinä ekana pettää jos Oikeasti meinaa virittää, ennenkuin tilailee muita enemmän tai vähemmän turhia viriosia.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Vastaa Viestiin