Moi. Mulla turbon mittarin neula seisoo koko ajan siinä vihreän ja keltaisen alueen rajalla. Sama onko auto käynnissä vai ei. Luulin, että turbo on hajonnut ja kävin näyttämässä pajalla, mutta sanoivat ettei se rikki olekaan. Ajotesteissä talla pohjaan ja menox tyylillä neula liikkuu vain vähän sillä keltaisella pohjalla, potkua autossa siis on mutta toi mittari on alkanut vaivata onko se sitten rikki ???
Kysymys kuuluukin mistä kautta sinne mittarin taakse pääsis parhaiten ja helpoiten kurkkaamaan ??
Minkälaiset letkut/piuhat siellä on kiinni, jos on ??
(9000 CD 2,3 Garretin-turbolla. -91).
Onx missään netissä kuvaa mittarin takaosasta ??
Turbon mittari ei toimi ??
Rintapellin läpi tuleva letku tulee ensin kojetaulun alaosaan haarautuen paineanturille ja ylipainekatkaisijalle, jonka toisesta nipasta mittarille. Ylipainekatkaisijan letkut näkyvät kuvassa ruskean laitteen (cruisen alipainekatkaisija) takana. Paineanturi on harmaa peltilieriö, jonka päätyyn menee letku.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/APC-hylly.JPG
Ylipainekatkaisijalta siis suora letku mittariston taakse:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... timot2.JPG
Kokonaiskaavio letkustosta:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... etkut1.gif
Vuosimallieroja voi olla, mutta pääperiaate on tämä. Kojetaulun kannen avaamisesta löytyy foorumilta paljon juttua, tässä yleisohje:
http://townsendimports.com/Web/electric ... cement.htm
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/APC-hylly.JPG
Ylipainekatkaisijalta siis suora letku mittariston taakse:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... timot2.JPG
Kokonaiskaavio letkustosta:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... etkut1.gif
Vuosimallieroja voi olla, mutta pääperiaate on tämä. Kojetaulun kannen avaamisesta löytyy foorumilta paljon juttua, tässä yleisohje:
http://townsendimports.com/Web/electric ... cement.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00