Kytkimestä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kytkimestä...
Alustus: jätin tonnarin emännän käyttöön, kun ei viitti tossa duunipaikan parkkiksella seisottaa ilman piuhaa koko päivää 20 asteen pakkasella ja sillä on lämmin talli töissä.
No, asiaan. Eli emäntä valitti, että "auto ei lähtenyt liikkeelle" parkkihallin puomilta sisään mennessä. Oli kuulemma vaihde päällä, kytkin ylhäällä ja kaasuakin painanut, ja EI kuulemma sutinut (kun kysyin, että oliko aivan VARMASTI vaihde päällä ja kytkin ylhäällä, oli vastaus, että "Kyllä mä perkele autoa osaan ajaa" ). Itse en moiseen vikaan ole törmännyt, mutta eihän tuolle muuta selitystä ole, kuin että kytkin on jäänyt auki tai luistanut.
Kaikista hassuinta tässä on se, että emännyys oli sitten sammuttanut auton ja käynnistänyt uudelleen, ja kas, auto liikkui taas Oma arvaukseni "viasta" on kyllä itse kuski (vaihde ei kunnolla päällä tai kytkin osittain alhaalla), etenkin kun muistan elävästi viime talvena, kun ajeltiin eräästä shoppailuhelvetistä kotiin ja kotikadulla jouduttiin väistämään satkulla vähän syvempään hankeen (ei penkkaan) vastaantulijoita. Emäntä (kuskina) väitti, että nyt tää on jumissa ja kone otti kierroksia. Kehotin nostamaan kytkimen ylös asti ja satkuhan lähti siitä ku finni otasta Mutta kaikesta huolimatta, onko mahdollista, että kytkin jäisi väliaikaisesti jumiin "auki" ja "korjautuisi" uudelleen käynnistämällä? Ei oikein kuulosta todennäköiseltä...
No, asiaan. Eli emäntä valitti, että "auto ei lähtenyt liikkeelle" parkkihallin puomilta sisään mennessä. Oli kuulemma vaihde päällä, kytkin ylhäällä ja kaasuakin painanut, ja EI kuulemma sutinut (kun kysyin, että oliko aivan VARMASTI vaihde päällä ja kytkin ylhäällä, oli vastaus, että "Kyllä mä perkele autoa osaan ajaa" ). Itse en moiseen vikaan ole törmännyt, mutta eihän tuolle muuta selitystä ole, kuin että kytkin on jäänyt auki tai luistanut.
Kaikista hassuinta tässä on se, että emännyys oli sitten sammuttanut auton ja käynnistänyt uudelleen, ja kas, auto liikkui taas Oma arvaukseni "viasta" on kyllä itse kuski (vaihde ei kunnolla päällä tai kytkin osittain alhaalla), etenkin kun muistan elävästi viime talvena, kun ajeltiin eräästä shoppailuhelvetistä kotiin ja kotikadulla jouduttiin väistämään satkulla vähän syvempään hankeen (ei penkkaan) vastaantulijoita. Emäntä (kuskina) väitti, että nyt tää on jumissa ja kone otti kierroksia. Kehotin nostamaan kytkimen ylös asti ja satkuhan lähti siitä ku finni otasta Mutta kaikesta huolimatta, onko mahdollista, että kytkin jäisi väliaikaisesti jumiin "auki" ja "korjautuisi" uudelleen käynnistämällä? Ei oikein kuulosta todennäköiseltä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Noh, kai se on tungettava pää rohkeasti sudenpesään ja sanottava emännälle:
"Armaani, on todennäköisempää jäädä meteoriitin alle, kuin että kytkin jumittaisi auki. Eli kyllä se olit kultahanimussukka ihan sinä itse, joka siinä tunaroi, ei auto."
Jahas, taidankin valmistautua ulkoruokintaan...
"Armaani, on todennäköisempää jäädä meteoriitin alle, kuin että kytkin jumittaisi auki. Eli kyllä se olit kultahanimussukka ihan sinä itse, joka siinä tunaroi, ei auto."
Jahas, taidankin valmistautua ulkoruokintaan...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ettei olisi ollut lattiamatto eksynyt polkimen päälle?
Mulla se ainakin tuppaa sinne aina välillä pyrkimään
jos ei muuta niin voi helpottaa siihen ulkoruokintaongelmaan
Mulla se ainakin tuppaa sinne aina välillä pyrkimään
jos ei muuta niin voi helpottaa siihen ulkoruokintaongelmaan
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Huh...hengissä selvisin, vaikka naama punasena (minä n. klo 17:30 --> )sai kuunnella kommentteja... yksi poiminta, kun yritin hienovaraisesti kysellä mitä todella tapahtui: "Ikinä et usko että noissa (=autoissa) on joku vika, aina vaan vi*t*ilet, etten (siis emäntä) osaa ajaa".
Tuohon on paha mennä mitään sanomaan, etenkin kun ite opetusluvalla tuon elämäni valon opetin ajamaan...Noh, ei tarvii sentään kärvistellä pakkasessa ja tonnari pelaa kun sveitsiläinen kello, joten loppu hyvin, kaikki hyvin
P.S: "Onks se käynnistettäessä näkyvä ANTI LOCK valo joku turvavyömuistutus"
Tuohon on paha mennä mitään sanomaan, etenkin kun ite opetusluvalla tuon elämäni valon opetin ajamaan...Noh, ei tarvii sentään kärvistellä pakkasessa ja tonnari pelaa kun sveitsiläinen kello, joten loppu hyvin, kaikki hyvin
P.S: "Onks se käynnistettäessä näkyvä ANTI LOCK valo joku turvavyömuistutus"
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Just toi se on mukavaa...Jussi kirjoitti:On... ja se hassu keltanen valo mittaritaulussa tarkoittaa että "aja niin kauan kuin lystäät, mutta muista seuraavana aamuna juuri ennen töihin lähtöä sanoa: ainiin siä palaa joku valo kojelaudassa"P.S: "Onks se käynnistettäessä näkyvä ANTI LOCK valo joku turvavyömuistutus"
-J-
ABSien merkkivalo, ja sen kuuluukin näkyä hetken käynnistäessäV.J.S kirjoitti:
P.S: "Onks se käynnistettäessä näkyvä ANTI LOCK valo joku turvavyömuistutus"
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Haza, se oli siis tuo emäntä joka tuosta ANTI LOCK valosta tuon kysymyksen heitti...Itselleni valon merkitys on ollut jotakuinkin selvä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S kirjoitti:Haza, se oli siis tuo emäntä joka tuosta ANTI LOCK valosta tuon kysymyksen heitti...Itselleni valon merkitys on ollut jotakuinkin selvä
oho, olis (taas) pitäny lukea tarkemmin, ja vaikka huomata ne ":t siinä
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.