ahdot kadoksissa, vika löytyi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

ahdot kadoksissa, vika löytyi

Viesti Kirjoittaja xjford »

kirjotetaas ny tästäkin jos vaikka auttaa jotakuta muutakin.
olen nyt viikon päivät ollut tonnarin omistajana ja kokoajan on tehnyt kiusaa ahtojen ajottainen pysyminen peruspaineilla.
tänään kun jätin auton parkkiin niin huomasin että jarruvalot paloivat. ei muutakun tutkimaan kabiiniin mikä vialla ja poljinhan siellä kiukutteli vastaan. jostain syystä ei noussut ihan tarpeeksi ylös.
no asiaan sen enempää huomiota kiinnittämättä lueskelin vanhoja threadeja tänään ja kappas kappas, tuli vastaan lause: apc tiputtaa peruspaineille jarruun koskettaessa. 1+1=2 jas itä rataa ja eikun kokeilemaan. ajelin jonkun aikaa kunnes ahdot taas katosivat, pieni näpäytys polkimeen ja taas mentiin. :D
nyt poljin on rasvattu ja ei temppuile enää.
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Itsellä ostosta asti ollut peruspaineilla. Eli elokuulta.. En vaan tiennyt että pitäs ahtaa enemmänkin :oops:

Vika löytyi tänään Foorumin avustuksella kun joku mainitsi talveksi irroittavansa heater/apc sulakkeen. Tuohan se oli itsellä palanut. halpa ja helppo remppa :D
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Nonnii sinun viestistäsi sitten poimin tämän erinomaisen Turboremppavinkin :wink:
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mulla on kans tuo -94 ollut peruspaineilla ostosta lähtien, mikä avuksi? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ng900aero kirjoitti:Mulla on kans tuo -94 ollut peruspaineilla ostosta lähtien, mikä avuksi? :D
Juuei, tuohon ei auta enää mikään, paaliin vaan koko katiska :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

V.J.S kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Mulla on kans tuo -94 ollut peruspaineilla ostosta lähtien, mikä avuksi? :D
Juuei, tuohon ei auta enää mikään, paaliin vaan koko katiska :lol:
Paalattu! Pääsinhän eroon moisesta alivarustellusta moposta :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kai muistit laskea nesteet pihalle, että ei tarvinnut maksaa paalauksesta? Tyhjät pullot tiestysti takapenkin jalkatilasta talteen.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

peruspaineille jämähtäminen voi ainakin näissä vanhemmissa tonnareissa johtua myös hapertuneesta apc:n paineanturin letkusta. näin meillä, ja kyllä nyt taas on ihanaa ajella..

oireili pidemmän aikaa pitämällä paineita liiankin korkealla.. ilmeisesti apc kyllä tunnistaa vuodon kunhan se on riittävän suuri, ja lopetaa ahtamisen kokonaan.. pieni vuoto taas aiheuttaa paineiden liiallista nousua.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

turkkaki kirjoitti:peruspaineille jämähtäminen voi ainakin näissä vanhemmissa tonnareissa johtua myös hapertuneesta apc:n paineanturin letkusta. näin meillä, ja kyllä nyt taas on ihanaa ajella..

oireili pidemmän aikaa pitämällä paineita liiankin korkealla.. ilmeisesti apc kyllä tunnistaa vuodon kunhan se on riittävän suuri, ja lopetaa ahtamisen kokonaan.. pieni vuoto taas aiheuttaa paineiden liiallista nousua.
Missäs päin konetilaa tuo letku tarkalleen on?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ahdot kadoksissa, vika löytyi

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tämä on näköjään ahtamattomuuden esimerkkitopicci.

No laitetaan tähän sitten vielä omakin case.
Pari viikkoa sitten Tonttu (2,3 TA) lopetti kanssa paineiden nostamisen.

Ekana tietysti kokeilemaan mankkuvenaa, joka on kyllä uusittu 2v sitten, W-letku irti ja baanalle.
Eipä nouse paineet yhtään sen enempää.

Toisena sitten vaihtamaan By-passia, vanhaa vara-passia ei sitten autotallin kätköistä löytynytkään joten otin passin varaosa-autosta.
Eikun kiinni ja menoksi, mutta eipä ahda silti.

Täytyy seuraavaksi katsoa tuo sulake (jonka hiffasin vasta juuri äsken), ja sitten kokeilla tulppaamalla tuo By-passin letku.
Siihen asti ajellaan vaan sadallaviidelläkymmenellä kaakilla, onneksi kelit on menossa liukkaampaan suuntaan :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: ahdot kadoksissa, vika löytyi

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

MacTurbo kirjoitti:Ekana tietysti kokeilemaan mankkuvenaa, joka on kyllä uusittu 2v sitten, W-letku irti ja baanalle.
Eipä nouse paineet yhtään sen enempää.

Täytyy seuraavaksi katsoa tuo sulake (jonka hiffasin vasta juuri äsken), ja sitten kokeilla tulppaamalla tuo By-passin letku.
Tuskin on sulakevika, jos ei W-letkun irrottaminen auttanut. Viittaa enämpikin ahtoputkiston vuotoon, hukkaportin jumittamiseen tai turbo vetelee viimeisiään.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ahdot kadoksissa, vika löytyi

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

V.J.S kirjoitti:
Tuskin on sulakevika, jos ei W-letkun irrottaminen auttanut. Viittaa enämpikin ahtoputkiston vuotoon, hukkaportin jumittamiseen tai turbo vetelee viimeisiään.
Vika ei tosiaankaan ollut sulakkeessa.
Ikävä kyllä jokainen V.J.S:n arvioista voi olla yhtä todennäköinen, myös tuon turbon hajoaminen :(
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: ahdot kadoksissa, vika löytyi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

MacTurbo kirjoitti:Siihen asti ajellaan vaan sadallaviidelläkymmenellä kaakilla, onneksi kelit on menossa liukkaampaan suuntaan :lol:
Ahtaako jotakin vai onko aivan hengetön, meinaan entäs se ihan perinteinen tipahtanut hukkaportin käyttötangon sokka= Tanko irti ja portti levällään?

Itsellä kun kävi näin niin ei tainnut olla 200Hv Saabissa kuin about 50Hv käytössä, ainakin niin hengettömältä tuntui. :)
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ahdot kadoksissa, vika löytyi

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Minuteman kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:Siihen asti ajellaan vaan sadallaviidelläkymmenellä kaakilla, onneksi kelit on menossa liukkaampaan suuntaan :lol:
Ahtaako jotakin vai onko aivan hengetön, meinaan entäs se ihan perinteinen tipahtanut hukkaportin käyttötangon sokka= Tanko irti ja portti levällään?

Itsellä kun kävi näin niin ei tainnut olla 200Hv Saabissa kuin about 50Hv käytössä, ainakin niin hengettömältä tuntui. :)
Kyllä se on ihan hengetön.
Tuota sokkaakin mietiskelin, tutkinta on vaan yövuorojen takia kesken.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ahdot kadoksissa, vika löytyi

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mulla tuo hukkis jumittu ihan auki, kun lastutin ton härvelin. Pari päivää naama hitusen messingillä kun edes jotenkin kulki. Sitten yks kaunis päivä läksi risteyksestä etenemään, ja ihmetys oli suuri, mun vanha uuno firekin liikahti aikanaan sukkelammin, onneksi kävi kaupunkialueella.

Kiesi ei ahtanut yhtään, juuri juuri siihen kohtaan mistä keltanen alkaa, vaikka kuinka kaasupohjassa päästeli. Siten luulisin, että portti jumissa tai hukkiksen tanko irti. Mulla tosiaan tanko oli paikallaan. Ja testasin vielä, että tanko liikkuu. Silti sama vika, ei mitään eloa. Se hukkiksen läppähän on myös "liikkuva", joten tulin siihen tulkseen, kun aikani sen kanssa räpelsin, etä se läppä oli jostain syystä jumittunut sellaiseen asentoon , ettei portti mennyt kiinni. Mutta näistä mä lähtisin tutkimaan. Mulla se heräs eloon, kun tota hukkista käsin liikuttelin tangosta, ja kävin vähän väliä rampittamassa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vastaa Viestiin