MI: Saab 9000 CC 2,0i16 -86
MI: Saab 9000 CC 2,0i16 -86
Autokaupat ne on kummallisia hommia, ne ei mene koskaan niin kuin on etukäteen suunnitellut. Ensin tarkoitus oli odottaa ja vaihtaa Volvo johonkin sopivaan. Sitten oli tarkoitus myydä Volvo ja ostaa tuplaysi.
Tänää menin kokeilemaan sitten tonnaria, kun semmonen oli sopivasti kivenheiton päässä myynnissä. Kävelin auton ympäri myötä- ja vastapäivään, kävin koikalla ja ostin tonnarin.
Auto vuosimallia 86, vapaastihengittävä parilitrainen CC. Mittarissa on jotain 270 000km ja auto vaikuttaa ikäänsä nähden siistiltä ja toimivalta. Harvinaisen ruosteeton yksilökin vielä. Mukavahan tuo on ajaa ja tilavaltakin vaikuttaa.
Yksi pointti alkoi kaivamaan mieltä. Kun tuuppaa vitosta sisään niin keppi tuntuu menevän pykälän ohi liian pitkälle ja keppi pitää mallata sivusuunnassa kohdalleen, että vitonen löytyy. Olisikohan pakkisalvassa jotain häikkärää?
Tänää menin kokeilemaan sitten tonnaria, kun semmonen oli sopivasti kivenheiton päässä myynnissä. Kävelin auton ympäri myötä- ja vastapäivään, kävin koikalla ja ostin tonnarin.
Auto vuosimallia 86, vapaastihengittävä parilitrainen CC. Mittarissa on jotain 270 000km ja auto vaikuttaa ikäänsä nähden siistiltä ja toimivalta. Harvinaisen ruosteeton yksilökin vielä. Mukavahan tuo on ajaa ja tilavaltakin vaikuttaa.
Yksi pointti alkoi kaivamaan mieltä. Kun tuuppaa vitosta sisään niin keppi tuntuu menevän pykälän ohi liian pitkälle ja keppi pitää mallata sivusuunnassa kohdalleen, että vitonen löytyy. Olisikohan pakkisalvassa jotain häikkärää?
Viimeksi muokannut vilpertti, Ma Marras 14, 2005 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itselläni vastaavanlaiset oireet korjaantuivat vaihdekepin kohdistuksella. Itselläni joutu ottamaa puol senttiä keppiä vasemmalle, että sai vitosen sisälle. Kohdistuksen jälkeen kaikki vaihteet löytyny kerrasta. Vaihdoin toki myöhemmin vaihdetangon kuminivelen (motonetistä 11e, saabin tiskillä 110e, motonetin laatu on parempi) joka ei auttanut suuntaan eikä toiseen. Ei se kyllä ollut rikkikään, mutta hieman toispuoleinen kylläkin. Voihan vika olla jossain muuallakin, mutta ainakin itselläni auttoi vaihdekepin kohdistaminen.
Viimeksi muokannut jpjk, Ma Marras 14, 2005 09:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Täällä tonnarissa samaa vikaa, muovikieleke katki. Tuota saa ainakin EPC:n mukaan yksittäisenä varaosana (eli ei tarvii koko keppimekanismia ostaa...), mutta enpä ole saanut aikaiseksi korjata, kun ei tuo itseäni häiritse...Pugman kirjoitti:Tuo 5 ongelma voi johtua niinkin yksinkertaisesta viasta kun että pakkilukon muovikieleke (stoppari) on katkennut. Itellä oli ensimmäisessä tonnarissani juuri tuo vika. Eli korjaantuu vaihtamalla sen vaihekepin ympärillä olevan muoviholkin jossa tuo stoppari on.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Päikkäreitten jälkeen kurkistin varovasti verhon välistä, että minkälaisella paskakelillä se pitää tänään ajella yövuoroon. Pihalla näkyikin mieluisa yllätys: maa oli saanut päälleen paksun valkoisen kuorrutteen. Ilme kirkastui heti ja vaimoke puisteli virnuilulleni päätään. Pojat on poikia.
Parkkiksella punnitsin vaihtoehtoja, Kuupalla ei mennä mihinkään vaikka mieli tekisikin. Kesärenkaat alla ja suunnitelmat vaiheessa. Volvolla olisi mukava lullallailla ensimmäisillä liukkailla ovi edellä, mutta tonnari kuikisteli kutsuvasti koivun alla. Maatkoon Kantikas rauhassa, on aika koeponnistaa tonnari lumikelillä. Lumi/loska töppyrää oli kerääntynyt teille öbaut 10cm kerros ja oikein oli lipoisa keli. Ensimmäisissä risteyksissä pelin henki tuli selväksi: hyvin etenee, mutta sutii toki ja puskee tietenkin. Hetken aikaa oli Takavetoistillä olo kuin käsillään kävelevällä humalaisella, mutta menoon alkoi tottua aika nopeasti. Moottoritiellä kokeilin ohituskaistan paksulla lumipatjalla ajamista ja eteneminen oli rauhallisen johdonmukaista. Kyllähän tällä pääsee!
5-ongelma on varmistunut pakkilukkojutskaksi. Muutakin pientä on jo löytynyt. Kuskin niskatuki ei pysy ylhäällä. Tämä homma pitää katsella kuntoon, kun se olisi yläasennossa justiin passeli. Pitkät valot ei jää päälle, eli pitänee hommata jostain toimiva rele.
Parkkiksella punnitsin vaihtoehtoja, Kuupalla ei mennä mihinkään vaikka mieli tekisikin. Kesärenkaat alla ja suunnitelmat vaiheessa. Volvolla olisi mukava lullallailla ensimmäisillä liukkailla ovi edellä, mutta tonnari kuikisteli kutsuvasti koivun alla. Maatkoon Kantikas rauhassa, on aika koeponnistaa tonnari lumikelillä. Lumi/loska töppyrää oli kerääntynyt teille öbaut 10cm kerros ja oikein oli lipoisa keli. Ensimmäisissä risteyksissä pelin henki tuli selväksi: hyvin etenee, mutta sutii toki ja puskee tietenkin. Hetken aikaa oli Takavetoistillä olo kuin käsillään kävelevällä humalaisella, mutta menoon alkoi tottua aika nopeasti. Moottoritiellä kokeilin ohituskaistan paksulla lumipatjalla ajamista ja eteneminen oli rauhallisen johdonmukaista. Kyllähän tällä pääsee!
5-ongelma on varmistunut pakkilukkojutskaksi. Muutakin pientä on jo löytynyt. Kuskin niskatuki ei pysy ylhäällä. Tämä homma pitää katsella kuntoon, kun se olisi yläasennossa justiin passeli. Pitkät valot ei jää päälle, eli pitänee hommata jostain toimiva rele.
Siellä on sellainen irtonainen taivuteltu metallilevy, jossa on jousikielekkeet. (vaikea selittää). Luultavasti levy on mennyt vinoon tai noussut päänojan mukana.vilpertti kirjoitti:Kuskin niskatuki ei pysy ylhäällä. Tämä homma pitää katsella kuntoon, kun se olisi yläasennossa justiin passeli.
Pelkääjän penkistä voit katsella mallia.. Korjaus on helppo, mutta vaatii vähän sokkoa nykertämistä, että saat lipareen takaisin oikeaan kohtaan ja lukittuneeksi paikalleen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Mun makuun se niskatuki saisi nousta pari pykälää ylemmäksi kuin mitä se nousee, ettei tarvii niska mutkallaa ajella. Ylimmäinen valahtaa mullakin takas aina.
9-3/9-5 tuet on just mukavia kun ne tulee eteen päin.
9-3/9-5 tuet on just mukavia kun ne tulee eteen päin.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Oon samaa mieltä. Itsekin olen 196cm, niin tuo niskatuki sais olla joko vähän pidempi tai sitten just taipua eteenpäin, kuten uudemmissa. Itse ostin puhallettavan niskatuen pidemmille matkoille, suosittelen jos niskatuen lyhyys on ongelma =)peinu kirjoitti:Mun makuun se niskatuki saisi nousta pari pykälää ylemmäksi kuin mitä se nousee, ettei tarvii niska mutkallaa ajella. Ylimmäinen valahtaa mullakin takas aina.
9-3/9-5 tuet on just mukavia kun ne tulee eteen päin.